مک‌بوک پرو ۲۰۱۸

4 دلیل برای این‌که اپل مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ را نخریم!

عمدتا کسانی اقدام به خرید یک لپ‌تاپ می‌کنند که نیاز به دیوایسی با قابلیت انجام کارهای حرفه‌ای و اجرای نرم‌افزارهای سنگین دارند. یکی از اولین گزینه‌ها، مک‌بوک‌های اپل است. به تازگی نسخه ۲۰۱۸ این سری معرفی شده که بهبودهایی را تجربه کرده. اما این دیوایس از تمام جهات عالی نیست و ضعف‌های بزرگی دارد. در ادامه با ما همراه باشید.


دیزاین

مک‌بوک پرو ۲۰۱۸

در نگاه اول تنها چیزی که اهمیت دارد، دیزاین یک محصول است. برای همین بسیاری از کمپانی‌ها به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهند و سعی می‌کنند تا محصول خودشان را در نهایت زیبایی تولید کنند. اما اگر دیوایس شما طراحی تکراری داشته باشد، به هیچ‌عنوان جذاب نیست و در نظر کاربران قدیمی به نظر می‌رسد. این اتفاق برای مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ نیز افتاده است. با این‌که شاهد یک لپ‌تاپ ۲۰۱۸ هستیم، لااقل در زمینه دیزاین تغییراتی حس نمی‌شود و تقریبا نمی‌توان نسل قبلی را از جدید تشخیص داد. استفاده از همان ترکیب آلومینیوم، بهره‌گیری از المان‌های یکسان، ضعف در بهبود برخی از عناصر و… تنها برخی از مشکلات دیزاین دستگاه اپل به شمار می‌روند. جدای از همه این‌ها، لپ‌تاپ‌ها برای قابل حمل بودن‌شان محبوب هستند و می‌توان آن‌ها را به راحتی در کیف گذاشت. اما به دلیل وزن سنگین مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ قادر به حمل و نقل آسان و بدون دردسر آن نیستید. مخصوصا در نسخه ۱۵ اینچی، جاب‌جا کردن این غول آهنی به سادگی صورت نمی‌گیرد. این در حالی است که در صورت خرید مدل‌های دیگر از برندهای معتبر یک دیوایس قابل حمل و سبک نصیب‌تان می‌شود. به‌صورت کلی طراحی تکراری پاشنه‌‌ آشیل مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ به حساب می‌آید و حتما کاربران بسیاری از خرید این محصول اپل صرف‌نظر می‌کنند.

قیمت

مک‌بوک پرو ۲۰۱۸

همیشه مهم‌ترین سوالی که در حین خرید وسیله‌ای پرسیده می‌شود، قیمت آن است. در دنیای لپ‌تاپ‌ها نیز این پرسش شنیده می‌شود. اما اگر بخواهید دیوایسی با قدرت بالا و کیفیت مناسب خریداری نمایید، باید بیش‌تر از ۱۰۰۰ دلار هزینه کنید تا بتوانید یکی از بهترین‌های بازار را بخرید. اما دستگاه‌های اپل فرقی نمی‌کند که چه مشخصاتی داشته باشند، همیشه در رنج‌های قیمتی پرچم‌داران به چشم می‌خورند و مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ نیز از این قاعده مستثنی نیست. با وجود این‌که لپ‌تاپ‌ اپل به بازار عرضه نشده، نمی‌توان به‌طور دقیق در مورد قیمت آن حرف زد. اما به احتمال زیاد نسخه پایه بیش‌تر از ۱۱۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. در ورژن گران‌قیمت‌تر که از نمایشگری ۱۵ اینچی سود می‌برد، باید حداقل ۱۵۰۰ دلار پرداخت کنید. این برچسب قیمتی مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ را در بین مدل‌های برتر بازار قرار می‌دهد و رقابت را سخت‌تر می‌کند. با در نظر گرفتن مشخصات و ضعف‌های این گجت، شاید لپ‌تاپ‌های دیگر که بعضا قیمت کم‌تری نیز دارند، انتخاب کاربران باشند.

ارتباطات ضعیف و محدودیت‌ها

مک‌بوک پرو ۲۰۱۸

مشتریان محصولات اپل همیشه با محدودیتی سروکار دارند که برای طیف وسیعی از کاربران ایرانی قابل تحمل نیست. بسیاری از دستگاه‌ها نمی‌توانند با مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ ارتباط برقرار کنند و در صورت متصل کردن آی‌فون‌تان به مک‌بوک نیز، قادر به انتقال فایل‌های مورد نیاز نیستید. این چیزی‌ست که به راحتی در گوشی‌های اندرویدی و کامپیوترهای ویندوزی صورت می‌گیرد. اما در صورت خرید این محصول، با محدودیت بسیاری روبه‌رو می‌شوید. برای مثال همیشه به فروشگاه نرم‌افزار اپل دسترسی ندارید و بعضی از اوقات با اخطارهایی روبه‌رو می‌شوید. در اصل اپل مجبور به رعایت تحریم‌ها است و باید دسترسی یوزرهای ایران را محدود کند. هم‌چنین برخلاف بیش‌تر لپ‌تاپ‌های بازار، قادر به استفاده از میکرو اس‌دی در لپ‌تاپ خود نیستید و باید برای ارتقا حافظه از وسیله دیگری بهره ببرید. وجود این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا محتوای موجود روی موبایل خود را سریعا به لپ‌تاپ انتقال بدهند. ولی متاسفانه با خرید مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ نمی‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. درگاه اچ‌دی‌ام‌آی هم در این محصول به کلی فراموش شده و لپ‌تاپ قادر به اتصال به دیگر دیوایس‌ها مثل پروژکتور نیست.

نبود برخی از قابلیت‌ها

مک‌بوک پرو ۲۰۱۸

سخت‌افزار بخش مهمی از یک گجت هوشمند محسوب می‌شود که تمام سازندگان به آن اهمیت زیادی می‌دهند. برای بازی، اجرای برنامه‌ها و به‌صورت کلی انجام کارهای حرفه‌ای نیاز به یک مجموعه سخت‌افزاری قدرت‌مند حس می‌شود. در مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ نیز تراشه‌ای سطح بالا قرار گرفته که به خوبی از پس انجام اعمال سنگین برمی‌آید. اما مشکل در قسمت گرافیکی دیوایس اپل است. با وجود این‌که بیش‌تر مدل‌های محبوب بازار از پردازش‌گر گرافیکی انویدیا بهره می‌برند، وجود تراشه‌ای از شرکت دیگر، منطقی به‌نظر نمی‌رسد. بسیاری از محتواهای موجود از پکیج‌های سخت‌افزاری انویدیا پشتیبانی می‌کنند و دارای قدرت بسیاری هستند. پردازنده‌های بالارده این برند بازی‌های باگرافیک بالا و اپلیکیشن‌های سنگین را به راحتی اجرا می‌کنند. پس اگر جز دوست‌داران محصولات انویدیا هستید، باید قید مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ را بزنید.

تاچ‌بار قسمتی از مک‌بوک‌ها است که عناصر زیادی را میزبانی می‌کند. تولیدکننده آمریکایی دکمه‌های مختلفی در قسمت بالای کیبورد قرار داده تا برخی از اعمال را با کمک آن انجام دهید. آزمایشات و تست‌ها حاکی از آن‌ هستند که عملکرد تاچ‌بار مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ مناسب نیست و هنوز جای کار دارد. این بدان معناست که نمی‌توانید بخشی از کارهای حرفه‌ای خود را با این قسمت انجام دهید و این المان تنها جنبه سرگرمی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH