آپدیت واتس‌اپ با قابلیت‌های جدید و شگفت‌انگیز

نرم‌افزار واتس‌اپ به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در سراسر جهان شناخته می‌شود. چندی پیش به‌روزرسانی آزمایشی نسخه جدید این نرم‌افزار منتشر شد که در ظاهر قابلیت‌های جدیدی را به همراه نداشت اما نشان داد که کمپانی تولیدکننده در حال تست کردن ویژگی‌های جالب و جدیدی برای اپلیکیشن پیام‌رسان خود است.

به نظر می‌رسد که واتس‌اپ در حال آزمایش کردن قابلیتی به نام “Swipe to Reply” در نسخه اندرویدی این نرم‌افزار است که عرضه آن برای اندرویدی‌ها کاملا پیش‌بینی شده بود؛ زیرا کاربران نسخه آی‌اواس این اپلیکیشن هم‌اکنون از این قابلیت بهره‌مند هستند و مدتی است که از آن استفاده می‌کنند. آن‌گونه که WABetaInfo اعلام کرده، این پلتفرم پیام‌رسان تحت مالکیت فیس‌بوک به زودی قابلیت فوق را دریافت خواهد کرد.

هم‌چنین این منبع اطلاعاتی نحوه عملکرد ویژگی مورد نظر را شرح داده و جزئیاتی را در خصوص موارد جدید موجود در آخرین ورژن آزمایشی این نرم‌افزار با شماره نسخه 2.18.282 منتشر کرد. در این گزارش آمده که پس از انتشار قابلیت مورد نظر برای نسخه مخصوص سیستم‌عامل اندروید، کاربران می‌توانند با یک حرکت ساده و کشیدن یک پیام خاص به سمت راست نمایشگر به آن پاسخ دهند. این قابلیت منجر به صرفه‌جویی در وقت شده و موجب می‌شود تا بدون زحمت به هر پیامی که خواستید پاسخ دهید.

یکی از ویژگی‌های دیگری که مدت‌هاست انتظارش را می‌کشیم، قابلیت “Dark Mode” یا همان حالت تاریک یا حالت شب است. مطابق پست منتشر شده توسط حساب کاربری WABetaInfo، واتس‌اپ نهایتا کار بر روی این قابلیت را آغاز کرده تا آن را به زودی برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس منتشر کند. جدای از فایده‌ای که این حالت برای استفاده در زمان شب و یا در جاهای تاریک دارد، قابلیت Dark Mode می‌تواند موجب کاهش مصرف باتری نیز شود؛ خصوصا اگر نمایشگر دیوایس شما از نوع اولد باشد.

همان‌گونه که در گزارش این حساب کاربری اعلام شده، متاسفانه هنوز زمان دقیق انتشار این به‌روزرسانی‌ها برای کاربران اندروید مشخص نشده است اما از آن‌جا که کاربران آی‌او‌اس واتس‌اپ از برخی قابلیت‌های نام برده شده بهره‌مند شده‌اند، لذا می‌توان گفت که زمان زیادی تا عرضه قابلیت‌های جدید برای نسخه اندرویدی این پیام‌رسان باقی نمانده است.

2 در مورد “آپدیت واتس‌اپ با قابلیت‌های جدید و شگفت‌انگیز”

  1. از تمامى مطالب مفید وبجا بى نهایت سپاسگزارم سوالى داشتم که جوابشو نتونستم پیدا کنم ، من توسط کاربرى بلاک شدم منتها بعد اینکه دلت اکانت کردم و دوباره وارد سیستم شدم باز طرف مقابل رو نه پروفایلشو دیدم نه تاریخ بازدیدشو یعنى حتى دلت اکانتم بکنم که کردم بازم من بلاکم یا مشکل دیگه اى هست اگه راهنماییم کنین ممنون میشم??گوشى منمios هستش مال طرف مقابلم اندروید

    1. جواد بالویی

      بلاک شدن تو واتس‌اپ می‌تونه 5 تا نشونه داشته باشه که البته هیچ کدوم صددرصدی نیستن و نمیشه گفت اگه اتفاق افتاد شما صددرصد بلاک شدی ولی در کل در کنار هم می‌تونن تایید کنن که بلاک شدین. شماره 1: آخرین بازدید طرف رو نتونی ببینی. اگه نتونی ببینی ممکنه بلاک شده باشی ولی همیشه اینجوری نیست. ممکنه ایشون تو تنظیمات کاری کرده باشه که هیچ کسی نتونه ببینه. شماره 2: عکس پروفایلش رو نتونی ببینی یا این‌که تغییر نکرده باشه. به خاطر اینکه افراد بلاک شده نمی‌تونن تغییرات عکس یه مخاطب رو ببینن، پس ممکنه بلاک شده باشین. هر چند ممکنه طرف وقت نکرده باشه یا نخواسته عکسشو عوض کنه. شماره 3: تماس اینترنی واتس‌اپ رو امتحان کنید. اگه بلاک شده باشین امکان تماس وجود نداره. اگه طرف جواب داد خب یعنی بلاک نیستین اگه هم جواب نداد حتما دلیل بر بلاک شدن نیست. ممکنه به اینترنت دسترسی نداشته باشه. شماره 4: وضعیت ارسال پیام. اگه بلاک شده باشین، پیامتون به طرف نمی‌رسه. یعنی فقط یه دونه تیک میخوره. اگه پیامتون خیلی وقته ارسال شده و تیک دوم و سوم رو نخورده، ممکنه بلاک شده باشید. هر چند این احتمال هم هست که ایشون به اینترنت دسترسی نداشته و نتونسته به اکانتش سر بزنه. شماره 5: دعوت به گروه. اگه نتونی یه مخاطب رو به گروه دعوت کنی، احتمالا یعنی بلاک شدی.
      اینا همشون در کنار هم میتونن تایید کنن که بلاک شدین و ممکنه همشون هم مثبت باشن ولی باز شما بلاک نشده باشین. برای راه‌حل می تونین سه کار رو انجام بدین. شماره 1: دیلیت اکانت کنید. عجیبه که گفتین دیلیت کردین و باز بلاک هستید. البته ممکنه اصلا بلاک نباشین و همونطور که گفتم، ایشون تو تنظیمات کاری کرده باشه که نه کسی عکسشو ببینه (شاید هم اصلا عکس نداشته باشه) نه آخرین بازدیدش رو. اینو مطمئن باشین که دیلیت اکانت شما رو از بلاک درمیاره. (شاید هم ایشون به یه طریقی فهمیده اومدین واتس‌اپ و تونسته پیداتون کنه و دوباره بلاکتون کرده) شماره 2: یه اکانت دیگه بسازید یا اینکه با گوشی دوستتون همه این موارد رو چک کنید. اگه برای اکانت دوم یا اکانت دوستتون مشکلی پیش نیومد یعنی شما بلاکی. شماره 3: از دوستاتون بخواین شما رو به گروه دعوت کنن بعد خودشون لفت بدن. اونوقت شما و طرف مقابل میتونین حرف بزنین و ببینین مشکلتون چیه. امیدوارم این راه‌حل‌ها کمکتون بکنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH