پاسخ به تمامی سوالات مربوط به رجیستری گوشی‌های مسافری

بسیاری از خریداران برای فعال سازی رجیستری گوشی مسافری مشکل دارند و سوالاتی مطرح می‌کنند که در این مطلب به همه این سوالات پاسخ می‌دهیم.

طرح رجیستری موبایل یکی از بزرگترین طرح‌های وزارت ارتباطات بود که پس از ده سال سرانجام در سال 96 اجرایی شد و توانست تاثیر قابل توجهی در وضعیت قاچاق تلفن‌های همراه داشته باشد، بر اساس آمار با اجرای طرح رجیستری چیزی در حدود 80 درصد واردات گوشی به سمت مبادی قانونی هدایت شد. رجیستری گوشی در مبادی ورودی اتفاق می‌افتد و خریداران صرفا باید پس از خرید تلفن همراه، گوشی رجیستر شده خود را فعال کنند، اما بسیاری برای فعال سازی رجیستری موبایل خود با مشکل مواجه می‌شوند.

مشکلات مربوط به طرح رجیستری عموما به بخش فعال‌سازی سیم‌کارت برروی گوشی مربوط است، در طرح رجیستری خریداران باید گوشی خود را در سامانه همتا ثبت و پیامک فعال‌سازی را دریافت کنند که گاها فعال‌سازی گوشی در طرح رجیستری با مشکل مواجه می‌شود. بخش دیگری از سوالات مربوط به شرایط رجیستری گوشی مسافری و هزینه رجیستری موبایل است که در ادامه به تمامی آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

با توجه به دیدگاه‌های دریافت شده از کاربران در مطالب مربوط به طرح رجیستری در آی‌تی‌رسان قصد داریم تا در این مطلب به پاسخگویی سوالات پرتکرار شما بپردازیم.

لازم به ذکر است اگر به سوالی پیرامون این طرح برخورد کردید که در این مقاله و مقالات دیگر ما نبود لطفا ابتدا مارا در اینستاگرام فالو کرده و سپس از طریق دایرکت مطرح کنید تا پاسخ دهیم. به دلیل واضح بودن سوالات و پاسخ‌ها، سوالات کاربران عینا تکرار و پاسخ به صورت کوتاه در ادامه خواهد آمد:

در صورت نیاز به مشاوره رایگان در رابطه با رجیستری می‌توانید پیج ما را در اینستاگرام (itresancom@) فالو کرده و به ما دایرکت بدهید.

سوالات مربوط به رجیستری آیفون 14

به دلیل شرایط به وجود آمده در خصوص گوشی‌های آیفون 14 و عدم رجیستی این مدل‌ها سوالات متعددی در ذهن کاربران ایجاد شده سات که در ادامه به آن‌ها پاسخ می‌دهیم:

1- آیا سری آیفون 14 رجیستری می‌شود؟

پاسخ: براسا بخشنامه گمرک در حال حاضر، خیر

2- آیا از آیفون 14 رجیستری نشده می‌توان استفاده کرد؟

پاسخ: در زمان نگارش این مقاله چنین امکانی برای گوشی‌های مسافری محیا شده است. در واقع گوشی‌های مسافری وارد شده تا یک ماه بدون مشکل و قطعی آنتن قابل استفاده هستند، این زمان برای گوشی‌های آیفون 14 مسافری نیز فعال شده و پس از پایان یک ماه، زمان آن تمدید شده است. یعنی در حال حاضر مدل‌هایی که به صورت مسافری وارد کشور شده‌اند تا زمان اعلام رجیستری رسمی قابل استفاده هستند اما در زمان آغاز رجیستری این گوشی‌ها، فرد مسافر باید اطلاعات کامل گوشی را در سامانه تجارت وارد کرده و نسبت به رجیستری قانونی گوشی اقدام کند. طبیعتا در این حال مدل‌هایی که به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند، رجیستر نشده و آنتن آن‌ها قطع می‌شود.

اما ادامه این مطلب به دو بخش تقسیم می‌شود، 1- مشکل طرح رجیستری برای گوشی های مسافری 2- سوالات مربوط به رجیستری گوشی همراه در ایران

 

سوالات مربوط به رجیستری گوشی‌های مسافری

1- چند گوشی می‌توان به صورت مسافری به کشور وارد کرد؟

پاسخ: در هر سال شمسی تنها می‌توانید یک گوشی به شکل مسافری رجیستری کنید.

2- در یک سال شمسی نمی‌توان در دو سفر خارجی، هر بار یک گوشی به شکل مسافری رجیستر کنم؟

پاسخ: خیر، به عنوان مثال اگر شما در سال 1401 یک گوشی به شکل مسافری رجیستر کرده‌اید، تا ابتدای فرورودین سال 1402 نمی‌توانید هیچ گوشی دیگری به صورت مسافری رجیستر کنید.

3- آیا رجیستری کردن گوشی به شکل مسافری مشکل است؟ چگونه گوشی خود را در طرح رجیستری فعال کنم؟

پاسخ: روش کلی آن است که ابتدا در مبادی ورودی اطلاعات گوشی را به نمایندگان گمرک بدهید و سپس اطلاعات لازم را در سامانه گمرگ وارد کنید و با پرداخت حق ورودی، گوشی شما رجیستر می‌شود، اما در مطالب زیر به طور کامل روش رجیستری کردن گوشی‌های آیفون و سامسونگ را آموزش داده‌ایم.

4- مسافری داریم که یک گوشی برای من هدیه آورده، آیا می‌تواند آن گوشی را به نام من رجیستر کند؟

پاسخ: خیر، مسافر بایدی ابتدا گوشی را با نام خود رجیستر کند و پس از فعال شدن گوشی، در سامانه همتا مالکیت گوشی را به شما انتقال دهد. ضمن اینکه مسفر شما اگر بخواهد گوشی خودش را نیز رجیستر کند، دیگر نمی‌تواند گوشی کادو را رجیستر کند، زیرا در هنگام ورود تنها امکان رجیستر کردن یک گوشی امکان پذیر است.

5- به کشور وارد شدم اما فراموش کردن در مبادی ورودی اطلاعات گوشی را به مامورین گمرک بدهم، چطوری این مشکل طرح رجیستری را حل کنم؟

پاسخ: طبق قانون پس از ورود به کشور دیگر امکان رجیستر کردن گوشی ورود ندارد، اما اگر با فاصله زمانی کم نسبت به زمان ورود به کشور به فرودگاه، ایستگاه قطار یا گمرک ورودی‌تان بروید، شاید مامورین گمرک راضی شوند که گوشی‌تان را رجیستر کنند.

6- گوشی دارم که رجیستر نشده، حال باید چه کنم؟

پاسخ: بهترین راه آن است که یک سفر به خارج از کشور بروید و هنگام ورود، گوشی‌تان را با اطلاعات خودتان رجیستر کنید.

7- برای من یک گوشی از خارج از کشور ارسال شده، برای فعال‌سازی آن در طرح رجیستری باید چه کاری انجام بدهم؟

پاسخ: اگر دوستان شما در خارج از کشور یک گوشی را خریداری کرده و برایتان ارسال کرده‌اند، یا خود شما مستقیما از سایت‌های چینی یا سایتی مانند آمازون یک گوشی خریداری کرده‌اید و گوشی با پست بین‌الملل‌ برای‌تان ارسال شود، اطلاعات و هزینه رجیستری توسط مامور پست هنگام تحویل کالا به شما دریافت شده و گوشی رجیستر می‌شود.

مشکل رجیستری گوشی مسافری

9- هزینه رجیستری گوشی چقدر است؟

پاسخ: در حال حاضر هزینه رجیستری گوشی برای گوشی‌های کمتر از 600 دلار برابر 17 درصد از قیمت دلاری و برای گوشی‌های بیش از 600 دلار برابر با 22.5 درصد از قیمت دلاری آن اعلام شده است. مبلغ پرداختی شما بر اساس قیمت روز دلار و برای گوشی نو (قیمت ارزش گذاری شده گمرک) محاسبه می‌شود. برای محاسبه دقیق قیمت رجیستری گوشی خود، مطلب زیر را مطالعه کنید.

10- رجستری گوشی‌های دست دو یا کارکرده به چه شکل است؟

پاسخ: قیمت نو آن محصول در نظر گرفته شده و سپس قیمت رجیستری محاسبه می‌شود.

11 – شخص مسافری که امسال به ایران آمده و دو هفته در کشور بوده آیا باز هم می‌تواند وارد کشور شود و یک ماه بدون رجیستر گوشی خود از سیمکارتش استفاده کند؟

پاسخ: بله، هر مسافر در هر سال شمسی می‌تواند بدون رجیستری تا یک ماه از گوشی خود استفاده کند.

12- آیا می‌توان از گوشی رجیستر نشده استفاده کرد؟

پاسخ: بله، رجیستری تنها مربوط به سیمکارت شماست، اگر گوشی رجیستری نشود، سیمکارت آن بعد از یک ماه غیرفعال شده و شما نمی‌توانید با کسی تماس بگیرید یا از نت همراه استفاده کنید، اما دیگر بخش‌های گوشی به طور کامل قابل استفاده خواهد بود، همچنین می‌توانید گوشی را با وای‌‌فای به اینترنت وصل کنید.

13- برای رجیستری گوشی مسافری باید یک سیمکارت به نام فرد مسافر باشد، اگر مسافر سیمکارتی به نام خود نداشته باشد چی؟

پاسخ: ارائه شماره سیمکارت در بدو ورود به کشور الزامی نیست، به این ترتیب مسافر می‌تواند پس از وارد شدن به کشور نسبت به تهیه سیمکارت و سپس تکمیل فرایند رجیستری گوشی خود اقدام کند.

مشکل رجیستری گوشی مسافری

14- پس از ورود به کشور تا چه مدت فرصت داریم تا فرایند رجیستری را از سامانه گمرک پیگیری کنیم؟

پاسخ: پس از آنکه اطلاعات اولیه در مبادی ورودی به ماموران گمرک داده شد، یک ماه فرصت دارید تا با مراجعه به سامانه گمرک، نسبت به تکمیل فرایند رجیستری اقدام کنید.

15-افراد کمتر از 18 سال می‌توانند گوشی رجیستری کنند؟

پاسخ: بستگی دارد، افراد زیر 18 سال نمی‌توانند سیمکارت به نام خود داشته باشند بنابراین حتی اگر در مبادی وردی اطلاعات اولیه از این افراد دریافت شود، ادامه فرایند رجیستری در سامانه گمرک ممکن نیست. به این ترتیب تنها افرادی که به شکل دانشجویی یا دانش‌آموزی سیمکارت به نام خود داشته باشند می‌توانند یک گوشی را رجیستری کنند.

16- می‌توان گوشی از یک برند ناشناس را رجیستر کرد؟

پاسخ: بله، این اتفاق در سامانه گمرک ممکن است.

17- گوشی‌های غیر هوشمند را نیز باید رجستری کنیم؟

پاسخ: بله، تمام دستگاه‌های تلفن همراه و یاتبلت سیمکارت‌خور باید رجیستر شوند.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان در رابطه با رجیستری می‌توانید پیج ما را در اینستاگرام (itresancom@) فالو کرده و به ما دایرکت بدهید.

سوالات مربوط به رجیستری گوشی همراه در ایران

1- آیا من باید گوشی خودم را رجیستر کنم یا فروشنده؟

پاسخ: وظیفه رجیستری گوشی بر عهده شما و فروشندگان نیست، رجیستری گوشی در گمرک و مبادی ورودی به کشور رخ می‌دهد و گوشی‌هایی که به صورت قانونی به کشور وارد می‌شوند، همان ابتدا در سامانه همتا ثبت شده و رجیستری خواهند شد.

اما پس از خرید گوشی نیاز است تا رجیستری آن فعال شود، در واقع تنها کاری که شما یا فروشنده باید انجام دهید، فعال سازی رجیستری گوشی است.

2- فعال‌سازی رجیستری گوشی هزینه دارد؟

پاسخ: خیر، فعال‌سازی رجیستری گوشی کاملا رایگان و ساده است و همه می‌توانند این‌کار را انجام دهند، بنابراین اگر فروشنده‌ای خواست برای فعال‌سازی رجیستری از شما هزینه دریافت کند، قبول نکنید، گوشی را خریداری کرده و سپس خودتان با ثبت کد گوشی در سامانه همتا، فعالش کنید. دریافت هزینه برای فعال‌سازی گوشی غیرقانونی است.

مشکل رجیستری گوشی مسافری

3- روش فعال‌سازی رجیستری گوشی چگونه است؟

پاسخ: بسیاری با فعال کردن گوشی در طرح رجیستری مشکل دارند اما در واقع این کار بسیار آسان است. برای فعال‌سازی باید کد IMEI گوشی را در سامانه همتا ثبت کنید. کد IMEI گوشی بر روی یک برچسب در جعبه گوشی مشخص است، نکته مهم آن است که IMEI به تعداد درگاه‌های سیمکارت گوشی خواهد بود، یعنی یک گوشی دوسیمکارته، دو کد IMEI دارد.

بهتر است با گوشی #06#* را شماره‌گیری کنید، با این کار کد IMEI برای‌تان به نمایش در‌می‌آید. کد به نمایش درآمده را با کد موجود بر روی جعبه گوشی مطابقت دهید.

حال شماره #7777* را شماره‌گیری کنید، در صفحه به نمایش درآمده گزینه 2 یعنی فعال‌سازی را انتخاب کنید، در صفحه بعدی کد IMEI گوشی را وارد کرده و ارسال را بزنید، در صفحه جدید باید شماره موبایلی که می‌خواهید گوشی با آن فعال شود را وارد کرده و در مرحله بعد کد 6 رقمی فعال‌سازی که بر روی جعبه یا کارت گارانتی وجود دارد را وارد کنید.

در قسمت بعد اطلاعات وارد شده، یک بار به نمایش درمی‌آید، اطلاعات را چک کرده و در صورت تایید، عدد یک را ارسال کنید. در نهایت پیام فعال‌سازی گوشی برای شما ارسال می‌شود.

اگر با این روش فعال‌سازی گوشی در طرح رجیستری مشکل دارید، می‌توانید از طریق اپلیکیشن همتا یا سایت این سامانه نیز این کار را انجام دهید.

4- فعال کردن سامسونگ و آیفون فرقی دارد؟

پاسخ: تفاوت خاصی وجود ندارد. دلیل جدا کردن مقالات مربوط به این بحث به دلیل عدم آشنایی کاربران برای تطبیق آموزش‌های مربوط به هر برند است. البته دسترسی به IMEI هر گوشی نیز متفاوت است.

5- آیا گوشی دو سیم‌کارته را باید دوبار فعال کنیم؟ رجیستر برای هر اسلات سیم‌کارت لازم است؟

پاسخ: برای فعال‌سازی گوشی‌های دو یا چند سیم‌کارته کافیست که کد فعال‌سازی برای اسلات اول استفاده شده و نیازی به فعال‌سازی اسلات‌های بعدی نیست. اگر پیامکی پیرامون عدم فعال‌سازی دریافت کردید وضعیت سیم کارت را در سامانه همتا چک کنید.

6- با فعال سازی گوشی این پیام برای من ارسال می‌شود” شناسه قانونی نمی‌باشد” باید چکار کنم؟

پاسخ: متاسفانه گوشی شما از به صورت قاچاق وارد شده و فروشنده بایستی گوشی را پس بگیرد. می‌توانید گوشی را به فروشنده پس داده و پول خود را دریافت کنید. اگر فروشنده از عودت پول خودداری کرد به تعزیرات شکایت کنید.

اگر گوشی مورد نظر قبل از طرح رجیستری خریداری و استفاده شده باشد نیز به پیام‌ها توجه نکنید.

7- من مدتی پیش گوشی دست دو خریداری کرده‌ام. حال وقتی سیم کارت ایرانسل را درون اسلات اول می‌اندازم آنتن دچار قطع و وصلی می‌شود ولی در اسلات دوم مشکلی ندارد، آیا مشکل از طرح رجیستری است؟

پاسخ: در طرح رجیستری دو حالت بیشتر وجود ندارد: اولا گوشی به طور قانونی وارد شده و رجیستر شده است و بدون مشکل بایستی فعال باشد. در حالت دوم اینکه گوشی قاچاق بوده و رجیستر نشده و صرفا یک‌ماه بدون مشکل فعال خواهد بود و بعد از آن به طور کلی غیرفعال می‌شود! به معنای دیگر در طرح رجیستری تعارفی وجود ندارد، اگر بنا بر قطعی باشد انجام می‌شود و قطعی مرحله‌بندی‌شده در کار نیست، پس اگر در آنتن خود دچار مشکل هستید، مشکل از طرح رجیبستری نیست.

8- من گوشی سامسونگ خریدم و از سیم یک استفاده می‌کردم چند روز پیش خواستم از سیم‌کارت دوم استفاده کنم که موقع شماره گیری پیام “در شبکه ثبت نشده است” به نمایش درآورد. برای رجیستر کردن هم کد فعال‌سازی یک بار مصرف گوشی را ندارم چکار کنم؟؟

پاسخ: مابقی اسلات‌های سیم‌کارت به تبع سیم کارت اولی فعال می‌شوند، طبق گفته مسئولین وزارت ارتباطات در گوشی‌های چند سیم کارته عملیات رجیستری صرفا برای یک اسلات انجام می‌شود و نیازی به این کار نیست که همه را فعال کنید. اما اگر گوشی شما قدیمی است و به هر شکل سیم‌کارت دوم آن فعال نشده، موقع ثبت‌نام در سامانه همتا می‌توانید هر دو سیم را فعال کنید.

9- آیا می‌توان یک گوشی رجیستری نشده خریداری کرده و بعد خودمان آن را رجیستر کنیم؟

پاسخ: خیر، گوشی که به کشور وارد شده و رجیستر نشده باشد غیرقانونی است، البته برخی از افراد به صورت غیرقانونی و با دریافت هزینه بالا، گوشی را رجیستری می‌کنند اما بهتر است به سراغ اینگونه راه حل‌ها نباشید، زیرا اعتباری به این روش‌ها نیست و ممکن است در آینده تمامی گوشی‌هایی که به صورت غیرقانونی در طرح رجیستری فعال شده باشند با مشکل مواجه شده یا از شبکه خارج شوند. بهتر است گوشی رجیستری شده و قانونی خریداری کنید.

10- فعال کردن گوشی دست دوم به چه صورت است؟

پاسخ: اگر گوشی رجیستر نشده باشد که بهتر است قید معامله را بزنید، اما اگر گوشی رجیستر شده باشد تنها کافی است در سامانه همتا مالک آن را تغییر دهید، اینکار باید توسط فروشنده (مالک اصلی) صورت بگیرد.

11- راه ارتباطی با سامانه گمرک در صورت برروز هرگونه مشکل چیست؟

پاسخ: برای ارتباط با سامانه گمرک و هر گونه پرسش و پاسخ در خصوص رجیستری گوشی با شماره 82991-021 تماس بگیرید.

1,095 در مورد “پاسخ به تمامی سوالات مربوط به رجیستری گوشی‌های مسافری”

  1. سلام ببخشید. خواهر من از انگلیس برام 12promax فرستاده ولی ریجستر. میگه نشده. و رو گوشی هم رمز داره اپل ایدی هم نداره الان نمیدونم چیکار کنم؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام توی فرودگاه باید برای رجیستری اقدام میشد
      اگه نشده خودتون به صورت قانونی نمیتونید کاری بکنید

  2. یوسف کنعانی

    سلام خسته نباشید داداش من گوشیمو به یه نفر فروختم انتقال مالکیت ندادم پولشو هنوز نداده بعد سه ماه یه پیامک اومده بهش که گوشیش پنج روز دیگه قطع میشه اگه قطع بشه بیاره پولشو بده میتونم بازم راه اندازیش کنم

    1. مجتبی مسکینی

      سلام قوانین خیلی مشخص نیستن و بهتره که کار به اونجا نرسه اما در کل انتقال مالکیت بدین نباید مشکلی پیش بیاد

  3. یوسف کنعانی

    سلام خسته نباشید داداش من گوشیمو به یه نفر فروختم انتقال مالکیت ندادم پولشو هنوز نداده بعد سه ماه یه پیامک اومده بهش که گوشیش پنج روز دیگه قطع میشه اگه قطع بشه بیاره میتونم بازم راه اندازیش کنم

  4. سلام وقتتون بخیر
    من مجدد پیام میدم خدمتون
    سوالی داشتم در مورد اینکه امروز گوشی گرفتم و شماره تلفن خودمو جهت فعال کردن اشتباه وارد کردم. کد فعال شدنم رفت برای یه شماره دیگه و متاسفانه کد تایید رو برام ارسال نکردن که گوشی به اسم خودم فعال بشه…الان بنظرتون به اسم کسی دیگه ای فعال شده مشکلی پیش میاد؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  5. سلام من امروز گوشی گرفتم موقه فعال سازی که شماره سیم کارت خودمو دادم، یه عددشو اشتبا نوشتم و کد فعال سازی رفت به یه شماره دیگه، تماسم گرفتم اما طرف فکر میکرد کلاهبرداری و هکر ایناست کد رو برام نفرستاد. الان من بخوام سیم کارت خودمو بندازم مشکلی پیش میاد؟

  6. سلام من یک گوشی خریدم اینترنتی و روش گارانتی داشت و نوشته بود ریجستری شده و قانونی اما وقتی استعلام اصالت گرفتم گفت غیرقانونی و ریجستری فعال نمیشه زنگ زدم میگن هنوز ثبت نشده تو سامانه یک هفته صبر کن درست میشه؟ایا همچین چیزی هست اصلا؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      بله درست گفتن اگه گوشی رو از جای معتبر با گارانتی خریدین و کد فعالسازی دارین چند روز صبر کنید و بعد تست کنید

      1. سلام بنده امروز یک گوشی از دیجی کالا خریدم با گارانتی هما تلکام. جعبه پلمپ و وقتی اصالت استعلام میگیرم پیام میاد شناسه دستگاه شما قانونی نیست و در شبکه سرویس همراه نخواهد گرفت امکان داره رجستری صورت بگیره یا مرجوع کنم

        1. مجتبی مسکینی

          سلام زنگ بزنید و مشکل رو بگید به دیجی کالا که ثبت بشه واستون
          اما در کل گوشی‌‌هایی که تازه تاریخ گارانتی‌شون شروع شده باید چند روز صبر کنید تا رجیستری‌شون ثبت بشه
          یعنی به احتمال فراوان چند روز دیگه مشکل حل شده و ریجستری میشه

  7. سلام خسته نباشید من یه ایفونx دارم وقانونی بود چند روز پیش بردش سوخت و روش برد نو انداختن حالا براش پیام میاد که گوشی شما غیر قانونی وارد شده وتا ۳۰ روز فرصت دارید که تو گمرک ریجسترش کنید الان باید چی کار کنم ؟؟؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام سلامت باشید
      به تعمیرکار بگین سریال قبلی رو روی گوشی ست کنه
      به عنوان تعمیری هم میشه توی همتا ثبت کرد اما در کل بدین تعمیرکار اوکی کنه

  8. با سلام من یه گوشی از دیجی کالا خریدم که وقتی دستم رسیدم پلمپ بود ولی وقتی پلمپو باز کردم دیدم کارت گارانتی توی جعبه هست و با یک شماره ای ۹۷۱۸۰۰۴۲۲+ بمدت۵دقیه تماس برقرار شده،میخواستم بدونم این داستانش چیه ایا گوش دست دوم هست یا مشکل خاصی دارد و این شمارهی هست ممنون مبشم

  9. سلام وقتتون بخیر یکی از فامیل هامون از کشور سوئد تقریبا ۱.۵ ماه پیش وارد ایران شده و برام گوشی آیفون ۸ آورده و قبلا هم خودش تو ایران با سیم کارت همراه اول و هم تو سوئد استفاده اش کرده اما امروز که گوشی رو بعد از ریست کردنش داد به من و من وقتی سیم کارت خودم رو انداختم رو گوشی بعد از چند دقیقا دیگه سرویس نداد بعدش رفتم استعلام گرفتم با کد ۱۵ رقمی بعدش اس ام اس اومد که گوشی غیر قانونی وارد شده و باید رجیستر بشه الان سوالم اینه پس چطور فامیلمون با سیم کارت خودش به مدت ۱ سال تمام تو ایران خودش استفاده کرده ؟
    سوال دیگه ام اینه که الان بعد از اینکه ۱.۵ ماه از اومدنش از خارج میگذره من چکار میتونم بکنم و تکلیفم چیه و دیگه امکانش نیست گوشی رجیستر بشه ؟(باتوجه به اینکه مهلت ۳۰ روز تموم شده ) و اگر امکان رجیستر کردنش هست چطور میشه رجیسترش کرد

    1. مجتبی مسکینی

      سلام اگه قبلا تو ایران بوده و رجیستر شده فقط کافیه با خط ایشون به خط خودتون انتقال مالکیت بدین
      تنها راه قانونی برای رجیستری موقع ورود به کشور و ثبت در گمرک هست

  10. جعفر حیدری

    سلام.
    این پیام بود:

    دستگاه زیر قانونی است ولی به دلیل عدم فعالسازی از این تاریخ سرویس نمی گیرد.کدفعالسازی را از فروشنده دریافت و باشماره گیری#7777*فعالسازی کنید
    برند:
    Samsung
    مدل:
    Galaxy M12
    IMEI:
    352554206176372
    راهنما:
    hmti.ir/05
    مرکز تماس:096366

    1. سعید صانعی

      به این ترتیب، دستگاه شما به هر دلیلی هنوز فعال‌سازی نشده، به همون فروشنده مراجعه کنید، از اونجاییکه میگید میشناسیدش موضوع رو بهش بگید، تا گوشی رو دوباره فعال سازی کنه براتون
      البته اگرگوشی قانونی باشه و گارانتی داشته باشه، روش جعبه گوشی یا روی کارت گارانتی کد فعال ‌سازی رو زده، خودتون هم میتونید با اون کد گوشی رو فعال کنید.
      راهنمای فعال سازی در این لینک هست- hmti.ir/05

  11. باعرض سلام وخسته نباشید.
    ببخشیدمن یک گوشی خریدم.ازفروشنده معتبرم که همیشه ازش گوشی میخرم.درحضورخودم فعال سازی کردن گوشی رو،تمام مشخصات گوشی و مشخصات روی کارتن هم درسته ومطابقت داره.همون روزاول پیام اومدگوشی شماقانونی است،وکدفعال سازی روازفروشنده بگیریدوفعالسازی کنید…
    دیشب ولی سیمکارتی که باهاش فعال سازی کردن گوشی رو،آنتنش رفت،قبلش پیام اومد که ازحالابه بعدسرویس نمیدن به اون خطم و بعدشم آنتنش رفت.ولی روسیم کارت ٢قشنگ جواب میده همه چی،پیامک،تماس،اینترنت،…!
    الان چیکارباید بکنم؟
    تشکرفراوان…

    1. سعید صانعی

      سلام، ممکنه خود سیمکارت شما دچار مشکل شده باشد.
      دقیقا بگید اون پیامی که قبل از کار افتادن سیمکارت براتون اومد چی بود؟

  12. سلام خسته نباشید
    من می خوام گوشی ایفون ۸ بگیرم از طریق برنامه دیوار بعد گوشی ریجستر شده هست یعنی میشه ب نام خودم ثبت کنم یعنی میشه انتقال مالکیت داد
    و
    میشه بگین ریجستر یعنی چی
    میشه بگین برام

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      اگه گوشی رجیستر شده هست که حتما موقع خرید از فروشنده بخواین همون لحظه به سیم کارت شما انتقال مالکیت بدن
      همین

  13. سلام خسته نباشید
    من می خوام گوشی ایفون ۸ بگیرم از طریق برنامه دیوار بعد گوشی ریجستر شده هست یعنی میشه ب نام خودم ثبت کنم یعنی میشه انتقال مالکیت داد

  14. سلام من یک گوشی تک سیم کارت دارم که با یک سیم کارت ثبت شده ولی وقتی یک سیم کارت دیگر از خودم میگذارم پیام میده که این گوشی با سیم کارت قبلیم ثبت شده و امکان استفاده با سیم کارت جدید رو ندارم با این که هر دو سیم کارت به نام خودم است چطور میتونم با هر دو سیم کارت ازش استفاده کن

    1. مجتبی مسکینی

      سلام از طریق همتا اقدام کنید و با استفاده از گزینه انتقال مالکیت به خط جدیدی که می‌خواین انتقال بدین
      لازم هم نیست که حتما به اسم خودتون باشه

  15. سلام من یک گوشی تک سیم کارت دارم که با یک سیم کارت ثبت شده ولی وقتی یک سیم کارت دیگر از خودم میگذارم پیام میده که این گوشی با سیم کارت قبلیم ثبت شده و امکان استفاده با سیم کارت جدید رو ندارم با این که هر دو سیم کارت به نام خودم است چطور میتونم با هر دو سیم کارت ازش استفاده کنم.

  16. سلام من ی گوشی قسطی خریدم ی پیامک دیشب اومد که رجیستری باید بشه الان فطع شده رجیستریش کنم دوباره وصل میشه؟

  17. علی نیکرام

    درود من اینترنتی یک گوشی خریدم فروشنده نوشته بود کد IMEI را به یک شماره پیامک کنید تا کد فعال سازی براتون ارسال بشه . من متاسفانه دوبار کد IMEI را اشتباه پیامک کردم حالا دیگه هیچ جوابی از سامانه ای که فروشنده اعلام کرده بود برام نمیاد

  18. سلام
    گوشی هایی که خرید از سایت خارجی هست و با پست میاد ریجستری میشن؟ هزینه ریجستری متفاوت هست یا همونه؟ (معافیت مالیاتی یا هزینه اضافه ای چیزی ) ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      بله رجیستر میشه و موقع تحویل میتونید هزینه‌ها رو بپردازید
      هزینه‌ها هم همونه و فرقی نداره

  19. سلام.من یک کد فعال سازی دارم که با یکی دیگه سیمکارت ثبت شده.الان میتونم دوباره از اون کد برای یکی دیگه سیمکارت استفاده کنم؟
    و یه سوال دیگه اگه مورد بالا انجام نشه،چون به سیمکارت اول دسترسی ندارم برای انتقال مالکیت (سیمکارتی که گوشی روی اون ثبت شده)چگونه سیم کارت جدیدو ثبت‌ کنم؟؟؟آیا میشه یا حتما باید سیم کارتی که ثبت شده باشه؟

  20. سلام
    من یک گوشی برای کسی خریدم ولی الان نیست تا باسیمکارت خودش ریجیستر کنم ایا امکانش هست سیم کارت خودم رو بزارم روی گوشی وروی سیم کارت اون فرد ریجیستر کنم؟ یعنی برای ارسال شماره شماره اونو بدم

  21. سلام وقتتون به خیر خواستم ببینم که میشه گوشی که از کارخانه وارد بازار میشه گوشی خراب باشه

  22. سلام خواستم ببینم میشه گوشی بخریم و بدون سیم کارت ازش استفاده کنیم یعنی همیشه از وای‌فای استفاده کنیم این گوشی بعد از چند وقت قطع نمیشه مشکلی برایش پیش نمیاد

    1. مجتبی مسکینی

      سلام خیر هیچ مشکلی پیش نمیاد
      گوشی رجیستر نشده دقیقا شبیه به یک گوشی بدون سیم کارت هست

  23. سلام میشه با یه سیم کارت دوتا گوشی ریجیستری کرد ؟؟
    یا وقتی دومی رو ریجیستری میکنیم اولی دیگه نمیشه میپره ؟؟

  24. سلام من یک تبلت دارم اینترنتی درست بو ولی بعدش اینترنت کار نمی‌کرد و حتی به کسی هم نمی‌تونستم زنگ بزنم رفتم موبایلی گفت بخاطر طرح رجیستر هست آیا درست گفتن؟

    1. سعید صانعی

      بله طرح رجیستری تبلت‌ها از اواخر شهریور اعمال شده و اگر طی ماه مرداد و شهریور با تبلتتون به کسی زنگ یا اس‌ام‌اس ندادین، اون تبلت در سامانه رجیستری ثبت نشده، الان باید از طریق سامانه همتا پیگیری کنید

  25. امین مولائی

    سلام وقت شما بخیر
    مبلغ ریجستری اپل واچ سری هفت رو چجوری میشه محاسبه کرد که چند هزارتومان میشه؟

  26. سلام ببخشید من یک گوشی آکبند خریدم که از خارج از کشور خریداری شده.من این گوشی رو ریجستری هم کردم وپیام قانونی بودن وثبت نام هم از همتا اومده ولی روی جعبه سریال گوشی روزدن که وقتی کد ستاره مربع صفر 6 مربع رو میزنی کدی که نشون میده با کد روی جعبه یکی نیست کدی که داخل گوشی خورده با کد روی جعبه یکیه.
    آیا بااین حال که ریجستری انجام شده موقع فروش به مشگلی بر نمیخورم؟؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      شما احتمالا گوشی رو دادین بیرون واستون رجیستری کنن و ایشون از یه سریال ریجستر شده برای گوشی استفاده کرده و در واقع گوشی خودتون رجیستر نشده!
      تا دیر نشده میتونید اقدام کنید و ازشون شکایت کنید کارشون در واقع کلاهبرداری هست
      ممکنه مشکلی واستون پیش نیاد اما در آینده به احتمال فراوان گوشی غیرفعال میشه یا … در هر صورت الان گوشی شما رجیستر نشده

  27. سلام برای من یک گوشی از کانادا هدیه آوردن ولی در فرودگاه رجیستر نشده آیا اگر خودم در سفر به ترکیه این گوشی را مجدد وارد کشور کنم امکان رجیستر در فرودگاه را دارم

        1. سعید صانعی

          اگر سیمکارت بندازید پس از یک ماه، دیتا گوشی قطع میشه و باید ببرید رجیستریش کنید

  28. سلام وقتتون بخیر من یک گوشی ایفون ۱۲ پرومکس بدون ریجستری دارم که وقتی بردمش پیش گوشی فروشی بهم گفتن هزینه ریجستریش زیاد میشه و صبر کنم تا یک هفته دیگه ک ۱ ماه مهلت ریجستری تموم میشه و بعد برم ریجستری کنم با هزینه کمتر ، آیا درست گفتن بهم؟؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام وقت بخیر
      نباید بدون رجیستری می‌خریدین
      رجیستری در حال حاضر به صورت قانونی فقط موقع ورود به کشور ممکنه
      هزینه اون هم حدودا ۱۵-۱۶ درصد از قیمت خود گوشی هست

  29. میشه از گوشی ریجیستر نشده استفاده کنیم و سیمکارت بندازیم و یکماه بعد قطع بشه و با سیمکارت دیگه استفاده کنیم ؟

  30. سلام. من یک گوشی ایفن گرفتم و در بدو ورود به کشور در گمرک اظهار کردم اما سیم کارت نگذاشتم روی گوشی. به دلیل کار و قبل از اتمام مراحل رجیستری (پرداخت گمرکی و ثبت در همتا) دوباره از کشور خارج شدم.و تا 2 ماه دیگر به کشور برنمیگردم. الان در مالزی هستم و سیم کارت ایرانسل را روی گوشی گذاشتم. اما الان وقتی به سایت گمرک برای تکمیل کار رجیستری مراجعه میکنم پیام میده که در سامانه مرچنت ثبت نشده. از طرفی کارمند گمرک میگوید که ثبت شده و باید سیم کارت ایران را روی گوشی بگذارید. اگه اطلاعاتی دارید ممنون میشم راهنمایی کنید

  31. با سلام
    دیروز یک دستگاه ایفون ۱۰ بصورت مسافری با کد روی جعبه رجیستر کردم و امروز مالیات انرا پرداخت کردم
    وقتی با همتا چک کردم متو جه شدم که کد emei دستگاه را اشتباه دادم و پول را هم پرداخت کردم درحقیقت هم پول پرداخت کردم و هم دستگاه فقط یکماه اعتبار دارد
    لطفا راهنمایی فرمایید که چکار می توانم انجام دهم

  32. سلام
    یکی از دوستان من برایم گوشی هدیه اورده ولی گوشی خودش رو یکبار رجیستری کرده از وقتی که برگشته. میخواستم بدونم میتونه الان گوشی که هدیه خریده رو هم رجیستری کنه؟

    1
    2
  33. سلام من سیم کارت گوشی خودم با گوشی برادرم عوض کردم و بعد چند روز کاملا آنتن گوشی رفته و اسمس اومده که دستگاه از این تاریخ سرویس نخواهد گرفت جهت استفاده از دستگاه کد فعال سازی را از مالک گرفته شود گوشی جفتمون قبلا ریجستری شده‌ بود

    دوباره میتونم آنتن گوشیمو برگردونم درست میشه؟؟؟؟

    1. سعید صانعی

      سلام، شما باید در سامانه همتا انتقال مالکیت بزنید تا سیمکارت برای گوشی جدید فعال بشه

  34. سلام من ی گوشی ازفنلاند برام اوردن تو فرودگاه برام ریجستر کردن اما بازم سیم کارت میندازم میگه سیم کارت با منطقه گوشی مطابقت نداره چیکار میتونم بکنم

    1
    1
    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      اگه گوشی تحت اپراتور باشه فقط با همون اپراتور جواب میده
      اگه مشکلتون تو ایران هست که خب باید بعد از ثبت در فرودگاه هزینه‌های رجیستری رو پرداخت کنید و کد فعالسازی بگیرید

  35. سلام وقتتون بخیر من سیم کارت گوشیمو در آوردم الان گوشیم بدون سیم کارت هست تا چند روز مهلت دارم بدون سیم کارت نگهش دارم که برای گوشی و سیم کارت مشکل پیش نیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام از زمانی که گوشی وارد شبکه شده (یعنی سیم کارت روش گذاشتین) به مدت یک ماه تایم دارید برای رجیستری
      ارتباطی به سیم کارت روی گوشی باشه یا نباشه نداره
      برای گوشی و سیم کارت هم اتفاقی نمیفته فقط دیگه گوشی وارد شبکه نمیشه و آنتن نداره همین

  36. سلام ببخشید من گوشی پوکو ایکس ۳ پرو ۵ روز پیش گرفتم تو مغازه میخواس فعال سازیش کنه ارور میداد که قانونی نیس . تماس گرفتند گفتن چون تازه وارد هنوز ثبت نشده . گفتن یه هفته دیگه امتحان کن. دوباره زدم ارور داد. چ کنم؟؟

    1. سعید صانعی

      اگر گوشیتون کارت گارانتی و کد فعال سازی از شرکت‌ها معتبر دارد، چند روز دیگر صبر کنید، اگر ثبت نشد گوشی رو پس بدید

  37. سلام من یه گوشی خریدم برنامه شادروش نصب کردم
    خواستم بدونم الان اگه برم واسه رجیستری شادیاواتسابم پاک میشه؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      رجیستری گوشی‌های گارانتی‌دار به راحتی و کمتر از یک دقیقه زمان می‌بره فقط کافیه کد فعالسازی رو داشته باشید و از سامانه همتا اقدام کنید و این موضوع هیچ ارتباطی به گوشی یا محتوای درون اون نداره و اتفاقی واسشون رخ نمیده

  38. سلام
    من میخواستم مهاجرت کنم میتونم اینجا گوشی بدون ریجستری بخرم و اونجا ازش استفاده کنم؟ مشکل آنتن براش پیش نمیاد؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام رجیستری برای ایران هست و اتفاقی هم برای گوشی رخ نمیده
      هر کشوری قوانین خودش رو داره و میتونید اونجا طبق قوانینشون استفاده کنید

  39. سلام من گوشی اندروین هواوی هانور رم فکتوری ریست کردم. سیم کارت هم روش بود . حالا سوالم اینجاست که اگه این سیم کارت رو روی گوشی دیگه ای بزنم ، داخلش اطلاعات مخاطب یا شماره یا هر اطلاعاتی هنوز روش سیو هست و روی گوشیه دیگه نمایش داده میشه یا نه ؟

  40. سلام وقت بخیر من تبلت خریدم ولی متاسفانه تا تاریخی که مهلت داشت رجیستر نکردم الان غیرفعال شده ونت همراهش رو نمیتونم استفاده کنم خواهش می کنم راهنمایی کنید چکار کنم؟

    2
    1
    1. سعید صانعی

      سلام، کار خاصی نمیشود کرد، به سامانه همتا زنگ بزنید موضوع رو مطرح کنید، ببینید میشه تبلت رو حالا رجیستری کرد یا راه حلی برای این مشکل وجود دارد یا خیر

  41. ببخشید اگه گوشی بیارم و رجیستر نکنم اما بعنوان گوشی دوم باشه و سیم کارت نخوره بعداً مشکل پیش نمیاد

  42. سلام،فرق ریجستری تعمیری و مسافری چیه و ریجستری تعمیری قابل برگشته؟یعنی ممکنه یکی گوشیشو تعمیری ریجستری کنه و بعد از مدتی ریجستریش قطع بشه؟واسه ریجستری تعمیری برد گوشی رو عوض میکنن؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      برای تعمیری الان سخت گیری بیشتری دارن و بهتره که این کار رو انجام ندین
      رجیستری مسافری هم که خب مشخصه و شما به عنوان کسی که از خارج برگشته میتونید یک گوشی رو رجیستر کنید

  43. سلام خدمت شما ، من تبلتم و ریجستری نکردم ، یعنی اصلا همچین چیزی رو نشنیده بودم الان میخوام ریجستری کنم الان سی و یکم و مرداده بنظرتون واصه برنامه شاد مشکل پیش میاد نمیتونم نصب کنم ؟

  44. سلام روزتون بخیر.من یکی از فامیلها برام گوشی اورده از خارج کشور.ریجستر نشده و وقتی سیمکارتو انداختم پیام اومد این گوشی ثبت نشده و تا ۱ ماه کار میکنه.کسی که این گوشیرو برام اورده یکی دیگم اورده بود برای مادرش که داخل گمرک فرودگاه اونو ثبت میکنه و ریجسترش میکنه اما این گوشیرو نه.الان من چجوری میتونم این گوشیرو ثبت و ریجسترش کنم.چون داخله سایت خوندم هر مسافر فقط میتونه ۱ گوشیرو ثبت و ریجستر کنه.لطفا راهنماییم کنید.ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      دیگه خودتون نمیتونید کاری بکنید
      بهترین راه فروختن گوشی با قیمت پایین تر و خرید یک گوشی رجیستر شده هست

  45. سلام من گوشی خریدم ولی ریجستری نکردم ب دلیل نداشتن سیمکارت بعدش سیمکارت یکی از اقوام گذاشتم روش و پیامی برام اومد ک گوشی قانونیه ولی ب علت ریجستری نشدن از یه تاریخی دیگ سرویس نمیگیره اگر من گوشیو ببرم برای ریجستری متوجه میشن ک من سیمکارت گذاشتم روی گوشی….

  46. سلام یه گوشی برام از خارج از کشور فرستادن ولی در بدو ورود به کشور ثبت گمرک نشده جیکار باید بکنم؟

  47. با سلام و وقت بخیر خدمت شما
    من یه مشکلی داشتم ممنون میشم راهنماییم بفرمایید،
    یه گوشی که زمان رجیستریش گذشته و در حال حاضر آنتن نداره و حدود 1 سال هم از این جریان میگذره.
    میخواستم بدونم از کدوم مرجع و ارگان باید پیگیر شم هزینه هاشو پرداخت کنم و بتونم رجیستری کنم و آنتنم بیاد؟؟
    ممنون از شما

    1. سعید صانعی

      سلام، از خود سامانه رجیستری یا همتا باید پیگیری کنید، اگر اونها اجازه بدن میشه این کار رو کرد

  48. سلام روزتون بخیر من چند وقت پیش یه گوشی شیائومی خریدم بعد رجیستریش نکردم چون اینترنتی خریده بودم کد فعال سازی رو بعدا دریافت کردم الان گوشیم انتن نداره چیکار باید بکنم

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      اگه گوشی کارت گارانتی داره و روی اون کد فعال سازی هست از اون طریق وارد همتا بشید و گوشی رو رجیستر کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH