چه اسمارت‌فون‌هایی در نمایشگاه IFA 2018 به نمایش در نیامدند؟!

در نمایشگاه IFA 2018 شاهد رونمایی‌های هیجان‌انگیزی در صنعت گوشی‌های هوشمند بودیم، اما با وجود این، عدم حضور برخی از آن‌ها، خیلی بارز و آشکار بود. اجازه دهید در ادامه نگاهی داشته باشیم به اسمارت‌فون‌های که  در رویداد امسال IFA به نمایش گذاشته نشدند.

آنر نوت ۱۰

همه ما انتظار داشتیم که آنر نوت ۱۰ را در نمایشگاه امسال IFA ببینیم؛ اسمارت‌فونی با نمایشگر ۶.۹۵ اینچی، باتری غول‌پیکر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، ترکیب حافظه 8/128 گیگابایتی و قابلیت‌های فوق‌العاده برای گیمینگ که می‌توانست بسیار ارزان‌تر از گلکسی نوت ۹ سامسونگ باشد.

آنر نوت ۱۰

چه اتفاقی افتاد؟

به‌نظر می‌رسد که آنر برای معرفی نوت ۱۰ دست نگه داشته است؛ لااقل فعلا. هنوز هیچ برنامه‌های برای عرضه آن در اروپا وجود ندارد و از طرفی با توجه به شرایط نه‌چندان خوب اسمارت‌فون‌های چینی در آمریکا (چون علاوه بر مسایل دیگر، باید امکان سازگاری آن با شبکه‌های محلی کاربران هم در نظر گرفته شود)، امید چندانی برای اقبال گسترده مشتریان بازار آمریکا نسبت به آن وجود ندارد.

در عوض؟                                    

البته آنر دست خالی به نمایشگاه امسال برلین نیامد و در کنار گوشی گیمینگ آنر پلی که حتی بسیار هیجان‌انگیزتر از آنر نوت ۱۰ بود، محصول جالب دیگری را هم معرفی کرد و آن، دستگاهی نبود جز آنر مجیک ۲. این اسمارت‌فون با دارا بودن پردازنده ۷ نانومتری کایرین ۹۸۰، نسبت ۱۰۰ درصدی نمایشگر به بدنه و دوربین مکانیزه، تکنولوژی‌های برتر این شرکت را به معنای واقعی به نمایش گذاشت.

ریزرفون ۲

گوشی‌های گیمینگ، این‌روزها هیاهوی زیادی به پا کرده‌اند. در واقع، همین شرکت ریزر بود که با اولین اسمارت‌فون خود یعنی ریزرفون، که علاوه بر امکانات پیشرفته، از اسپیکرهای قدرتمند و یک نمایشگر ۱۲۰ گیگاهرتزی بهره می‌برد، باعث شروع این ترند در بازار گردید.

 

اما آنچه، بیش از همه، ریزرفون را در مقایسه با سایر پرچمداران برندهای بزرگ، به دستگاه برتری در زمینه گیمینگ  بدل کرده، رفرش ریت‌ (Refresh rate) روانِِ نمایشگر آن است. بعد از معرفی این دستگاه بود که شرکت‌های رقیب به این بازار هجوم آوردند و شاهد ظهور محصولاتی مانند شیائومی بلک شارک و نبیولا رد مجیک بودیم که با قیمت‌های پایین و قابلیت‌هایی اضافه‌تر، درصدد جلب توجه مشتریان برآمدند.

به‌همین خاطر، همه ما منتظر پاسخ دندان‌شکن ریزر به رقبایش بودیم و شایعات متعددی هم، خبر از رونمایی از ریزرفون ۲ در IFA 2018 می‌دادند. هیجانات درباره این دستگاه بسیار زیاد بود، به‌ویژه اینکه گفته می‌شد یک داک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی به‌نام Project Linda هم برای آن در نظر گرفته شده است.

چه اتفاقی افتاد؟

البته جای نگرانی نیست، چرا که ریزرفون ۲ به‌زودی اتفاق خواهد افتاد، اما احتمال می‌رود که تا اواخر امسال شاهد معرفی آن نباشیم. شاید نگاهی به گزارش‌های مالی آتی شرکت بتواند نشانه‌هایی از زمان دقیق رونمایی آن در اختیار علاقمندان قرار دهد. با این‌حال، برای دانستن جزییات بیشتری درباره مشخصات آن باید کمی صبر کنیم.

در عوض؟                          

ریزر در رویداد امسال IFA هیچ سخت‌افزاری که مرتبط با گوشی‌های هوشمند باشد معرفی نکرد. در زمینه موبایل‌های گیمینگ، جدایِ از آنر پلی که بدان اشاره شد، محصول تاثیرگذار دیگری که در همین حوزه در نمایشگاه برلین ارایه شد، ROG فون ایسوس بود که علاوه بر امکانات سخت‌افزاری فوق‌العاده و سیستم خنک‌ساز حرفه‌ای، لوازم جانبی جالب‌توجهی هم در کنار خود داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به یک داک شارژ و دکمه‌های شولدر اضافه شده به آن اشاره کرد.

ال‌جی V40

در مورد ال‌جی V40 هم، خیلی‌ها انتظار داشتند که آن را در IFA 2018 ببینند، اما متاسفانه این‌گونه نشد. درباره این فبلت ال‌جی می‌دانیم که علاوه بر اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و ترکیب حافظه 64/128 گیگابایتی به یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری و پنچ دوربین (!) مجهز است.

چه اتفاقی افتاد؟                        

به نظر می‌رسد که ال‌جی V40 هنوز کامل نشده و به همین خاطر هم به نمایشگاه امسال نرسید، اما شکی نیست که ال‌جی خود را برای معرفی آن در یک رویداد مهم دیگر آماده خواهد کرد. به‌هرحال این نکته را هم نباید فراموش کرد که بخشی از این وقفه‌ها، برای جلب توجه رسانه‌ها و عموم مردم انجام می‌شود و کاملا طبیعی است.

در عوض؟

به‌جای آن، ما شاهد دو نسخه جدید ال‌جی G7 در IFA 2018 بودیم: ال‌جی G7 فیت و ال‌جی G7 وان. هر دوی آن‌ها مدل‌های باریک شده G7 ThinQ بودند و G7 وان، اولین تجربه ورود ال‌جی به سیستم‌عامل اندروید وان به‌حساب می‌آمد.

شما انتظار چه محصولاتی را در IFA 2018 داشتید که معرفی نشدند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH