ایکس‌باکس وان

طبق اعلام مایکروسافت، ایکس‌باکس وان از ماوس و کیبورد پشتیبانی خواهد کرد

مایکروسافت خبر از پشتیبانی کنسول ایکس‌باکس وان از صفحه‌کلید و ماوس داد. این خبر جالب در طی پخش زنده مراسم Inside Xbox توسط رئیس ایکس‌باکس، فیل اسپنسر اعلام شد. او در ادامه به طرفداران ایکس‌باکس قول داد در ماه نوامبر خبر‌های داغ‌تری را برایشان خواهد داشت.

ایکس‌باکس وان

اسپنسر گفت همواره یکی از مواردی که در مورد آن صحبت‌های زیادی شده بود، پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس است و من افتخار می‌کنم که رسما اعلام کنم به زودی این قابلیت در دسترس خواهد بود. مایکروسافت قصد دارد این امکان جدید را در ماه اکتبر به عنوان بخشی از برنامه عرضه و بررسی خود مورد آزمایش قرار دهد. اولین بازی که قرار است با پشتیبانی از ماوس و صفحه کلید تست شود بازی تیراندازی، علمی تخیلی و آنلاین Warframe است. در این حالت به بازیکن یک گزینه جدید برای کنترل پیشنهاد می‌شود و در صورت انتخاب گزینه ماوس و کیبورد او می‌توانند دقیقا مثل کامپیوتر از آنها برای انجام بازی بهره بگیرد.

ایکس‌باکس وان

البته اسپنسر گفت استفاده از این ابزار فعلا بسته به نظر توسعه‌دهندگان است. ما قصد نداریم یک بازی را که برای استفاده از ماوس و کیبورد طراحی نشده، مجبور به پشتیبانی و اجرا توسط ماوس و صفحه کلید کنیم. توسعه‌دهندگان دارای دیدگاه خلاقی هستند و اختیار دارند برای بازی خود بهترین تصمیم را بگیرند. اگر آنها دوست ندارند از ماوس و کیبورد در بازی استفاده شود، حق دارند و ما مشکلی با این قضیه نداریم!

اسپنسر همچنین اعلام کرد که هدف ما از این ایده، آوردن ماوس و کیبورد به دنیای کنسول‌های بازی است. اگر توسعه دهندگان از این ایده استقبال کنند و آن را به عنوان یکی از گزینه‌های کنترل بازی بپذیرند ما لذت تجربه از آن را در ایکس‌باکس وان، در دسترس تمامی کاربران قرار خواهیم داد.

در هر حال قطعا برخی از توسعه‌دهندگان با این پروژه موافق خواهند بود و در بازی‌های تیراندازی گزینه کنترل با ماوس و کیبورد را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. ولی این سوال مطرح می‌شود که آیا این کار تجربه بازی را برای دیگر کاربران خراب نخواهد کرد؟ زیرا در هر صورت ماوس بسیار دقیق‌تر از دسته‌های قدیمی بازی است!

البته اسپنسر در پاسخ به این سوال گفت که چنین اتفاقی نخواهد افتاد و از نظر سازگار بودن بسته با نظر توسعه‌دهنده بازی دارد نه به سخت‌افزار آن. اگر نگران هستید که مشتی بازیکن با ماوس و کیبورد در بازی آشوب به پا کنند، ما چنین قصدی نداریم و انتخاب را به خود توسعه‌دهنده واگذار می‌کنیم و دخالتی در تصمیم نهایی نخواهیم داشت. او همچنین در پایان یادآوری کرد که مایکروسافت در رویداد XO18 ماه نوامبر از بازی‌های دیگری که از ماوس و کیبورد پشتیبانی می‌کنند رونمایی خواهد کرد.

ایکس‌باکس وان

با این حال امروز خبر دیگری از شرکت سونی نیز دنیای بازی را تحت تاثیر خود قرار داد که به طور مستقیم به این موضوع ربط پیدا می‌کند. سونی اعلام کرد در تلاش است امکان بازی بین تمامی سیستم‌عامل‌ها و کنسول‌های بازی با یکدیگر را فراهم آورد. گوشی‌های هوشمند لمسی در برابر ماوس و کیبورد و دسته‌های بازی و جوی‌استیک‌ها، همگی بر علیه هم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH