نمایشگر خمیده میت 20 پرو هواوی را سامسونگ تولید نکرده است!

حتما از اخبار دنیای فناوری در یکی دو روز اخیر متوجه شده‌اید که اخیرا شاهد رونمایی از دو گوشی هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو بودیم. البته این دو دیوایس در لندن همراهان دیگری نیز داشتند که هواوی از آن‌ها هم رونمایی کرد. گوشی‌هایی مانند میت 20 ایکس، میت 20 آر اِس پورش دیزاین و البته یک ساعت هوشمند و مچ‌بند جدید نیز رهاوردهای رویداد هواوی در لندن بودند. موضوع اصلی این مقاله مربوط به گوشی هواوی میت 20 پرو و نمایشگر آن است که برخلاف انتظارات توسط کمپانی سامسونگ تولید نشده است.

نمایشگر خمیده موجود در گوشی هواوی میت 20 پرو یک نمونه 6.39 اینچی از نوع اولد است که رزولوشن 3120 در 1440 (+QHD یا همان +2K که به معنای کیفیتی چهار برابر اچ‌دی است) داشته و نسبت تصویر 19.5 به 9 را رقم می‌زند. در ابتدا انتظار داشتیم که کمپانی هواوی از یک نمایشگر تولید شده توسط سامسونگ در پرچمدار جدیدش بهره ببرد اما برخلاف گوگل، اپل و دیگر کمپانی‌های بزرگ دنیا که نمایشگرهای سامسونگ و ال‌جی را در محصولات خود به کار می‌برند، هواوی به حمایت از تولید ملی روی آورده و از نمونه‌های تولید شده توسط کمپانی BOE در گوشی هواوی میت 20 پرو استفاده کرده است.

ظاهرا هواوی نمایشگر تولید شده این شرکت را برتر از نمایشگرهای سامسونگ دانسته و همین توجیه می‌کند که چرا مانند سال گذشته که در گوشی میت 10 پرو از نمایشگر ساخت سامسونگ استفاده شد، امسال خبری از اولدهای کره‌ای در میت 20 پرو نیست. البته این تصمیم مزایا و معایبی برای هواوی داشته است. برای مثال بررسی‌های اولیه روی این پنل نشان داد که نمایشگر جدید چینی، غلظت بیش‌تری در مقایسه با نمونه به کار رفته در میت 10 پرو دارد. ضمن این‌که این صفحه نمایش به میت 20 پرو امکان این را داده که علاوه بر بهبود ساختاری برای درک بصری بهتر و وضوح بیش‌تر، تراکم پیکسلی 536 پیکسل بر اینچی داشته باشد. علاوه بر همه این‌ها، مطمئنا قیمت تمام شده این پنل برای هواوی بسیار کم‌تر از پنل‌های تولیدی سامسونگ بوده است.

اگر قصد اطلاع از بخش سخت‌افزاری این دستگاه را دارید، باید اشاره کنیم که هوای میت 20 پرو و دیگر برادرانش همگی از چیپست کایرین 980 سود می‌برند که به عنوان اولین تراشه 7 نانومتری تجاری شده در دنیای اندرویدی‌ها شناخته می‌شود. این پردازنده 60 درصد مصرف انرژی کم‌تری نسبت به نسل قبلی خود یعنی کایرین 970 داشته و قدرت پردازشی آن به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این چیپست در دل خود از یک واحد پردازنده عصبی دو هسته‌ای میزبانی می‌کند که مسئول انجام وظایف مبتنی بر هوش مصنوعی است.

هم‌چنین این دیوایس از نسل جدید تکنولوژی سوپر فست شارژ هواوی سود می‌برد که توان شارژینگ آن معادل 40 وات بوده و ظرف نیم ساعت می‌تواند باتری 4,200 میلی آمپر ساعتی این گوشی را بیش از 60 درصد شارژ کند. ضمنا باید به وجود قابلیت منحصر به‌فرد و بی‌نظیر شارژ معکوس بی‌سیم (wireless reverse charging) نیز اشاره کنیم که گوشی‌های دارای قابلیت شارژ وایرلس و منطبق با استاندارد Qi را به صورت بی‌سیم و تنها با تماس بدنه شارژ می‌کند. در بخش تصویربرداری نیز مطابق انتظارات، سه دوربین با عملکردهای متفاوت را می‌بینیم که به میت 20 پرو در هر دو بخش عکس‌برداری و فیلم‌برداری توانایی‌های خارق‌العاده‌ای بخشیدند. به لطف حضور این مجموعه لنزها، کاربران می‌توانند زوم اپتیکال سه برابری و دوربینی از نوع اولترا واید را در اختیار داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH