پاسخ به تمامی سوالات مربوط به رجیستری گوشی‌های مسافری

بسیاری از خریداران برای فعال سازی رجیستری گوشی مسافری مشکل دارند و سوالاتی مطرح می‌کنند که در این مطلب به همه این سوالات پاسخ می‌دهیم.

طرح رجیستری موبایل یکی از بزرگترین طرح‌های وزارت ارتباطات بود که پس از ده سال سرانجام در سال 96 اجرایی شد و توانست تاثیر قابل توجهی در وضعیت قاچاق تلفن‌های همراه داشته باشد، بر اساس آمار با اجرای طرح رجیستری چیزی در حدود 80 درصد واردات گوشی به سمت مبادی قانونی هدایت شد. رجیستری گوشی در مبادی ورودی اتفاق می‌افتد و خریداران صرفا باید پس از خرید تلفن همراه، گوشی رجیستر شده خود را فعال کنند، اما بسیاری برای فعال سازی رجیستری موبایل خود با مشکل مواجه می‌شوند.

مشکلات مربوط به طرح رجیستری عموما به بخش فعال‌سازی سیم‌کارت برروی گوشی مربوط است، در طرح رجیستری خریداران باید گوشی خود را در سامانه همتا ثبت و پیامک فعال‌سازی را دریافت کنند که گاها فعال‌سازی گوشی در طرح رجیستری با مشکل مواجه می‌شود. بخش دیگری از سوالات مربوط به شرایط رجیستری گوشی مسافری و هزینه رجیستری موبایل است که در ادامه به تمامی آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

با توجه به دیدگاه‌های دریافت شده از کاربران در مطالب مربوط به طرح رجیستری در آی‌تی‌رسان قصد داریم تا در این مطلب به پاسخگویی سوالات پرتکرار شما بپردازیم.

لازم به ذکر است اگر به سوالی پیرامون این طرح برخورد کردید که در این مقاله و مقالات دیگر ما نبود لطفا ابتدا مارا در اینستاگرام فالو کرده و سپس از طریق دایرکت مطرح کنید تا پاسخ دهیم. به دلیل واضح بودن سوالات و پاسخ‌ها، سوالات کاربران عینا تکرار و پاسخ به صورت کوتاه در ادامه خواهد آمد:

در صورت نیاز به مشاوره رایگان در رابطه با رجیستری می‌توانید پیج ما را در اینستاگرام (itresancom@) فالو کرده و به ما دایرکت بدهید.

سوالات مربوط به رجیستری آیفون 14

به دلیل شرایط به وجود آمده در خصوص گوشی‌های آیفون 14 و عدم رجیستی این مدل‌ها سوالات متعددی در ذهن کاربران ایجاد شده سات که در ادامه به آن‌ها پاسخ می‌دهیم:

1- آیا سری آیفون 14 رجیستری می‌شود؟

پاسخ: براسا بخشنامه گمرک در حال حاضر، خیر

2- آیا از آیفون 14 رجیستری نشده می‌توان استفاده کرد؟

پاسخ: در زمان نگارش این مقاله چنین امکانی برای گوشی‌های مسافری محیا شده است. در واقع گوشی‌های مسافری وارد شده تا یک ماه بدون مشکل و قطعی آنتن قابل استفاده هستند، این زمان برای گوشی‌های آیفون 14 مسافری نیز فعال شده و پس از پایان یک ماه، زمان آن تمدید شده است. یعنی در حال حاضر مدل‌هایی که به صورت مسافری وارد کشور شده‌اند تا زمان اعلام رجیستری رسمی قابل استفاده هستند اما در زمان آغاز رجیستری این گوشی‌ها، فرد مسافر باید اطلاعات کامل گوشی را در سامانه تجارت وارد کرده و نسبت به رجیستری قانونی گوشی اقدام کند. طبیعتا در این حال مدل‌هایی که به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند، رجیستر نشده و آنتن آن‌ها قطع می‌شود.

اما ادامه این مطلب به دو بخش تقسیم می‌شود، 1- مشکل طرح رجیستری برای گوشی های مسافری 2- سوالات مربوط به رجیستری گوشی همراه در ایران

 

سوالات مربوط به رجیستری گوشی‌های مسافری

1- چند گوشی می‌توان به صورت مسافری به کشور وارد کرد؟

پاسخ: در هر سال شمسی تنها می‌توانید یک گوشی به شکل مسافری رجیستری کنید.

2- در یک سال شمسی نمی‌توان در دو سفر خارجی، هر بار یک گوشی به شکل مسافری رجیستر کنم؟

پاسخ: خیر، به عنوان مثال اگر شما در سال 1401 یک گوشی به شکل مسافری رجیستر کرده‌اید، تا ابتدای فرورودین سال 1402 نمی‌توانید هیچ گوشی دیگری به صورت مسافری رجیستر کنید.

3- آیا رجیستری کردن گوشی به شکل مسافری مشکل است؟ چگونه گوشی خود را در طرح رجیستری فعال کنم؟

پاسخ: روش کلی آن است که ابتدا در مبادی ورودی اطلاعات گوشی را به نمایندگان گمرک بدهید و سپس اطلاعات لازم را در سامانه گمرگ وارد کنید و با پرداخت حق ورودی، گوشی شما رجیستر می‌شود، اما در مطالب زیر به طور کامل روش رجیستری کردن گوشی‌های آیفون و سامسونگ را آموزش داده‌ایم.

4- مسافری داریم که یک گوشی برای من هدیه آورده، آیا می‌تواند آن گوشی را به نام من رجیستر کند؟

پاسخ: خیر، مسافر بایدی ابتدا گوشی را با نام خود رجیستر کند و پس از فعال شدن گوشی، در سامانه همتا مالکیت گوشی را به شما انتقال دهد. ضمن اینکه مسفر شما اگر بخواهد گوشی خودش را نیز رجیستر کند، دیگر نمی‌تواند گوشی کادو را رجیستر کند، زیرا در هنگام ورود تنها امکان رجیستر کردن یک گوشی امکان پذیر است.

5- به کشور وارد شدم اما فراموش کردن در مبادی ورودی اطلاعات گوشی را به مامورین گمرک بدهم، چطوری این مشکل طرح رجیستری را حل کنم؟

پاسخ: طبق قانون پس از ورود به کشور دیگر امکان رجیستر کردن گوشی ورود ندارد، اما اگر با فاصله زمانی کم نسبت به زمان ورود به کشور به فرودگاه، ایستگاه قطار یا گمرک ورودی‌تان بروید، شاید مامورین گمرک راضی شوند که گوشی‌تان را رجیستر کنند.

6- گوشی دارم که رجیستر نشده، حال باید چه کنم؟

پاسخ: بهترین راه آن است که یک سفر به خارج از کشور بروید و هنگام ورود، گوشی‌تان را با اطلاعات خودتان رجیستر کنید.

7- برای من یک گوشی از خارج از کشور ارسال شده، برای فعال‌سازی آن در طرح رجیستری باید چه کاری انجام بدهم؟

پاسخ: اگر دوستان شما در خارج از کشور یک گوشی را خریداری کرده و برایتان ارسال کرده‌اند، یا خود شما مستقیما از سایت‌های چینی یا سایتی مانند آمازون یک گوشی خریداری کرده‌اید و گوشی با پست بین‌الملل‌ برای‌تان ارسال شود، اطلاعات و هزینه رجیستری توسط مامور پست هنگام تحویل کالا به شما دریافت شده و گوشی رجیستر می‌شود.

مشکل رجیستری گوشی مسافری

9- هزینه رجیستری گوشی چقدر است؟

پاسخ: در حال حاضر هزینه رجیستری گوشی برای گوشی‌های کمتر از 600 دلار برابر 17 درصد از قیمت دلاری و برای گوشی‌های بیش از 600 دلار برابر با 22.5 درصد از قیمت دلاری آن اعلام شده است. مبلغ پرداختی شما بر اساس قیمت روز دلار و برای گوشی نو (قیمت ارزش گذاری شده گمرک) محاسبه می‌شود. برای محاسبه دقیق قیمت رجیستری گوشی خود، مطلب زیر را مطالعه کنید.

10- رجستری گوشی‌های دست دو یا کارکرده به چه شکل است؟

پاسخ: قیمت نو آن محصول در نظر گرفته شده و سپس قیمت رجیستری محاسبه می‌شود.

11 – شخص مسافری که امسال به ایران آمده و دو هفته در کشور بوده آیا باز هم می‌تواند وارد کشور شود و یک ماه بدون رجیستر گوشی خود از سیمکارتش استفاده کند؟

پاسخ: بله، هر مسافر در هر سال شمسی می‌تواند بدون رجیستری تا یک ماه از گوشی خود استفاده کند.

12- آیا می‌توان از گوشی رجیستر نشده استفاده کرد؟

پاسخ: بله، رجیستری تنها مربوط به سیمکارت شماست، اگر گوشی رجیستری نشود، سیمکارت آن بعد از یک ماه غیرفعال شده و شما نمی‌توانید با کسی تماس بگیرید یا از نت همراه استفاده کنید، اما دیگر بخش‌های گوشی به طور کامل قابل استفاده خواهد بود، همچنین می‌توانید گوشی را با وای‌‌فای به اینترنت وصل کنید.

13- برای رجیستری گوشی مسافری باید یک سیمکارت به نام فرد مسافر باشد، اگر مسافر سیمکارتی به نام خود نداشته باشد چی؟

پاسخ: ارائه شماره سیمکارت در بدو ورود به کشور الزامی نیست، به این ترتیب مسافر می‌تواند پس از وارد شدن به کشور نسبت به تهیه سیمکارت و سپس تکمیل فرایند رجیستری گوشی خود اقدام کند.

مشکل رجیستری گوشی مسافری

14- پس از ورود به کشور تا چه مدت فرصت داریم تا فرایند رجیستری را از سامانه گمرک پیگیری کنیم؟

پاسخ: پس از آنکه اطلاعات اولیه در مبادی ورودی به ماموران گمرک داده شد، یک ماه فرصت دارید تا با مراجعه به سامانه گمرک، نسبت به تکمیل فرایند رجیستری اقدام کنید.

15-افراد کمتر از 18 سال می‌توانند گوشی رجیستری کنند؟

پاسخ: بستگی دارد، افراد زیر 18 سال نمی‌توانند سیمکارت به نام خود داشته باشند بنابراین حتی اگر در مبادی وردی اطلاعات اولیه از این افراد دریافت شود، ادامه فرایند رجیستری در سامانه گمرک ممکن نیست. به این ترتیب تنها افرادی که به شکل دانشجویی یا دانش‌آموزی سیمکارت به نام خود داشته باشند می‌توانند یک گوشی را رجیستری کنند.

16- می‌توان گوشی از یک برند ناشناس را رجیستر کرد؟

پاسخ: بله، این اتفاق در سامانه گمرک ممکن است.

17- گوشی‌های غیر هوشمند را نیز باید رجستری کنیم؟

پاسخ: بله، تمام دستگاه‌های تلفن همراه و یاتبلت سیمکارت‌خور باید رجیستر شوند.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان در رابطه با رجیستری می‌توانید پیج ما را در اینستاگرام (itresancom@) فالو کرده و به ما دایرکت بدهید.

سوالات مربوط به رجیستری گوشی همراه در ایران

1- آیا من باید گوشی خودم را رجیستر کنم یا فروشنده؟

پاسخ: وظیفه رجیستری گوشی بر عهده شما و فروشندگان نیست، رجیستری گوشی در گمرک و مبادی ورودی به کشور رخ می‌دهد و گوشی‌هایی که به صورت قانونی به کشور وارد می‌شوند، همان ابتدا در سامانه همتا ثبت شده و رجیستری خواهند شد.

اما پس از خرید گوشی نیاز است تا رجیستری آن فعال شود، در واقع تنها کاری که شما یا فروشنده باید انجام دهید، فعال سازی رجیستری گوشی است.

2- فعال‌سازی رجیستری گوشی هزینه دارد؟

پاسخ: خیر، فعال‌سازی رجیستری گوشی کاملا رایگان و ساده است و همه می‌توانند این‌کار را انجام دهند، بنابراین اگر فروشنده‌ای خواست برای فعال‌سازی رجیستری از شما هزینه دریافت کند، قبول نکنید، گوشی را خریداری کرده و سپس خودتان با ثبت کد گوشی در سامانه همتا، فعالش کنید. دریافت هزینه برای فعال‌سازی گوشی غیرقانونی است.

مشکل رجیستری گوشی مسافری

3- روش فعال‌سازی رجیستری گوشی چگونه است؟

پاسخ: بسیاری با فعال کردن گوشی در طرح رجیستری مشکل دارند اما در واقع این کار بسیار آسان است. برای فعال‌سازی باید کد IMEI گوشی را در سامانه همتا ثبت کنید. کد IMEI گوشی بر روی یک برچسب در جعبه گوشی مشخص است، نکته مهم آن است که IMEI به تعداد درگاه‌های سیمکارت گوشی خواهد بود، یعنی یک گوشی دوسیمکارته، دو کد IMEI دارد.

بهتر است با گوشی #06#* را شماره‌گیری کنید، با این کار کد IMEI برای‌تان به نمایش در‌می‌آید. کد به نمایش درآمده را با کد موجود بر روی جعبه گوشی مطابقت دهید.

حال شماره #7777* را شماره‌گیری کنید، در صفحه به نمایش درآمده گزینه 2 یعنی فعال‌سازی را انتخاب کنید، در صفحه بعدی کد IMEI گوشی را وارد کرده و ارسال را بزنید، در صفحه جدید باید شماره موبایلی که می‌خواهید گوشی با آن فعال شود را وارد کرده و در مرحله بعد کد 6 رقمی فعال‌سازی که بر روی جعبه یا کارت گارانتی وجود دارد را وارد کنید.

در قسمت بعد اطلاعات وارد شده، یک بار به نمایش درمی‌آید، اطلاعات را چک کرده و در صورت تایید، عدد یک را ارسال کنید. در نهایت پیام فعال‌سازی گوشی برای شما ارسال می‌شود.

اگر با این روش فعال‌سازی گوشی در طرح رجیستری مشکل دارید، می‌توانید از طریق اپلیکیشن همتا یا سایت این سامانه نیز این کار را انجام دهید.

4- فعال کردن سامسونگ و آیفون فرقی دارد؟

پاسخ: تفاوت خاصی وجود ندارد. دلیل جدا کردن مقالات مربوط به این بحث به دلیل عدم آشنایی کاربران برای تطبیق آموزش‌های مربوط به هر برند است. البته دسترسی به IMEI هر گوشی نیز متفاوت است.

5- آیا گوشی دو سیم‌کارته را باید دوبار فعال کنیم؟ رجیستر برای هر اسلات سیم‌کارت لازم است؟

پاسخ: برای فعال‌سازی گوشی‌های دو یا چند سیم‌کارته کافیست که کد فعال‌سازی برای اسلات اول استفاده شده و نیازی به فعال‌سازی اسلات‌های بعدی نیست. اگر پیامکی پیرامون عدم فعال‌سازی دریافت کردید وضعیت سیم کارت را در سامانه همتا چک کنید.

6- با فعال سازی گوشی این پیام برای من ارسال می‌شود” شناسه قانونی نمی‌باشد” باید چکار کنم؟

پاسخ: متاسفانه گوشی شما از به صورت قاچاق وارد شده و فروشنده بایستی گوشی را پس بگیرد. می‌توانید گوشی را به فروشنده پس داده و پول خود را دریافت کنید. اگر فروشنده از عودت پول خودداری کرد به تعزیرات شکایت کنید.

اگر گوشی مورد نظر قبل از طرح رجیستری خریداری و استفاده شده باشد نیز به پیام‌ها توجه نکنید.

7- من مدتی پیش گوشی دست دو خریداری کرده‌ام. حال وقتی سیم کارت ایرانسل را درون اسلات اول می‌اندازم آنتن دچار قطع و وصلی می‌شود ولی در اسلات دوم مشکلی ندارد، آیا مشکل از طرح رجیستری است؟

پاسخ: در طرح رجیستری دو حالت بیشتر وجود ندارد: اولا گوشی به طور قانونی وارد شده و رجیستر شده است و بدون مشکل بایستی فعال باشد. در حالت دوم اینکه گوشی قاچاق بوده و رجیستر نشده و صرفا یک‌ماه بدون مشکل فعال خواهد بود و بعد از آن به طور کلی غیرفعال می‌شود! به معنای دیگر در طرح رجیستری تعارفی وجود ندارد، اگر بنا بر قطعی باشد انجام می‌شود و قطعی مرحله‌بندی‌شده در کار نیست، پس اگر در آنتن خود دچار مشکل هستید، مشکل از طرح رجیبستری نیست.

8- من گوشی سامسونگ خریدم و از سیم یک استفاده می‌کردم چند روز پیش خواستم از سیم‌کارت دوم استفاده کنم که موقع شماره گیری پیام “در شبکه ثبت نشده است” به نمایش درآورد. برای رجیستر کردن هم کد فعال‌سازی یک بار مصرف گوشی را ندارم چکار کنم؟؟

پاسخ: مابقی اسلات‌های سیم‌کارت به تبع سیم کارت اولی فعال می‌شوند، طبق گفته مسئولین وزارت ارتباطات در گوشی‌های چند سیم کارته عملیات رجیستری صرفا برای یک اسلات انجام می‌شود و نیازی به این کار نیست که همه را فعال کنید. اما اگر گوشی شما قدیمی است و به هر شکل سیم‌کارت دوم آن فعال نشده، موقع ثبت‌نام در سامانه همتا می‌توانید هر دو سیم را فعال کنید.

9- آیا می‌توان یک گوشی رجیستری نشده خریداری کرده و بعد خودمان آن را رجیستر کنیم؟

پاسخ: خیر، گوشی که به کشور وارد شده و رجیستر نشده باشد غیرقانونی است، البته برخی از افراد به صورت غیرقانونی و با دریافت هزینه بالا، گوشی را رجیستری می‌کنند اما بهتر است به سراغ اینگونه راه حل‌ها نباشید، زیرا اعتباری به این روش‌ها نیست و ممکن است در آینده تمامی گوشی‌هایی که به صورت غیرقانونی در طرح رجیستری فعال شده باشند با مشکل مواجه شده یا از شبکه خارج شوند. بهتر است گوشی رجیستری شده و قانونی خریداری کنید.

10- فعال کردن گوشی دست دوم به چه صورت است؟

پاسخ: اگر گوشی رجیستر نشده باشد که بهتر است قید معامله را بزنید، اما اگر گوشی رجیستر شده باشد تنها کافی است در سامانه همتا مالک آن را تغییر دهید، اینکار باید توسط فروشنده (مالک اصلی) صورت بگیرد.

11- راه ارتباطی با سامانه گمرک در صورت برروز هرگونه مشکل چیست؟

پاسخ: برای ارتباط با سامانه گمرک و هر گونه پرسش و پاسخ در خصوص رجیستری گوشی با شماره 82991-021 تماس بگیرید.

1,082 در مورد “پاسخ به تمامی سوالات مربوط به رجیستری گوشی‌های مسافری”

  1. آیا برای محاسبه حقوق وعوارض گمرک و مالیات وغیره برای گوشی دست دوم ( کار کرده ) ونو اختلافی در نظر گرفته میشود یا نه؟ گوشی نوکیا و دست دوم مال پسرم بوده که مدتی استفاده شده حدود هزینه چقدر خواهد بود ؟ متشکر میشوم زودتر پاسخ داده بشه

  2. سلام
    میخوام ی گوشی بخرم
    اگه بخوام رجستری کنم باید سیم کارت ب اسم خودم باشه یا فرقی نداره ؟
    ممنون میشم جواب بدین

      1. سلام دوست عزیز من ی گوشی برام آوردن ریجستری نداره و چند ماهی ازش میگذره و گمرک فرودگاه ثبت نشده میتونم خودم کارای ریجستریشو انجام بدم؟؟

  3. اگه من یه گوشی از اینجا بگیرم و ببرم به یه کشور دیگه تا وقتی توش سیمکارت وارد نشه فرصت یک ماه ی من برای ریجستیری شروع نمی شه و من میتونم از اینترنت وا فای استفاده کنم

  4. سلام دیروز از دیجی کالا گوشیمو تحویل گرفتم،ظاهرش پلمپ بود ولی وقتی سیم کارت گذاشتم و شناسه imei رو وارد کردم پیام اومد که:این دستگاه قبلا با یک سیم کارت روشن شده است.به گارانتی زنگ زدم گفتن چون خودم سیم کارت گذاشتم این پیام اومده و مشکلی نیست،حالا من با سیم کارتم گوشیو فعال کردم ولی هنوز شک دارم آکبند بوده باشه،ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. مجتبی مسکینی

          اگه گوشی رو به صورت آکبند خریدین و این مورد رو داشته، فروشنده باید گوشی رو تعویض کنه و به‌راحتی میتونید ازشون شکایت کنید و مشکل رو پیگیری کنین

  5. سلام
    من گوشیم رو قبلاً ریجستری کرده بودم دو سالی میشه تقریبا از دیروز اینترنت من کار نمی‌کرد و بعدش از سامانه همتا پیام اومد که باید فعال سازی کنم
    الان باید چیکار کنم چون قبلاً این کار رو انجام داده بودم

  6. سلام و ممنون از وقتی که میذارید.
    من یکبار بمدت یکماه ایران بودم و از گوشیم بدون رجیستری استفاده کردم و قصد دارم دوباره بیام ایران و برای دوماه بمونم. سوال من اینه که آیا میتونم همون گوشی قبلی رو اما این دفعه با ثبت گوشی تو گمرک فرودگاه ازش استفاده کنم یا خیر؟ ممنون از شما

  7. سلام وقت بخیر من یک گوشی خریداری کرده بودم و فراموش کرده بودم ک کارای فعالسازیش رو انجام بدم امروز از طرف سامانه همتا پیام اومد ک دستگاه شما به دلیل عدم فعالسازی دیگه سرویس دهی نمیشه
    و تاریخ فعالسازی هم گذشته
    ولی با این حال من کارای فعالسازیش رو انجام دادم و بعد از سامانه همتا پیام اومد ک دستگاه فعال شده میخواستم بیینم دیگه مشکلی پیش نمیاد و کامل گوشی من فعاله ؟

  8. درمورد گوشی مسافری، تا جایی که میدونم هر فرد سالی ۱گوشی میتونه بیاره. من تصمیم دارم یه گوشی برای خودم و یکی هم برای خواهرم بیارم. در این صورت میشه گوشی خواهرم رو با پاسپورت خودش رجیستر کنیم؟ (خواهرم خارج از کشور نبوده و تو پاسپورتش مهر ورود نخورده تو اون تایم) اگه این راه شدنی نیست، از اونجایی که من فقط ۱۰روز ایران میمونم، میتونم اصلا سیمکارت ایرانی رو وارد گوشیم نکنم که اون تایم ۱ماهه شروع نشه؟ یعنی تا وقتی سیمکارت ایرانی وارد گوشی نشده که گوشی درواقع توی شبکه‌ی ایران فعال نشده هنوز و نیاز به رجیستری نداره، درسته؟

    1. سعید صانعی

      بله، اگر بر روی گوشی از سیمکارت ایرانی استفاده نکنید، اصلا فرصت یک ماهه فعال نمیشه، شما میتونید گوشی خواهرتون رو رجیستری کنید و در مدت 10 روز خودتون برای تماس از گوشی دست دوم ارزان قیمت استفاده کنید.

  9. سلام من با خودم از کانادا گوشی آوردم و در فرودگاه ریجستری کردم و گوشی ریجستری شدست
    و الان میخوام بفروشمش می تونم به نام خریدار انتقال مالکیت بزنم؟

  10. سلام وقت بخیر
    من ی گوشی از طریق سایت های واسطه ای از خارج از کشور خریدم امروز از گمرک تحویل گرفتم
    گفتن تا یکی دو هفته آینده کد فعال سازی پیامک میشه برام
    تو این مدت اگه از گوشی استفاده کنم مشکلی پیش نمیاد
    یا باید صبر کنم تا کد فعال سازی بیاد ؟؟؟

    1
    1
  11. سلام و وقت بخیر، من 22 روز پیش از اربیل وارد ایران شدم و یه گوشی به همراه خودم آوردم. متصدی کمرگ گفت بعد از یه هفته تو سایت ثبت کنید. الان دو هفته تمام هست که پیغام عدم مسافرت در یک ماهه گذشته رو میده، احدی هم پاسخ گوی مشکل نیس، همتا میگه مشکل گمرکه. گمرگ میگه از پلیس ناجاس، پلیس میگه اختلال سیستم گمرکه، خود گمرک چه مرز تمرچین، چه گمرک تبریز، چه گمرک مرکزی، حتی اون شماره های پشتیبانی که گذاشتن وفقط پول و وقت مردم بیچاره رو میگیرن و قطع میشه، پاسخگو نیست! یعنی خود اون کمرگ خراب شده نمیدونه سیستمش اختلال داره. چه طور یه عدده 1000 تا 1000 تا گوشی میارن!؟ ولی وقتی یه نفر واسه نیاز خودش گوشی میاره کلی مکافات داره!؟ هیچ احدی هم پاسخ گو نیست!!!!!!!!!!

  12. سلام من گوشیم یک ماهه خریدم رفته رو حالت اضطراری ریجستری نکرده بودم الان با اینکه رو حالت اضطراری هست میتونم ریجستری کنم؟؟؟

      1. سلام من گوشی از امریکا اوردم اطلاعات اولیش رو ثبت کردم ولی 1 ماه گذشته ایا نیتونم بعد از یک ماه ریجستریش کنم و تا کی وقت دارم

        1. سعید صانعی

          سلام، طبق قانون در لحظه ورود باید اطلاعات گوشی رو ثبت کنید و الان دیگه شانس زیادی ندارید، حالا با پشتیبانی گمرک تماس بگیرید ببینید میزارن که شما گوشی رو ثبت کنید.
          راه حل دیگه اینه که دفعه بعدی که وارد کشور شدید، گوشی رو ثبت کنید.

  13. سلام وقت تان بخیر من قراره یکی از دوستان برام گوشی بیاره از خارج ولی خودش دوتا گوشی داره میشه من گوشیمو بعدا رجیسترکنم چون میگن توفرودگاه فقط یک گوشی رو میتونی به اسم خود رجیسترکنی.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      خیر نمیشه
      مگه اینکه از کشور خارج بشین و موقع ورود گوشی خودتون رو رجیستر کنید

  14. سلام وقتتون بخیر . من نمیدونستم که باید رجیستر و فعالسازی کنم گوشیمو الان دسترسی به تلفن و اینترنت وپیامک ندارم حالا باید چیکار کنم

    1
    1
    1. مجتبی مسکینی

      سلام اگه کارت گارانتی یا کد فعالسازی دارین که از اون طریق اقدام کنید در غیر این صورت راه قانونی برای رجیستری نیست مگه اینکه از کشور خارج بشین و موقع ورود ثبت کنید

  15. سلام وقتتون بخیر . من یه گوشی آیفون ۸ میخوام از نفر خریداری کنم و ریجستر نیست ینی از دبی وارد شده و تا ب حال ریجستر نکرده و قیمتی ک برای گوشی زده حدود ۴ تومن ارزون تر از قیمت بازاره . سوالم اینه که آیا من گوشی رو خرید کنم بدون ریجستری سیم کارت میشه انداخت توش و بدون مشکل کار کرد ؟ اگه نه برای ریجستری باید هزینه پرداخت کنم یا روال کارش چطوری هست ؟ . ممنون میشم پاسخ بدید

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      گوشی بدون رجیستری نخرید
      خودتون به صورت قانونی نمی‌تونید رجیستر کنید مگه اینکه از کشور خارج بشین
      خیر سیم‌کارت بندازید آنتن نداره

  16. با سلام؛ یکی از اقوامم از امریکا میاد و علاوه بر گوشی خودش که می خواد ۶ ماه ایران بمونه و از آن استفاده کنه، برای من و مادرم هم گوشی اپل ۱۳ به عنوان هدیه خریده. سوالم اینه آیا دو تا گوشی رو می تونه بیاره ایران و به اسم من و مادرم و با شماره پاسپورت ما ریجستر کنه؟ و یا به اسم خودش سه تا گوشی ریجستر کنه و بعدا مالکیت گوشی من و مادرم را به ما بدهد؟ (گوشی را به عنوان هدیه برایمان می آورد)
    سوال دومم اینه که اگه گوشی هارو بیاره ایران آیا گوشی هارو ازش می گیرند و دیگه بهمون نمیدن؟؟! و سوال سومم اگه گوشی ها به سلامت ایران بیاد؛ من و مادرم هم هیچ سیمکارتی روش نزاریم و بعد از دو ماه با این گوشی ها به سفر خارج برویم و با این گوشی ها به ایران برگردیم می توانیم در بدو ورود به اسم خودمان ریجستر کنیم؟ و مشکل ریجستری اش حل می شود؟

    1. سعید صانعی

      سلام، طبق قوانین، هر فرد میتونه یک گوشی با اسم مسافری با خودش وارد کشور کنه، اگه گوشی بیشتر با خودشون بیارن هم باید هزینه گمرک بدن و هم این که احتمال داره جریمه بشن
      گوشی خودشون رو باید رجیستر کنند، اگر تونستند گوشی‌ها رو بدون این که مشکلی پیش بیاد رجیستر کنند، بله میتونید خودتون بردی بیرون و هنگام برگشت به اسم خودتون رجیستر کنید ولی به شرطی که وقتی ایشون دارن گوشی‌هارو میارن، در گمرک کسی متوجه نشه

  17. سلام من قصد دارم برای مادرم یک گوشی سامسونگ از جای معتبر خریداری کنم ولی تقریبا یک ماه بعد می تونم گوشی رو به دستش برسونم و سیم کارتش رو بزنم به گوشی مشکلی نداره؟

    1. سلام بنده یکی از دوستانم از خارج از کشور یه گوشی برام اورده که هنگام ورودشون داخل فرودگاه رجیستر نکردن. اینکه اگر سیم کارت بندازم داخلش یک ماه بیشتر انتن نداره صحت داره؟ بعد اینکه من ۲۰ روز دیگه دارم‌میرم ترکیه میتونم الان سیم کارت بندازم داخلش این ۲۰ روز و استفاده کنم بعد موقع برگشت و ورود به فرودگاه خودم رجیسترش کنم؟ تو گمرک نمیگن این قبلا اینجا روشن بوده چرا بردی با خودت دوباره اوردیش؟

      1. سعید صانعی

        سلا، مورد اولی که گفتید صحت داره، نکته بعدی اینه که شما اگر می‌خواید گوشی‌تون رو رجیستری کنید، همین حالا از طریق سامانه رجیستری گمرک می‌تونید اقدام کنید، رجیستری صرفا هنگام ورود به کشور انجام نمیشه که شما میخواید دفعه بعد که وارد شدید، گوشی رو رجیستری کنید

  18. سلام ببخشید مهلت ریجستری یک ماه بعد از خرید تباد یا گوشی هست؟ یا یک ماه بعد از این که سیمکارت روش باشه؟ من الان ۲ ماه تبلت گرفتم اما فکر میکردم تا سیمکارت نذارم لازم به ریجستری نیست . یعنی الان دیگه گوشی کار نمیکنه؟؟

  19. سلام. پسرم در کانادا میخواد گوشی کار کرده اش رو از همونجا خریده برام بیاره ایران. میتونه در گمرگ رجیسترش کنه؟

      1. سلام
        حدود یک ماه و نیم من از ترکیه یک گوشی دست دوم اوردم و تازه سیم کارت روش انداختم و کار میکنه، گوشی مال دوستمه که از کانادا خریده.. جعبه و اینا هم نداره. تو فرودگاه ثبت نشده، الان میتونم رجیسترش کنم؟ ممنون

  20. سلام چند روز پیش پدرم یه گوشی دکمه ای جاوا خرید و فروشنده به من که همراهشون بودم گفت گوشی اندرویدم رو بهش بدم و من هم دادم. یه کد زد و بعد از بارکدی که روی صفحه ظاهر شد عددی رو توی گوشی پدرم وارد کرد و گفت حالا می تونید ازش استفاده کنید.

    من اون موقع متوجه نشدم چکار کرد ولی بعدا که پیام هشدار از همتای روی گوشی پدرم رو دیدم و پیگیری کردم و استعلام وضعیت کردم مشخصات گوشی من رو برای گوشی پدرم ثبت شده دیدم.

    حالا نمی دونم برای گوشی من مشکلی پیش میاد یا نه؟!
    نگرانم شما می دونید باید چکار کنم؟

  21. سلام من یک گوشی خارج از کشور خریدداری کردم ولی سر مرز راجستر نکردم الان ۲۰روز دگ‌وقت داره باید چکار کنم

  22. سلام خواهرم برام گوشی آورده و تو فرودگاه هم اعلام کرده فقط سیم کارت به اسم خودش نداشت شماره خودم داده حالا از ایران رفته و وقتی وارد سامانه گمرگ میشم میگه شماره سیم کارت با کارت ملی هم خوانی نداره چکار باید بکنم ؟؟ممنون میشم جواب بدید

  23. من یه تبلت تو آذر ۹۹ خریداری کردم که قبل رجیستری تبلت هاست. الان اومدم بفروشم پیغام میده به نام یه شماره ای که نمیشناسم ثبت شده! به فروشگاه زنگ زدم میگه شماره ما هم نیست. از اول هم سیمکارت خودم توش بوده.

      1. با سلام
        در مورد سوال بالا، یعنی فرد مسافری که وارد کشور شده و شماره همراه ندارد(چون فرزند کوچک است)، برای رجیستر کردن در گمرک نیاز ندارد که حتما شماره خاص خود داشته باشد؟

  24. از کجا بفهمیم گوشی ای که نو خریدیم قبلا یبار تو شبکه فعال شده یا نه ؟
    منظورم اینه ما وقتی یه سیمکارت رو گوشی میندازیم ، اون پیامه برای ما میاد که میگه گوشی فعال نشده و تا 1 ماه فرصت باقی مونده ، که بعدش هم استعلامشو میگیریم هم فعالش میکنیم
    من میخوام کلا رو گوشی نو ای که تازه خریدم اصن سیمکارت نندازم تا تو شبکه ثبت نشه ، اینجوری اون مهلت یک ماهه هم درکار نیست و هر وقت که بخوام میتونم فعالش کنم و هروقت که سیمکارت بندازم روش تازه اون مهلت 1 ماهه شروع میشه برام
    سوالم اینه بدون سیمکارت میشه دستوری ، کدی چیزی گرفت تا مطمئن شد رو گوشی قبلا سیمکارتی ننداختن و این گوشی تا به الان تو شبکه ثبت نشده
    اینجوری نباشه که ما گوشی رو فعال نکنیم رو این حساب که خیالمون از بابت تو شبکه نبودنش راحته ، بعد یهو بعد دو سه هفته یه ماه پیام بیاد گوشی شما مهلت 1 ماهه اش تموم شده از این به بعد دیگه سرویس نمیگیره
    چجوری باید مطمئن شد ؟ راهش چیه ؟

  25. با سلام من گوشی ایفون رو خریداری کردم و یکم دیر رجیستر کردم و فعال شد اما من اصفهان هستم ۲ بار به شیراز سفر کردم به محض رسیدن سیم کارتی که گوشی باهاش رجیستر شده رو نمیخونه گوشی ایا اشکال از رجیستری است؟ سیم کارت رو هم سال ها دارم مشکلی نداشته

    1. سلام من گوشی ایفون گرفتم سر مرز هم ثبت کردم الان میخوام گمرک شو پرداخت کنم خطای تردد میده اعلام میکنه در یک ماه گذشته شما سفری نداشتید زنگ زدم گمرک رفتم پلیس گذرنامه جوابگو نیستند نمیدونم چیکار کنم

      1. مجتبی مسکینی

        سلام اگه یک ماه از ورودتون به ایران نگذشته باید مشکل‌تون رو از گمرک پیگیری کنید که خب خیلی راحت از طریق پاسپورت مشخص میشه

  26. سلام من یک گوشی نوکیا1208 داشتم و از زمان اجرای قانون رجیستربه مدت 2.5 سال از این گوشی استفاده کردم و بعد یک گوشی جدید خریدم و این گوشی را چند ماه بدون استفاده گذاشتم سپس پس از خراب شدن باتری گوشی جدید و نایاب بودن باتریش خواستم از گوشی قبلی (نوکیا1208)استفاده کنم که این پیام آمد:ثبت سیمکارت ناموفق بودم ،تعمیرکاران این مشکل را به رجیستری ربط دادند درحالیکه طبق قانون رجیستری در آغاز اجرای قانون جدید رجیستری هر گوشی که سیمکارت رویش باشد و استفاده شده باشد مشکل رجیستری و… ندارد چگونه این مشکل را حل کنم یابه کدارم اداره مراجعه کنم؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام تو سامانه همتا با سیم کارتی که قبلا روش بوده چک کنید گوشی ثبت شده باشه و بعد میشه به هر خطی انتقال مالکیت داد
      در کل باگ زیاد داره مخصوصا برای دستگاه هایی که یه مدت خاموش بودن

  27. سلام وقت بخیر من یگ گوشی از خارج خریده بودم وارد کردم و بعنوان گوشی مسافری در گمرک امام تهران ثبت کردم. حالا که وارد سامانه گمرک میشم مینویسه : شناسه فلان در اطلاعات دریافت شده از گمرک ورودی یافت نشد. لطفا راهنمایی نمائید. با تشکر

    1
    2
  28. سلام من امروز گوشی خریداری کردم اما سامانه همتا ایراد داشت و خطا میداد و انتقال مالکیتش انجام نشد فروشنده گفتش گوشی رو ببر تا چند روز آینده درستش میکنم الان من باید چکار کنم؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام بهتر بود که گوشی رو نمیگرفتین
      در هر صورت باید انتقال مالکیت بدین و الا در آینده به مشکل میخورین

  29. سلام
    من قبل از اینکه این طرح مطرح بشه تبلت خریدم سال 98 و تا الان سیمکارت توش نذاشته بودم الان که میخوام از سیم کارت استفاده کنم سرویس نمیده میشه بگید باید چکار کنم؟

  30. سلام من تازه یک تبلت گرفتم برام پیام اومده که دستگاه قانونی است ولی فعالسازی نشده مشکلی پیش میاد؟؟؟؟؟؟؟

  31. سلام. من دو سال پیش اومدم ایران و از گوشیم بیست روز استفاده کردم و برگشتم خارج. الان میخوام دوباره برگردم و سه ماه بمونم. یعنی الان دیگه گوشیم فعال نمیشه؟؟؟ چون دو سال قبل رجیستر نکردم.

  32. سلام. من یه تبلت رو سفارش دادم ک از طریق پست از خارج کشور برام ارسال کنن. از اونجایی ک نیازی ب رجیستری کردن تبلت ندارم آیا این امکان وجود دارد ک رجیستر نکنم؟ شنیدم ک پست هزینه رجیستری رو موقع تحویل دریافت میکنه

    1. سعید صانعی

      سلام، ورود تبلت سیمکارت‌خور از طریق قانونی همراه با رجیستری هست و فکرنکنم که قبول کنن که شما رجیستری نکنید

  33. سلام، میخواستم بدونم آیا گوشی هایی که تو ایران رجیستری میشه تو خارج از کشور با سیمکارت خارجی قابل استفاده هست یا باید توهمون کشور یه گوشی دیگه تهیه کنیم؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام با رجیستری بلایی سر گوشی نمیاد!
      هرجای دنیا میتونید طبق قوانین خودشون استفاده کنید و هیچ مشکلی نیست

    2. سلام
      میخوام اینترنتی سفارش گوشی بدم ،
      خب طبق گفته ی خود وبسایت ها گوشی ها ریجستر شده هستند و فقط باید توسط خریدار در سامانه چک بشن و بعدم برای سیمکارت فعالسازی بشن و اینا
      اگه جاییش رو اشتباه گفتم یا بد متوجه شدم بگید لطفا
      سوال من اینه من میخوام گوشی رو روشن و ازش استفاده کنم بدون اینکه سیمکارتی روش بندازم ، حالا به مدت دو یا سه هفته ، بدون اینکه بخوام به بحث ریجستریش کاری داشته بشم یا اصلا بخوام فعالش کنم ، سوالم اینه اون مهلت یک ماهه ای که گفتید از لحظه ای که گوشی روشن میشه ساعت میخوره ، یا از موقعی که یک سیمکارت وارد دستگاه میشه ؟ و اینکه بعد از همون دو سه هفته ای که گفتم سیمکارت رو بندازم روش و اونوقت فعالش کنم مشکلی پیش نمیاد ؟
      این مهلت یک ماهه مربوط به ثبت گوشی تو گمرک هست یا اینکه ب فعال کردن سیمکارت برای گوشی هم مربوط میشه ؟ تا قبل یک ماه سیم کارت رو گوشی باشه ولی گوشی فعال نباشه چی ؟
      امیدوارم منظورم رو درست رسونده باشم
      مچکر

  34. سلام، وقت بخیر، برای آیپد سلولار که SMS نداره اما سیمکارت میخوره داستان چجوریه؟ الان یکی از دوستان آیپد 2018 داره که خیلی وقته استفاده نکرده و یادش نیست سیمکارت روش بوده یا نه، چکار میتونیم بکنیم؟ که اصلا بفهمیم رجیستر هست یا نه؛ یا اینکه اصلا میشه رجیسترش کرد یا نه. تشکر

  35. سلام من گوشیم فقط ۱۰ روز دیگه فرصت رجیستر داره والان که وارد سایت میشم میگه مالکیت سیمکارت متعلق به مسافر نیست و اگر بخوام مالکیت رو عوض کنم باید ۲۰ روز بگذره که عملا از وقت رجیستریم میگذره من ایران فقط چند ماه دیگه میمونم وبعد برمیگردم بک کشور دیگه اگر سیمکارت گوشیمو در بیارم تو این مدتی که ایران هستم مشکلی برای تلفنم پیش میاد به غیر از عدم امکان تماس ؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام رجیستری بلایی رو سر گوشی شما نمیاره و حتی نیازی هم نیست که سیم کارت رو در بیارید
      فقط اگه مهلتش تموم بشه انگار که گوشی سیم کارت نداره و تو ایران آنتن نمیده، همین
      خیلی وقت‌ها بیشتر از یک ماه میتونید ازش استفاده کنید

  36. سلام حدود ۴ ماه پیش دو عدد گوشی ایفون ۱۱ و ۱۲ به صورت مسافرتی وارد کردم ولی چون یک گوشی بیشتر اجازه نمیدن برای ثبت پاسپورت من مدل ۱۲ انتخاب کردم و موقعه ریجستر کردن اول گوشی ۱۱ را با شماره تلفنی که برای ۱۲ در گمرک فرودگاه دادم وارد کردم و ریجستر شد سپس اقدام برای گوشی دوم ینی ۱۲ نمودم که مبلغ هزینه ریجستر پرداخت شد و فقط کد فعال سازی نیامد و پیغام خطا بیش از حد مجاز در ثبت رو میزنن الان من چکار کنم ممنون از راهنمایی شما

  37. یکی بخواد یه گوشی بیاره با خودش تو مرز باید ریجستری بشه یا اینجا؟؟؟
    میشه قیمت ریجستریشم‌فهمید ؟؟

    1. سلام
      من گوشی سامسونگی دارم که از ایران قبل از طرح رجیستری خریده بودم. اونرو به ترکیه بردم و اونجا چون رجیستر نشده بود یک نفر برام به حالت غیر قانونی رجیسترش کرد. بعد که به ایران برگردوندم چون ریستش نکردم گوشی به عنوان گوشی که رجیستر نیست و از ترکیه خریده شده شناسایی شد و یکماه کار کرد و بعد غیر فعال شد. حالا دو تا سوال داشتم. اگر گوشی رو دوباره از کشور خارج کنم و همونجا ریست کنم و برگردونم ایران مجدد کار میکنه و دیگه رجیستر نمیخواد؟ دوم اینکه الان سیم کارت دائمی همراه اولم دیگه کار نمیکنه یعنی توی گوشیهای دیگم که میذارم کار نمیکنه. نمیشه هیچ جوری فعالش کرد و با گوشی دیگه ای باهاش کار کرد؟ یعنی باید برم سیم کارت بخرم دوباره؟ و سوال آخر اینکه اگر سیم کارت هم از کشور خارج و دوباره وارد بشه مشکلش حل میشه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید . مرسی

      1. سعید صانعی

        سلام، در مورد این که گوشی از کشور خارج بشه و ریست بشه، فکر نکنم این روش جواب شده، هر چند تا حالا موردی به این شکل نداشتیم که تست کرده باشیم اما احتمال کار کردن این روش خیلی کمه، نکته دوم اینه که اگر سیمکارت همراه اول رو در سامانه همتا به یک گوشی دیگه متصل کنید میتونید ازش استفاده کنید. روش آخر هم مشکل رو حل نمیکنه

  38. سلام خسته نباشید عذر میخوام ممکنه ی گوشی آیفون چند سال ریجستری نشده باشه ولی همچنان کار کنه؟ ینی از لحاظ آنتن و اینا مشکل نداشته باشه

    1. مجتبی مسکینی

      سلام طبق قانون امکانش نیست مگه دستگاهی که برای قبل از طرح رجیستری باشه
      اما باگ زیاد داره و ممکنه چنین اتفاقی هم بیفته

    1. مجتبی مسکینی

      سلام تجربه میگه که قانون مشخصی برای این مورد نیست! بعضی‌ها مشکل داشتن و آنتن پریده و بعضی‌های دیگه بدون مشکل دارن کار میکنن و فقط برای فروش گوشی به مشکل میخورن
      بهترین کار اینه که انتقال مالکیت بدین

  39. سلام من گوشی به اسمه پدرم ریجستر شده حالا سیم کارت خودمو گرفتم اگه انتقال مالکیت ندم مشکلی پیش میاد چون دیدم گفته بود تا موقعی ک سو استفاده نشه مشکل نداره

  40. سلام من دیروز اینترنتی یه گوشی شیایومی خریدم بعد از تحویل متوجه شدم اون کد رو کارتن پاک شده و شمارش معلومه مشکلی نداره

  41. محمد سرحپور

    سلام.من یه گوشی سامسونگA11از کانادا برام کادو اوردن.امکان این هست منو راهنمایی کنین که چطور میتونم رجیسترش کنم.باتشکر فراوان

    1. مجتبی مسکینی

      سلام باید توی فرودگاه ثبت می‌کردین اگه نکردین شاید بشه با مراجعه حضوری به گمرک رجیستر کرد اما قطعی نیست

  42. سلام خسته نباشید
    من چهارشنبه مورخ ۰۰.۱۱.۰۶ یه گوشی خریدم بعدش که خواستم فعال سازی رو انجام بدم میزنه که شناسه دستگاه قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت
    رفتم پیش فروشنده گفت که هنوز شماره سریال توی سیستم همتا ثبت نشده و طی یه هفته ی آینده اوکی میشه
    به نظرتون چکار کنم؟♥️♥️

    2
    2
  43. سلام
    موبایلم از هند اومده و شش ماهی هست که آنتنش قطع شده و دیگه آنتن ندارم
    در این حالت ممکنه بتونم گوشیم رو ریجستر کنم؟
    شماره سریال هارو هم دارم.
    چه روشی وجود داره؟

  44. سلام من تبلت s6لایت یکماه پیش گرفتم. و همووجا فروشنده کد رو برام زد. الان از شرکت وارد کننده تماس گرفتند که کدت فعال نشده و باید تبلت بفرستی شرکت تا بررسی بشه اگه تبلت سالم بود براتون یه نو میفرستیم و اگر نه، همین تبلت میذاریم تو صف فعالسازی. الان من چیکار کنم. کارشون قانونی هست اخه من تبلت بفرستم دیگه هیچ مدرکی دستم نیست که اون تبلت مال منه. چیکار کنم. راهنماییم کنین. ممنون

    1. سعید صانعی

      سلام، وارد سامانه همتا بشید، اونجا لیست همه گوشی‌ها و تبلت‌های شما به علاوه شماره موبایلی که باهاشون رجیستر شده هست
      اگر تبلت و شماره موبایل فعلیتون رو دیدید، یعنی رجیستری شده و مشکلی نداره، اگر نه با کد فعال سازی که روی کارت گارانتی هست خودت میتونی تبلتت رو رجیستری کنی
      تنها در حالتی کار به مشکل میخوره که تبلت به صورت رسمی وارد کشور نشده باشه که در این حالا نمیشه رجیستریش کرد و شرکت گارانتی باید تبلت رو عوض کنه
      اگر حالت سوم باشه، اول مطمئن شو که شماره موبایلی که زنگ زدن و ادرسی که تبلت رو میخوای بفرستی مربوط به خود شرکت وارد کننده هست، در این حالت فکرکنم بتونی اطمینان کنی

  45. سلام ممنون از مطلب مفیدتون. من تبلت s6لایت خریداری کردم حدودا یماه پیش همونجا هم فروشنده کد رو برام فعال کرد. الان از شرکت تماس گرفتند که گوشی شما فعال نشده و باید با پست برامون ارسال کنید تا بررسی بشه اگه گوشی سالم بود براتون گوشی نو میفرستیم. و اگر نه احتمالا این گوشیتون میره تو پورسه فعالسازی. حالا من میخام بدونم چیکار کنم؟ ایا به من صرری وارد نمیشه. نام شرکت وارد کننده هم اینجا نمیگم. ممنون از جوابتون 09358948556این هم شماره تماسم تا اگه خاستین تلفنی راهنماییم کنین

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      اگه توی همتا ثبت نشده که به فروشنده پس بدین میتونید به راحتی ازشون شکایت کنید باقی موارد و مشکلات به شما ارتباطی نداره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH