سامسونگ تغییر استراتژی می‌دهد: عرضه فناوری‌های جدید در گوشی‌های میان‌رده!

رییس بخش موبایل شرکت سامسونگ، DJ Koh، در گفتگوی هفته قبل خود با CNBC از برنامه‌های شرکت برای تغییر راهبرد در گوشی‌های میان‌رده خبر داه است. وی در این گفتگو بیان کرده است که از این پس احتمال دارد نوآوری‌های شرکت به جای معرفی در خانواده‌های گلکسی S و نوت، در گوشی‌های میان‌رده این شرکت تعبیه و معرفی شوند. این ایده باعث گرایش بیش از پیش کاربران به این دسته از گوشی‌های سامسونگ خواهد شد.

با وجود حکومت تقریبا بلندمدت شرکت کره‌ای به عنوان برترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان، کاهش 20 درصدی فروش سالیانه این شرکت در سه ماهه مالی دوم در سال جاری و همچنین رشد سرسام‌آور شرکت‌های رقیب موجب شده است تا کره‌ای‌ها این بار خود را در باتلاقی سخت ببینند. اگرچه بخش بزرگی از سرزنش این ناکامی نصیب گلکسی S9 و مدل پلاس شد، اما سامسونگ به خوبی می‌داند که باید دنبال راه کاری اساسی باشد. چندی پیش بود که شاهد رونمایی از دیگر گوشی بالارده و البته گران قیمت این شرکت، یعنی گلکسی نوت 9 بودیم. نظرات اولیه کارشناسان و کاربران حکایت از بازخورد مثبت تمام عیار نسبت به این محصول نبود. البته مدتی طول می‌کشد تا این هندست وارد بازار شود و صحبت در مورد توفیق یا شکست آن کمی زود است.

در حال حاضر سامسونگ به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود، هواوی را در پشت سر دارد که علی‌رغم مشکلات فروش محصولات خود در آمریکا به این جایگاه دست یافته است. این در حالی است که یکی از مدیران بالارده شرکت چینی در تازه‌ترین اظهار نظر خود از برنامه‌های شرکت برای تصاحب جایگاه اول در سال 2021 خبر داده است. در حالی که گوشی‌های بالارده هواوی قیمت‌های بالایی دارند، دیگر شرکت‌های چینی چون شیائومی، اوپو و ویوو اسمارت‌فون‌هایی خلاقانه و قدرتمند با بهایی بسیار کم به بازار عرضه می‌کنند.

درگذشته ما تکنولوژی جدید را در گوشی‌های بالارده ارایه می‌کردیم و سپس آنها را به گوشی‌های میان‌رده انتقال می‌دادیم. اما امسال با تغییر راهبردی فناوری و نقاط متمایزکننده را از گوشی‌های میان‌رده آغاز می‌کنیم. هدف از این کار دسترسی بیشتر کاربران با بودجه کم به گوشی‌هایی با ویژگی‌های هیجان‌انگیز خواهد بود.

کوه هم اکنون نیز دست به تغییراتی داخلی برای رسیدن به این هدف زده است. به عنوان مثال گلکسی نوت 9 با 512 گیگابایت حافظه داخلی دارای برچسب قیمتی 1299 دلار است، اما مدل 128 گیگابایتی آن 999 دلار قیمت خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH