هر آنچه که می‌بایست در مورد وان‌پلاس 6T بدانید

از زمان ارایه وان‌پلاس 6 در ماه مه، این گوشی چینی مثل همیشه خود را تبدیل به یکی از ارزشمندترین اسمارت‌فون‌های بازار با توجه به برچسب قیمتی کرده است. این گوشی به لطف رنگ‌بندی جدید و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری سریع‌تر حالا از هر زمانی قدرتمندتر شده است. با این وجود به زودی شاهد رونمایی از جانشین این هندست یعنی وان‌پلاس 6T خواهیم بود.

ظاهرا گوشی جدید شرکت چینی قرار نیست تغییری اساسی در پرچم‌دار حال حاضر شرکت به وجود آورد، اما با این وجود باز هم وان‌پلاس 6T مشخصاتی خواهد داشت که هم اکنون آن را تبدیل به یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های بازار می‌کند. با ما همراه باشید تا تمامی اطلاعات منتشر شده در این خصوص را بررسی کنیم.

آخرین اخبار از وان‌پلاس 6T

از انتشار تصاویری از بازگشایی جعبه وان‌پلاس 6T کمتر از یک هفته گذشته بود که شرکت چینی به CNET اعلام کرد یکی از ویژگی‌های اصلی دیده شده در تصاویر، حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش، به واقع در هندست جدید وجود خواهد داشت. در یکی از ایمیل‌هایی که وان‌پلاس خطاب به مطبوعات منتشر کرده، آمده است:

ما در روز بارها قفل گوشی هوشمند خود را باز می‌کنیم و ویژگی Screen Unlock تعداد قدم‌ها برای انجام این کار را کاهش می‌دهد. با تعبیه این ویژگی و قرار دادن آن کنار فناوری Face Unlock کاربر قادر خواهد بود تا بهترین راه را برای باز کردن قفل گوشی خود انتخاب کند.

وان‌پلاس همچنین تصویری نیز از لاک اسکرین 6T منتشر کرد. همانطور که می‌بینید تصویر یک آیکون در پایین گوشی به کاربر نشان می‌دهد که برای باز کردن هندست انگشت خود را کجا قرار دهد. درست به مانند گوشی‌های ویوو X20 Plus UD و ویوو Nex، وان‌پلاس 6T نیز از یک اسکنر اپتیکال در زیر صفحه نمایش خود بهره خواهد برد که با دیدن اثر انگشت کاربر و تطبیق آن با اثر انگشت تعیین شده اقدام به بازگشایی گوشی می‌کند.

معمولا فناوری حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش در باز کردن هندست کندتر از حسگر تعبیه شده در پشت یا جلوی گوشی عمل می‌کند. اگر پرچم‌دار جدید چینی‌ها نیز همین نقص را داشته باشد، می‌توان به راحتی از قابلیت Face Unlock استفاده کرد.

افشای اطلاعات حیاتی وان‌پلاس 6T

به مانند بیشتر گوشی‌های پر طرفدار بازار، تصاویری از جعبه گوشی وان‌پلاس 6T نیز منتشر شد. با وجود آن که خود گوشی عنوان غایب بزرگ این تصاویر را به دوش می‌کشد، جزییات دریافت شده از این تصاویر حاوی اطلاعات مهمی هستند. به لطف طرح موجود در داخل جعبه از 6T، می‌توان دید که طراحی این هندست شباهت زیادی به اوپو R17 که در اواسط آگوست معرفی شد، دارد. بر اساس این تصویر وان‌پلاس 6T دارای صفحه نمایشی با حاشیه‌های بسیار کم، حاشیه‌ای بسیار نازک در قسمت پایین و ناچ با طراحی قطره‌ای در بالای گوشی خواهد بود.

همچنین در این طرح اثر انگشتی در میان صفحه نمایش دیده می‌شود که احتمال عرضه این گوشی را به عنوان اولین گوشی وان‌پلاس که دارای حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش خواهد بود، افزایش می‌دهد.

نحوه توزیع و خرید وان‌پلاس 6T

به مانند دیگر گوشی‌های وان‌پلاس، این اسمارت‌فون نیز مطمئنا به صورت آنلاک در سایت شرکت قابل خریداری خواهد بود. براساس اخبار رسیده وان‌پلاس به زودی اولین شریک تجاری خود به عنوان فروشنده گوشی‌های این شرکت در آمریکا را به دست خواهد آورد.

جدای از فروش آنلاک گوشی، وان‌پلاس 6T از طریق T-Mobile نیز عرضه خواهد شد. تمامی این اقدامات شرکت را امیدوار کرده است که گوشی تولیدی جدید خود را در دست تعداد بیشتری از کاربران مشاهده نماید.

تاریخ عرضه و قیمت وان‌پلاس 6T

بر اساس گزارشی از CNET، وان‌پلاس از گوشی جدید خود در پاییز، احتمالا در ماه اکتبر، رونمایی خواهد کرد. با توجه به آن که وان‌پلاس 5T از 21 نوامبر فروش خود را آغاز کرد و وان‌پلاس 3T نیز از 28 نوامبر در بازار عرضه شده بود، ظاهرا دلیلی برای باور نکردن تاریخ اعلام شده وجود نخواهد داشت.

اما از طرف دیگر نباید از یاد برد که عرضه آی‌فون‌های جدید در 12 سپتامبر و همچنین پیکسل 3 در 9 اکتبر، موجب به وجود آمدن این سوال می‌شود که آیا واقعا وان‌پلاس به فکر رویارویی با این اسمارت‌فون‌های پر سر و صداست؟ جلو انداختن تاریخ معرفی و عرضه هندست‌ها کاری تقریبا عادی در شرکت‌های مختلف است که به دلایل متفاوت صورت می‌پذیرد. با مطالب گفته شده ظاهرا شرکت چینی دلایل محکمی برای عمل به این کار دارد.

اما در نهایت به آخرین بخش و ویژگی کلیدی گوشی‌های وان‌پلاس، یعنی قیمت آنها می‌رسیم. آخرین خبرها حکایت از آن دارند که وان‌پلاس 6T دارای برچسب قیمتی 550 دلاری خواهد بود. گفتنی است پیش از این گوشی وان‌پلاس 5T با قیمت 499 دلار و وان‌پلاس 6 با قیمت 529 دلار عرضه شده بود. پس با این وجود باید گفت وان‌پلاس 6T افزایش قیمت ناچیزی را تجربه کرده است و هنوز هم از بسیاری از پرچم‌داران بازار ارزان‌تر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH