5 دلیل برای دوست داشتن یا متنفر بودن از آی‌فون‌های 2018

اپل به تازگی از آخرین سه‌گانه گوشی‌های آی‌فون رونمایی کرده است؛ آی‌فون Xs، مدل مکس و Xr بازیگران جدید اپل هستند که به مانند همیشه کاربران و طرفداران خود را ناامید نکرده‌اند، اما باید گفت هیچ محصولی کامل نیست و حتی این مجموعه نیز نقاط ضعف خود را دارد.

در این مطلب سعی داریم تا با ارایه 5 دلیل برای دوست داشتن آی‌فون‌ها و 5 دلیل برای دوست نداشتن آنها با شما همراه باشیم. در نهایت انتخاب برای علاقه‌مندی یا تنفر از اسمارت‌فون‌های جدید اپل با شما خواهد بود.

دلایل دوست داشتنی بودن آی‌فون‌های 2018

1- تنوع رنگ‌بندی

اپل در این سال‌ها ثابت کرده است که در خصوص رنگ‌بندی آی‌فون‌ها تا حدود زیادی محافظه کار عمل می‌کند. در خط تولید این گوشی شاهد حضور آی‌فون 5c با رنگ‌های متنوع بوده‌ایم، اما ظاهرا اپل علاقه زیادی به این موضوع و همچنین به این گوشی ندارد و همین موضوع موجب شده است که در سالیان اخیر اسمارت‌فون‌های آنها را در چند رنگ خاص ببینیم.

اما در سال 2018 کوپرتینویی‌ها اثبات کردند که رنگ‌های مورد علاقه زیادی دارند. آی‌فون Xr با شش رنگ گوناگون عرضه خواهد شد. این رنگ‌ها شامل مشکی، سفید، زرد، آبی، مرجانی و قرمز می‌شوند که رنگ قرمز برای اولین بار همزمان با عرضه اولیه در دسترس خریداران خواهد بود.

البته آی‌فون‌های Xs و مدل مکس تقریبا با همان رنگ‌های همیشگی عرضه خواهند شد. امسال آنها را در رنگ‌های خاکستری فضایی، نقره‌ای و همچنین رنگ جدید طلایی ملاقات خواهیم کرد.

2- استفاده از باتری قدرتمندتر

اپل در گوشی‌های جدید خود تمام سخت‌افزار و نرم‌افزار را تعویض و یا بهبود بخشیده است و ضامن کارکرد مطلوب این مجموعه برای کاربران وجود یک باتری قدرتمند برای پشتیبانی از آنها خواهد بود. در همین خصوص کوپرتینویی‌ها در هر سه مدل، باتری را بهبود بخشیده‌اند.

شاید مدت زمان سی دقیقه کار بیشتری که اپل ادعا کرده است می‌توان در آی‌فون Xs انجام داد، موجب هیجان زیادی نشود، اما باید قبول کرد حتی وجود این مقدار هم بهتر از عدم وجود آن است. اما ظاهرا تمرکز اصلی اپل در این زمینه بر روی دو هندست دیگر، یعنی آی‌فون Xr و Xs مکس بوده است که حدود یک و نیم ساعت مدت زمان کار بیشتری را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورند.

3- فضای ذخیره‌سازی بیشتر

آماده ذخیره میلیون‌ها عکس و آهنگ بر روی آی‌فون جدید خود باشید. اپل سیاست بسیار خوبی را در پیش گرفته و گوشی‌های بالارده خود یعنی آی‌فون Xs و مدل مکس را از نظر فضای ذخیره‌سازی در نسخه‌های 64، 256 و 512 گیگابایتی ارایه کرده تا تمامی نیازها در این زمینه را پاسخگو باشد.

از طرف دیگر آی‌فون Xr نیز در نسخه‌های 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. در صورتی که باز هم به فضای بیشتری نیاز داشته باشید باید در فکر انتخابی دیگر باشید، چرا که مانند دیگر آی‌فون‌ها این هندست‌ها نیز قابلیت افزایش حافظه از طریق کارت حافظه خارجی را ندارند.

4- پشتیبانی از دو سیم‌کارت

شاید قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت در آی‌فون طرفداران زیادی در آمریکا نداشته باشد، اما مطمئنا همین عامل موجب افزایش فروش این گوشی در بسیاری از نقاط جهان خواهد شد. آی‌فون Xs و آی‌فون Xs مکس اولین گوشی‌های اپل خواهند بود که از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد.

در این راه اپل با دنبال کردن موفقیت‌های پیکسل 2، از یک درگاه معمولی سیم‌کارت و یک eSIM استفاده کرده است. بیشتر شرکت‌های مخابراتی موجود در آمریکا از پاییز سال جاری میلادی پشتیبانی از eSIM را آغاز خواهند کرد. اما در هر صورت وجود یک درگاه معمولی خیال کاربران را از قطع نشدن رابطه خود راحت می‌کند.

5- استفاده از قابلیت split view در آی‌فون Xs مکس

آی‌فون Xs مکس بزرگ‌ترین آی‌فون تولیدی شرکت تا به امروز است و این به معنای وجود فضای کثیری به عنوان صفحه نمایش خواهد بود. خوشبختانه اپل با استفاده از فناوری split view کاربر را قادر ساخته تا به صورت بهینه از این فضا استفاده کند.

این قابلیت سالهاست که بر روی بیشتر گوشی‌های اندرویدی موجود است و امکان استفاده از آن بر روی آی‌پدها نیز وجود داشت. حالا آی‌فون Xs مکس اولین آی‌فونی خواهد بود که این قابلیت را با خود به همراه دارد.

دلایل تنفر از آی‌فون‌های 2018

1- خبری از دانگل هدفون نیست

این داستان با حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون شروع شد و حالا به دانگل کشیده شده است. در جعبه آی‌فون‌های 2018 دیگری خبری از دانگل هدفون نخواهد بود. در این صورت برای گوش کردن به موسیقی یا تماشای فیلم با این دستگاه‌ها دو راه پیش روی کاربر قرار می‌گیرد؛ استفاده از یک اسپیکر بلوتوثی یا خرید یک دانگل که 9 دلار قیمت دارد.

2- برآمدگی دوربین

اگر بخواهیم در خصوص طراحی آی‌فون‌های 2018 صحبت کنیم، باید گفت این اسمارت‌فون‌ها از نمای جلو ظاهری شیک و زیبا دارند، اما به محض برگرداندن گوشی اولین چیزی که خودنمایی می‌کند، برآمدگی دوربین است.

در حالی که اپل هر ساله سخت‌افزار موجود بر روی دوربین‌ها را ارتقا می‌بخشد، ظاهرا فراموش کرده است برآمدگی دوربین در پنل پشتی را (که موجب لق زدن گوشی در سطوح صاف می‌شود)، برطرف کند. البته خوشبختانه خرید یک قاب گوشی می‌تواند این مشکل را حل کند و تعادل را به آن برگرداند.

3- باز هم ناچ!

حدود یک سال از معرفی این ویژگی توسط اپل می‌گذرد و کسی نمی‌تواند مدعی شود که کاربران عاشق این بریدگی هستند. استفاده از ناچ در آی‌فون‌های 2018 در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از شرکت‌ها در طول این یکسال با خلاقیت‌هایی یا این بریدگی را کوچک‌تر و یا به صورت کامل حذف کرده‌اند.

4- شارژر 5 واتی

با وجود فناوری‌های متنوع موجود برای شارژ سریع گوشی، شاید استفاده از شارژر 5 واتی در آی‌فون‌ها برای بسیاری از کاربران قابل باور نباشد. از زمان معرفی این محصولات، بازار شایعات در خصوص وجود یک شارژر 18 واتی برای آی‌فون‌های جدید بسیار داغ بوده است.

5- قیمت آی‌فون Xs مکس

هنگامی که اپل در سال گذشته آی‌فون X را معرفی کرد، این دیوایس از معدود اسمارت‌فون‌هایی بود که قیمت هزار دلار را رد کرده بود. همین عامل موجبات انتقاد زیادی علیه کوپرتینویی‌ها شد. اما آنها این بار نه تنها پا پس نکشیده‌اند، بلکه قدمی بسیار بزرگ رو به جلو برداشته‌اند.

آی‌فون Xs مکس دارای برچسب قیمتی 1100 دلاری خواهد بود. قیمتی که با توجه به وضع نرخ ارز در کشورمان بسیار بالا خواهد بود. البته با توجه به پشتیبانی نرم‌افزاری بلند مدت اپل از محصولات خود، نیازی به تعویض هر ساله این گوشی‌ها نیست.

این بود دلایل ما برای دوست داشتن یا نداشتن آی‌فون‌های 2018. نظرات خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH