حضور گلکسی S7 در بازی بزرگان همچنان ادامه دارد!

گلکسی S7 در اپریل سال 2016 رونمایی شد و با توجه به تاریخ ذکر شده حال باید دوران بازنشستگی را سپری کند، اما این اسمارت‌فون هنوز هم دوران خوشی را سپری می‌کند. پرچم‌دار سال‌های نه چندان دور سامسونگ هنوز هم در دستان عده کثیری از کاربران مشاهده می‌شود و با توجه به تناسب امکانات و قیمت آن، می‌تواند انتخاب بسیاری از افرادی باشد که به دنبال خرید یک گوشی هوشمند با قیمتی مناسب و امکاناتی خوب هستند. اما رمز ماندگاری این اسمارت‌فون چیست که هنوز هم در سال 2018 و علی‌رغم پیشرفت‌های گسترده در حوزه گوشی‌های هوشمند، هنوز هم می‌تواند کارایی خود را به رخ رقبای جوان بکشد؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا این مورد را بررسی کنیم.

طراحی و صفحه نمایش به روز

هر چند صفحه نمایش‌های بدون حاشیه شکاف عمیقی بین نسل پیشین گوشی‌های هوشمند و اسمارت‌ فون‌های سال 2018 ایجاد کردند و به آرامی راه خود را برای حضور در گوشی‌های میان‌رده نیز باز می‌کنند، اما صفحه نمایش گلکسی S7 هنوز هم چهره‌ای به‌روز و زیبا دارد. برای توصیف طراحی این اسمارت‌فون، زیبایی تنها کلمه‌ای است که به ذهن خطور می‌کند. سایز کامپکت استفاده از این گوشی را دلپذیر و مطبوع می‌سازد. نکته حائز اهمیت دیگر مربوط به نبود برجستگی در پنل پشتی در منطقه تعبیه دوربین می‌شود. در این مدل دکمه فیزیکی خاصی برای بیکسبی در نظر گرفته نشده که این مورد نیز با توجه به عدم کارایی دستیار هوشمند کره‌ای‌ها، مزیت دیگری محسوب می‌شود. به جرات می‌توان گلکسی S7 را پایه اصلی طراحی خانواده S دانست که از زمان انتشار، سامسونگ با افزودن ویژگی‌های مختلف آن را در نسل‌های جدید تزیین می‌کند.

صفحه نمایش 5.1 اینچی سوپر امولد این گوشی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل، هنوز هم در مقایسه با اسمارت‌فون‌های جدید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. حتی کاربرانی که می‌خواهند از اسمارت‌فون خود برای واقعیت مجازی استفاده کنند، می‌توانند حساب ویژه‌ای بر روی این هندست باز کنند؛ چرا که چگالی 570 پیکسلی بیشتر از حد کافی هم هست.

نرم‌افزار و سخت‌افزار قدرتمند

در خصوص سخت‌افزار باید گفت گلکسی S7 هنوز هم پرچم‌دار است! این اسمارت‌فون دارای یک باتری 3000 میلی‌آمپری است که با توجه به صفحه نمایش کوچک آن و پردازنده نسل قدیم، می‌تواند به راحتی یک و نیم روز و یا حتی بیشتر، انرژی لازم برای کارهای مختلف کاربر خود را فراهم کند. با توجه به قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع، دیگر نمی‌توان گلایه‌ای از باتری این کهنه سرباز کره‌ای کرد. در خصوص اتصالات نیز گلکسی S7 بدون داشتن یواس‌بی Type-C دارای یک درگاه micro-USB است.

مطمئنا دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی توانایی رقابت با اسمارت‌فون‌هایی با دوربین دوگانه و سه‌گانه را ندارد، اما هوز هم کیفیت عکس‌های گرفته شده در شرایط مختلف قابل قبول است. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این دیوایس نیز می‌تواند نیازهای شما را به راحتی رفع کند. پردازنده این دستگاه در دو مدل اسنپدراگون 820 و اگزینوس 8890 موجود است که با همراهی 4 گیگابایت رم و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی توانایی اجرای بازی‌های روز و برنامه‌های مختلف را دارد. همچنین این اسمارت‌فون قابلیت افزایش حافظه از طریق حافظه جانبی را نیز دارد.

در حوزه نرم‌افزار، گلکسی S7 به تازگی به‌روزرسانی اندروید اوریو را دریافت کرده است و در این زمینه به نحوی می‌توان آن را یک دستگاه کاملا به روز دانست؛ چرا که جانشینان این پرچم‌دار نیز از این نسخه استفاده می‌کنند. شاید سامسونگ یکی از کندترین شرکت‌ها در ارایه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای محصولات خود باشد، اما در خصوص گلکسی S7 پای حرف خود ایستاده است. هر چند در صورت خریداری این گوشی باید قید کار کردن با اندروید پای را بزنید، چون عرضه آن بر روی این اسمارت‌فون بسیار بعید به نظر می‌رسد.

برخی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه گلکسی S7 و قیمت آن

گلکسی S7 به جای حسگر عنبیه چشم دارای یک حسگر اثر انگشت است که در پنل جلویی تعبیه شده و هنوز کارایی لازم را دارد. این اسمارت‌فون دارای اندازه‌گیر ضربان قلب است که نبض کاربر را می‌گیرد و قابلیتی مفید برای ورزشکاران محسوب می‌شود.

اما نوبت به بزرگ‌ترین مزیت گلکسی S7 می‌رسد، ویژگی بسیار ارزشمندی که اسمارت‌فون‌های 2018 هیچ بویی از آن نبرده‌اند؛ قیمت مناسب! این اسمارت‌فون در ابتدای عرضه دارای برچسب قیمتی 699 دلاری بود، اما در گذر سال‌ها دچار کاهش قیمت شده و هم اکنون می‌توان آن را به قیمت 300 دلار خریداری کرد که البته در صورت مذاکره بیشتر با فروشنده شاید حتی بتوان با قیمت کمتر نیز خرید.

نتیجه‌گیری؛ دود از کنده بلند می‌شود!

در صورتی که نیازمند خرید یک گوشی هوشمند هستید و افزایش قیمت ناگهانی بازار امکان هرگونه حرکتی را از شما گرفته است، می‌توانید گلکسی S7 را مد نظر داشته باشید. عملکرد کلی این دستگاه و کیفیت عکس‌های گرفته شده با آن حتی در سال 2018 نیز شگفت‌انگیز و قابل قبول است. البته شاید در این رنج قیمتی بتوان گوشی‌های میان‌رده‌ای نیز از شرکت‌های مختلف یافت که در این صورت انتخاب با شما خواهد بود؛ یک پرچم‌دار قدیمی یا یک میان‌رده جدید؟

1 در مورد “حضور گلکسی S7 در بازی بزرگان همچنان ادامه دارد!”

  1. سوال چرا وقتی Galaxy S7 تواناییش رو داره وقدرتش رو هم داره
    چرا نباید تا اونجایی که گوشی قدرت داره به اندروید بالاتر آپدیت بشه ؟ چرا با وجود قدرت گوشی های ، شرکت ها فقط 2 آپدیت بزرگ برای کوشی میدن ؟؟؟ چرا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH