نوکیا ۲.۱

۴ دلیل برای این‌که نوکیا ۲.۱ را نخریم

گوشی‌ها به عضو جداناشدنی سبک زندگی مدرن تبدیل شده‌اند و کارهای زیادی را برای ما انجام می‌دهند. با همه این‌ها کمپانی‌های بسیاری اقدام به تولید چنین دیوایس‌هایی می‌کنند، اما فقط تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها محصولاتی با ارزش خرید بالا و جذاب می‌سازند. برای همین باید در انتخاب گوشی آینده‌تان دقت کنید. نوکیا ۲.۱ یکی از مدل‌های کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال به شمار می‌آید که به‌رغم وجود قابلیت‌های کارآمد، ضعف‌های بزرگی دارد. در ادامه با ما همراه باشید.


طراحی

نوکیا ۲.۱

دیزاین بخش مهمی از یک اسمارت‌فون و به‌صورت کلی وسایل دیجیتال را تشکیل می‌دهد. در حقیقت تنها چیزی که در نگاه اول اهمیت دارد، طراحی محصول است و می‌تواند دلیلی برای خرید آن دیوایس باشد. هر سال ترندهای جدید و بعضا عجیب و غریبی در دنیای طراحی موبایل‌ها ظاهر می‌شوند و سازندگان برای جلب رضایت شما دستگاه‌های خود را براساس این ترندها طراحی می‌کنند. امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. دوربین‌های دوگانه بیش از هر زمان دیگری در قاب پشتی و سطح جلویی به چشم می‌خورند و عکس‌های جذابی برای کاربر ثبت می‌کنند. هم‌چنین شاهد یک بریدگی در قسمت بالای نمایشگر اکثر مدل‌های ۲۰۱۸ هستیم که اسپیکر، دوربین و سنسورها را میزبانی می‌کند. جدای از این‌ها، دوربین سه‌گانه نیز در حال تبدیل شدن به یک مد است و به‌زودی گوشی‌های بیش‌تری را مجهز به سه لنز در قاب پشتی می‌بینیم. ولی در صورت خرید نوکیا ۲.۱ از تمام این ویژگی‌ها محروم خواهید شد و یک گوشی با دیزاین قدیمی نصیب‌تان می‌شود.

در سطح جلویی، حاشیه‌های زیادی در اطراف دیسپلی دیده می‌شود. برخلاف اسمارت‌فون‌های مدرن، تماشای فیلم و تجربه بازی‌ها در این نمایشگر لذت‌بخش نیست و حاشیه‌ها مزاحمت زیادی در هنگام خواندن محتواهای مختلف ایجاد می‌کنند. در قاب پشتی نه خبری از دوربین دوگانه است و نه حس‌گر اثر انگشت دیده می‌شود. در نتیجه نمی‌توانید به سرعت گوشی خود را آنلاک نمایید و باید وقت‌تان را برای وارد کردن پسورد هدر دهید. به‌طور کلی طراحی این بخش نیز مانند قسمت جلویی زیبا نیست و در همان ابتدا بخش بزرگی از کاربران از خرید نوکیا ۲.۱ صرف‌نظر می‌کنند.

نمایشگر

نوکیا ۲.۱

دیسپلی برای موبایل‌ها از اهمیت خاصی بهره‌مند است. در گوشی‌های هوشمند که صفحات لمسی هستند و بخش بزرگی از قاب جلویی را تشکیل داده‌اند، این قطعه نقش اساسی را در جلب رضایت کاربران ایفا می‌کند و جالب است بدانید شما بیش‌ترین تعامل را با این بخش دارید. برای کار کردن با اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، عکاسی و طیف وسیعی اعمال به نمایشگر نیاز دارید. امسال طراحی صفحه‌ گوشی‌ها با تحولات بسیاری روبه‌رو شده و شاهد دیزاین ناچ هستیم. به این ترتیب تولیدکننده یک بریدگی در قسمت بالای صفحه ایجاد می‌کند تا نسبت دیسپلی به بدنه به بالاترین حد خود برسد. متاسفانه نوکیا ۲.۱ از این قابلیت سود نمی‌برد و نمی‌توانید حس داشتن یک گوشی مدرن را تجربه کنید. مسئله دیگری که در این مدل حضور ندارد، نسبت تصویر ۲:۱ است. بیش‌تر موبایل‌های ۲۰۱۸ از این قابلیت بهره می‌گیرند و تجربه استفاده آن‌ها بهبود یافته است. به لطف چنین نسبتی خوش‌دستی افزایش می‌یابد و سازنده می‌تواند صفحه‌ای غول‌آسا را در قابی به مراتب کوچک‌تر قرار دهد. در این صورت هندست به راحتی در مکان‌های کوچک مثل جیب قرار گرفته و حمل و نقل آن آسان‌تر می‌شود. استفاده از رزولوشن اچ‌دی در نوکیا ۲.۱ باعث شده تا کاربر قادر به دیدن پیکسل‌ها باشد و همین کافی‌ست تا از کیفیت محتواها کاسته شود و شاهد جزئیات کمی در آن‌ها هستیم.

سخت‌افزار

نوکیا ۲.۱

سخت‌افزار نقش بسیار مهمی را در دیوایس‌ها ایفا می‌کند. بدون وجود آن هیچ اپلیکیشنی یا گیمی اجرا نمی‌شود و قادر به گرفتن عکس و ذخیره ویدیوها و تصاویر نیستید. تمام دستورات از این بخش صادر شده و به‌صورت کلی عملکرد دستگاهی مثل اسمارت‌فون به قدرت سخت‌افزار بستگی دارد. در حالی که دیگر گوشی‌ها از چیپستی قدرت‌مند برای بهبود تجربه کاربری استفاده می‌کنند، سازنده فنلاندی برای نوکیا ۲.۱ از یک پردازنده ضعیف شرکت کوآلکام بهره برده است. این بدان معناست که حتی زمان اجرای کارهای روزمره با لگ و کندی مواجه خواهید شد و تنها می‌توانید بازی‌های سبک و بسیار پیش‌پا افتاده را نصب و اجرا کنید. این تراشه قادر به انجام کارهای سنگین نیست و نمی‌تواند از پس محتواهای باگرافیک بالا بربیاید. پس اگر جز طرف‌داران بازی‌های جذاب اندروید و اپلیکیشن حرفه‌ای هستید، قید نوکیا ۲.۱ را بزنید و به مدل‌های دیگر بازار در همین رنج قیمتی فکر کنید.

مشکل از جایی شروع می‌شود که بدانید تنها مشکل نوکیا ۲.۱ تراشه‌اش نیست و مموری نیز در این مدل از یاد رفته است. شرکت نوکیا برخلاف رقیبان موبایل خودش را در یک نسخه با ۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۱ گیگابایت رم عرضه کرده. به این ترتیب نمی‌توانید عکس‌های زیادی بگیرید، اپلیکیشن‌های کاربردی زیادی را نصب کنید و… مقدار رم هم برای‌تان مشکل‌ساز می‌شود. با حافظه اجرایی ۱ گیگابایتی نمی‌توانید چند اپ را به‌طور هم‌زمان و بدون لگ اجرا کنید و همین موجب کاهش سرعت‌تان می‌شود.

دوربین

نوکیا ۲.۱

در واقع یکی از علت‌های ارتقا دوربین‌ها، شبکه‌های اجتماعی هستند. با محبوب‌تر شدن این فضاها کاربران نیز اهمیت بیش‌تری به کیفیت عکاسی در موبایل‌ها می‌دهند و چنین عاملی سبب پیشرفت این قسمت از اسمارت‌فون‌ها می‌شود. سازندگان بسیاری اقدام به تولید موبایل‌ها با چندین لنز می‌کنند. در حال حاضر گوشی‌هایی در بازار وجود دارند که دارای دو لنز در قاب پشتی و دو لنز در قاب جلو هستند که کیفیت عکس‌برداری را بهبود می‌بخشد. اما نوکیا در مدل ۲.۱ هیچ تلاشی برای بهبود دوربین نکرده و آن را مثل سخت‌افزار، طراحی و نمایشگر فراموش نموده. در سطح پشتی یک لنز ۸ مگاپیکسلی، کوچک و مجهز به دریچه دیافراگم بسته‌ای قرار گرفته که عکس‌های باکیفیتی را به ارمغان نمی‌آورد. تنها در شرایط ایده‌آل می‌توانید تصاویر رضایت‌بخشی ثبت کنید که برای یک مدل ۲۰۱۸ اصلا قابل توجیه نیست. در موقعیت‌های تاریک و با نورپردازی ضعیف نویزهای بسیار زیادی در محیط دیده می‌شوند که عکس‌ها را خراب کرده و کاربر را از نوکیا ۲.۱ ناامید می‌سازد. وضعیت در قاب جلویی به همین شکل است. نوکیا از یک لنز ۵ مگاپیکسلی برای جلب نظر خوره‌های شبکه‌های اجتماعی بهره برده که عکس‌هایی با جزئیات اندک ثبت می‌کند که کاربر را راضی نمی‌کند. پس اگر می‌خواهید اسمارت فون آینده‌‌تان دوربینی حرفه‌ای داشته باشد و قادر به گرفتن سلفی‌های جذابی باشید، نوکیا ۲.۱ را فراموش کنید و به مدل‌های دیگر نگاهی بیندازید.

15 در مورد “۴ دلیل برای این‌که نوکیا ۲.۱ را نخریم”

  1. من هم دارم تنها خوبیش باتریشه عالیه ولی کلا گوشی کندیه به درد کسایی که برنامه زیاد نصب میکنن نمیخوره

    2
    6
  2. این گوشی نوکیا 2.1 بدرد بازی سبک هم نمیخوره هنگ می‌کنه فقط بدرد اینستا و تل و واتساپ و ایمو از این برنامه ها میخوره از من میشنوید یه گوشی مدل پایین سامسونگ بخرید بجایی این گوشی الان منم میخوام یدونه a10 بخرم هم قیمت مناسبی داره هم عالیه من این گوشی رو گول همینایی که میگن خوبه رو خوردم خریدم پس شما گول نخورید

    6
    3
  3. سلام درسته قیمتش ارزونه ولی تاچ سامسونگ میارزه به کل نوکیا واقعا اشغاله نخرین من الان دوماهه خریدم نوکیا۲.۱ رو اصلا رازی نیستم کلش رویال اصلا اجرانمیشه کلش آف کلنز هم همش هنگ می‌کنه من واقعیتو گفتم چون واقعا گوشی مزخرفیه نوکیا فقط گوشی سادش خوبه هیچی سامسونگ نمیشه گول نخورین

    6
    3
  4. یعنی دیگه چیزی برای گفتن نداشتی فقط خودتو زدی ب درو دیوار …دقیقا عین این مغازه ها ک میری طرف جنس و مدل شو نداره ازش شروع می‌کنه بد گفتن ک نظر. مشتری رو جلب مدل دیگه ای بکنه بود تمام حرفهات … با گوشی ۵ میلیونی هیچ فرقی نداره بلکه بهتر هم عمل میکنم همه حرفهاتم هم یک ریال ارزش نداشت…حیف وقت و نتی ک صرف اینجا کردم

    1
    5
  5. واقعا نقدوبرسی شما مغرضانه است شما اریک گوشی ۱۰۰دلاری که اگه مثل سابق دار ۳۰۰۰تومن بود قیمت یک گوشی ساده میشد پولش چه انتظاری دارین؟؟؟من این گوشی دارم خدایش فوق العاده است ،یه رم بخر ۴۰تومن بذار روش

    1
    8
  6. من کاملا با این مقاله مخالف هستم.شما ۴ دلیل سلیقه ای برای خودت جور کردی تازه شما رفتی یک پرچم دار را با یک گوشی رده پایین مقایسه کردی؟! کی گفته برا کار های روزمره لگ داره من خودم این نظرو با همین گوشی می نویسم.

    2
    14
  7. انتظاراتی که ازین گوشی دارید غیر منصفانه سمشخصاتی که داره، برا یه چوشی پایین رده و ارزون خوبه، شما توقع دارید با گوشیای میان رده و پرچم دار امثال سامسونگ رقابت کنه؟ دشمنی یا خورده حسابی با نوکیا دارین؟
    کاش یه مطلب هم میذاشتین به ۱۰۰۱ دلیل گوشیای هواوی و سایر چینیا رو نخرید
    اون زمان که با تولید اشغال و خالی کردن جیب مردم ضرر مالی میزدن بهشون

    1
    19
  8. شما اشتباه می کنید دوست عزیز.گوشی ها را باید از نظر قیمت مقایسه کرد مثلاً الان گوشی a8 که ۶میلیونه با این گوشی ۱ میلیونیه که مقایسه نمیشه اگر این گوشی آن طور که شما نوشته بودید بود که به ۱ میلیون نمی دادند حداقل به ۳.
    پس لطفاً نظرات خودت را الکی در سایت ها ننویس و یکم تحقیق کن تا مردم به گول حرف‌های تو نخورند ممنون.
    من الان این گوشی رو دارم و به اندازه آیفون برام کاربرد داره.

    1
    29
    1. سلام گوشی نوکیا ۲.۲ خریداریم کردم میخواستم اسکرین شات(عکس از صفحه) بگیرم هر کاری کردم نتونستم کسی نمیتونه راهنمایی کنه ممنون میشم۰۹۱۴۸۶۸۶۸۵۶

  9. شما نسبت به پولی که میدین مقایسه کنین که اینقدرام بد نیست نقد منصفانه نبود . همه که نمیتونن چند میلیون بدن برا گوشی

    1
    32
  10. بسیاری از مواردی که فرمودید صرفا حربه های تبلیغاتی شرکتها هستند که به مشتری تحمیل میشود در صورتی که نیاز مشتری موارد دیگری است. درضمن این گوشی هم بهداندازه هزینه ای که میکنید امکانات میدهد و نه بیشتر.

    1
    35

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH