سرانجام قابلیت ضبط صدای استریو به همراه چهار میکروفون در دل آی‌فون‌های اپل قرار گرفت

همه گوشی‌ها از لحاظ کیفیت صدای ویدیو و ضبط صوت با یکدیگر برابر نیستند و برخی مدل‌ها برتری‌های محسوسی را نسبت به بقیه نشان می‌دهند. شاید بتوان گفت آغاز ارایه سخت‌افزار و نرم‌افزار بسیار با کیفیت به منظور ضبط صدا، توسط شرکت معظم نوکیا با گوشی 808 PureView و عملکرد ضبط غنی‌شده (Rich Recording) بود که به یک ترند در دنیای گوشی‌های موبایل بدل گشت.

آیفون XS

آنها با به کارگیری میکروفون‌های سفارشی، چیزی را عرضه نمودند که از عهده هیچ شرکت دیگری برنمی‌آمد و در ادامه نیز هرچند دیگر شرکت‌ها به این مسئله توجه بیشتری نشان دادند و بر روی قابلیت‌ها و ویژگی‌های ضبط صدا و کیفیت صدای هندست‌های خود تمرکز بیشتر کردند ولی هرگز تعداد میکروفون‌ها از یکی دو عدد بالاتر نرفت و تنها نوت 4 بود که با استفاده از سه عدد میکروفون هدایتی توانست به رکورد بسیار بالای میزان بیت ریت (Bit rate) دست یابد.

خب با این توضیحات بار دیگر برویم سر اصل مطلب، در ابتدا گفتیم که همه گوشی‌ها از لحاظ کیفیت صدایی و ضبط آن با یکدیگر برابر نیستند و باید اعتراف نمود که بسیاری از هندست‌های محبوب برند‌های مشهور سازنده گوشی‌های هوشمند همچنان در ویدیو‌ها از سیستم ضبط تک صدایی استفاده می‌کنند. حتی در سال‌های اخیر گوشی‌های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 نیز از این امر مستثنی نبوده‌اند.

اما سرانجام شرکت اپل از لجاجت خود دست برداشت و گوشی آیفون XS و برادر دیگرش Max را با قابلیت ضبط صدای استریو در حین فیلمبرداری و همراه با چهار میکروفون فراگیر (Omnidirectional) عرضه کرده است و حقیقتا بیش از این نمی‌توان برای تست و بررسی آن دندان روی جگر گذاشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH