اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی فونیکس ظاهرا آماده رقابت با آی‌فون XR است

آیا سامسونگ در پاسخ به ارزا‌ن‌قیمت‌ترین مدل آی‌فون X می‌تواند هندستی به همان اندازه چشمگیر را تولید نماید؟ اگر مشاهدات ما پیرامون تصاویر لو رفته از گلکسی A6s معتبر باشند (و این اسمارت‌فون در سراسر جهان عرضه شود)، در این‌صورت احتمالا اپل یک رقیب واقعی را پیش روی خود خواهد داشت. اپل نه‌تنها همواره در حال رقابت با سامسونگ بوده است؛ بلکه در اساسی‌ترین سناریو به‌نظر می‌رسد که این سری از گوشی‌ها برای رقابت با آی‌فون XR روانه بازار خواهند شد.

امروز شاهد انتشار یک سری تصاویر از دستگاهی با نام گلکسی فونیکس بودیم که کاملا شبیه به اسمارت‌فون شایعه شده گلکسی A6s است. به‌کارگیری انواع رنگ‌های روشن و درخشان که تون آن‌ها با میزان روشنایی تغییر می‌کند، به این اسمارت‌فون ظاهر مناسبی بخشیده است. با وجود چنین رنگ‌هایی، مشخصات دستگاه در اولویت دوم قرار می‌گیرند.

با این‌حال شایعاتی پیرامون مشخصات دستگاه مطرح شده است. اطلاعات نزدیک به شایعات طرح شده از سوی منابع ناشناس مختلف نشان می‌دهند که سامسونگ گلکسی A6s (فونیکس) در بخش جلویی مجهز به یک نمایشگر 6 اینچی با فناوری IPS LCD و رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل است. گفته می‌شود که این هندست با یک دوربین منفرد 5 مگاپیکسلی در جلو و یک جفت دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت دستگاه عرضه می‌شود. هر 2 دوربین از مشخصه فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز برخوردار بوده و می‌توانند ویدیوهای 2160p را با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط نمایند. متاسفانه در خصوص بهره‌مندی اسمارت‌فون از NFC نیز شایعه‌ای مطرح نشده است و به‌دنبال این موضوع، احتمالا گلکسی A6s نسبت به اجرای طیف وسیعی از امور وابسته به فناوری پرداخت موبایلی ناتوان خواهد بود. بعلاوه گفته می‌شود که این هندست از بلوتوث 5.0 با قابلیت A2DP و اتصال USB-C بهره خواهد برد. به احتمال فراوان شاهد حضور درگاه هیبریدی سیم‌کارت دوگانه در گلکسی A6s خواهیم بود که از 2 سیم‌کارت یا یک سیم‌کارت و یک کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند.

در کنار وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، دستگاه مجهز به 64 یا 128 گیگابایت حافظه‌داخلی است؛ هما‌ن‌طور که شایعات منتشر شده طی هفته‌های گذشته نیز به این پدیده اشاره داشتند. همچنین به‌کارگیری 6 گیگابایت رم نیز اقدامی شگفت‌انگیز محسوب می‌شود.

تصاویر فوق اوایل وقت امروز در شبکه اجتماعی Weibo به اشتراک گذاشته شده‌اند. بر اساس شایعات، گزینه‌های رنگی شامل رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و صورتی بودند و امروز با انتشار تصاویر مذکور به‌نظر می‌رسد که هندست با رنگ قرمز نیز عرضه خواهد شد. با وجود رنگ صورتی شاید مدل‌های رنگی قرمز، سفید و بنفش هرگز ارایه نشوند؛ اما این رنگ‌ها به‌ نوبه خود جدید هستند. احتمالا در اواخر سال جاری و هم‌زمان با نمایش نخستین تیزر تبلیغاتی از اسمارت‌فون تاشو گلکسی شاهد رونمایی از کلیه هندست‌های این مجموعه خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH