۵ دلیل برای آنکه بازی وکتور را بر روی گوشی خودتان نصب کنید

پارکور یک ورزش زیبا و با هیجان بالاست که برخلاف بزرگ‌تر‌ها که آن را دیوانه‌ بازی (!) می‌دانند، جوانان عاشقش هستند. در واقع اگر بتوانید از یک مبدا حرکت کرده و با صرف کمترین انرژی، با سرعت بالا و انجام حرکات نمایشی به مقصدی مشخص برسید، می‌توان گفت که شما یک پارکور کار حرفه‌ای هستید. این ورزش خاص، اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده و به همین سبب تاکنون شرکت‌های زیادی دست به تولید بازی‌هایی با موضوع پارکور زده‌اند که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به Mirrors Edge اشاره کرد.

حالا استودیو بازی‌سازی NEKKI با ساخت بازی زیبای Vector سعی کرده تا این ورزش حرفه‌ای و هیجان‌انگیز را در قالب یک بازی به گوشی‌های شما بیاورد. در ادامه به 5 دلیل برای نصب این بازی پرطرفدار اشاره می‌کنیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

داستان جذاب

برخلاف اکثر بازی‌های موبایلی که بدون هیچ مقدمه و یا داستان خاصی شما را وسط محیط بازی قرار می‌دهند، وکتور با یک پیش زمینه کامل ارایه می‌شود. همچون بازی‌های کنسولی بعد از نصب و اجرای این بازی، برای نخستین بار یک ویدئو به نمایش در می‌آید که داستان بازی را شرح می‌دهد. شما در کنار تعداد بی‌شماری از افراد در یک گروه خلاف‌کار و باند شرور کار می‌کنید. مدیر آن‌جا نیز از طریق هدستی که بر روی سرتان قرار گرفته شما را کنترل می‌کند. به یک‌باره شما هدست را کنار زده و پا به فرار می‌گذارید.

همین ویدیو کوتاه، مقدمه بسیار جالبی برای یک بازی موبایلی است. با نصب وکتور حداقل می‌دانید که چرا مجبور به فرار هستید و همچون بازی‌های موبایلی دیگر سردرگم و از همه‌جا بی‌خبر نخواهید بود. همین که بدانید سازنده برای ساخته خودش وقت صرف کرده، کافی‌ست تا برای یک بار هم که شده وکتور را تجربه کنید.

زود، تند، سریع

ویژگی اصلی ورزش پارکور سرعت بالای انجام حرکات آن است. سازنده با درک بسیار خوب از این موضوع، کاری کرده تا شما نیز خیلی زود، تند و سریع بازی کنید. در وکتور نیازی نیست که شاخ غول بشکنید و یا با کلی کلید و دکمه کنترلی، شخصیت اصلی را به این سو و آن سو هدایت کنید! در واقع نقش اول داستان مدام در حال فرار از دست ماموری بوده که به دنبالش است و تنها وظیفه شما سوایپ بر روی نمایشگر برای عبور از موانع خواهد بود.

در این راه شما همچون یک پارکور کار حرفه‌ای، می‌بایست سریع باشید؛ چرا که یک لحظه غفلت شما را بازنده کرده و مامور گرامی دستگیرتان خواهد کرد. حتی بعد از دستگیر شدن توسط مامور نیز بدون یک ثانیه اتلاف وقت، دوباره مرحله از نوع آغاز می‌شود. تمام این‌ها یعنی در زمان انجام بازی وکتور، سرعت حرف اول را خواهد زد.

مراحل متفاوت

اگر گمان کنید که در وکتور همچون برخی بازی‌های محبوب می‌بایست فرار کنید و رکورد بزنید، سخت در اشتباهید! وکتور یک بازی مرحله‌ای است و فرار شما از دست ماموری که با شوکر به دنبال شماست، در لوکیشن‌های متفاوتی صورت می‌گیرد. شما باید یک مرحله را پشت سر بگذارید و امتیازات لازم را بگیرید تا بتوانید وارد بخش جدید با لوکیشن متفاوت شوید. همین تغییر لوکیشن‌ها، بک‌گراند تصویر و موانع جدید است که موجب شده شاهد یک بازی یک‌نواخت و خسته‌ کننده نباشیم.

سخت‌تر از سخت!

در بازی‌های امروزی معمولا سازندگان میزان سختی را در حدی بالا می‌برند که شما نتوانید به‌راحتی امتیازات لازم را کسب کنید و به سمت خریدهای درون برنامه‌ای برای باز کردن آیتم‌های مختلف روی آورید؛ این موضوع در بسیاری از بازی‌ها دیده می‌شود و تا حدی گیمر را خسته می‌کند. اما سختی وکتور با چاشنی جذابیت همراه شده است.

شما باید آن‌قدر دقت به خرج دهید که بتوانید تمام امتیازات در نظر گرفته شده در هر مرحله را درو کنید. در این صورت ۳ ستاره ناقابل می‌گیرید و با کسب حداکثر امتیاز، می‌توانید از ویژگی‌های متفاوتی بهره‌مند شوید. کسب این امتیازات کار ساده‌ای نیست و کاملا به سرعت عمل شما بستگی دارد. یک اشتباه کوچک می‌تواند ستاره‌ای درخشان را از شما بگیرد!

ظرافت در انجام حرکات

وکتور یک بازی معمولی نیست، بلکه از آن گیم‌های تخصصی است که در آن به وضوح ظرافت در انجام حرکات پارکور را خواهید دید. روش‌های مختلفی برای عبور از موانع در نظر گرفته شده و با کسب امتیازات بیشتر، می‌توانید یک حرکت قفل شده را باز کرده و در مرحله پیش‌رو از آن استفاده کنید. سازنده دقت زیادی در نحوه به نمایش درآمدن حرکات به خرج داده و حتی گاهی اوقات سرعت بازی گرفته می‌شود تا بتوانید کاملا حرکت انجام شده توسط شخصیت اصلی بازی را ببینید و نکی (همان کمپانی سازنده بازی) را تحسین کنید.

بازی وکتور

این بازی فوق‌العاده تاکنون میلیون‌ها بار از گوگل‌پلی دانلود شده و همین مورد نشان می‌دهد که با یک بازی بسیار پرطرفدار روبه‌رو هستید. شما می‌توانید بازی وکتور را با حجمی در حدود ۹۰ مگابایت از کافه بازار دانلود کنید.

Cafebazar معرفی و بررسی بازی Knife Hit: پرتاب چاقو به‌ سبک امروزی!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH