تقاضا برای پیش‌سفارش آی‌فون XR در پایان هفته نخست از آی‌فون 8 و آی‌فون 8 پلاس پیشی گرفت

به گفته مینگ‌چی کو؛ تحلیل‌گر مسائل اپل، تقاضا برای پیش‌سفارش آی‌فون XR در 3 روز نخست عرضه این دستگاه نسبت به نرخ تقاضا برای آی‌فون 8 و آی‌فون 8 پلاس طی دوره زمانی مشابه در سال گذشته بهتر بوده است.

کو در یک یادداشت تحقیقاتی دریافت شده از وب‌سایت MacRumors اعلام کرد که اگرچه نرخ پیش‌سفارش آی‌فون XR بلافاصله پس از عرضه آن در مقایسه با مدل‌های پرچم‌دار آی‌فون XS پایین‌تر بوده؛ اما در مجموع گشتاور نقل‌وانتقال آی‌فون XR پایدارتر است. زیرا این هندست به‌مرور زمان، مشتریان بیش‌تری را به سمت ارتقا آی‌فون‌های سری 8 هدایت خواهد کرد.

کو می‌افزاید که برآوردهای فروش آی‌فون XR بر روی وب‌سایت اپل، میزان دقیق تقاضا برای این هندست را نشان نمی‌دهند (بسیاری از مدل‌ها برای تحویل در روز عرضه گوشی یعنی جمعه محفوظ می‌مانند). چرا که مشتریان علاقه‌مند به این دستگاه، کاربران عمومی‌تری هستند که به منظور بهره‌مندی از مزایای تبلیغاتی اپراتورها از طریق آن‌ها اقدام به سفارش محصول می‌نمایند.

موسسه TF International Securities در برداشتی از یادداشت تحقیقاتی کو اعلام می‌کند:

“با توجه به این‌که آی‌فون‌های سری XS و XR دارای مشتریان هدف متفاوتی هستند؛ لذا تعجب‌آور نیست که پس از بازگشایی امکان پیش‌سفارش، زمان تحویل اولیه آی‌فون XR در مقایسه با سری آی‌فون XS کوتاه‌تر است. برای آی‌فون‌های سری XS، مشتریان هدف همان طرفداران اپل هستند که بلافاصله پس از آغاز پیش‌سفارش، مدل‌های جدید را سفارش می‌دهند. مشتریان هدف آی‌فون XR، کاربران معمولی هستند که به منظور استفاده از سیستم‌عامل iOS و بنا بر دلایلی نظیر برند اپل، بودجه محدود یا عدم تقاضا برای تعویض اضطراری دستگاه، این هندست را خریداری می‌کنند.”

برخی تحلیل‌گران دیگر با نگرانی اعلام کرده‌اند که عرضه گسترده آی‌فون XR به‌صورت ضمنی بر فروش ضعیف هندست 749 دلاری دلالت دارد.

کو قبلا و در یک یادداشت تحقیقاتی منتشر شده طی هفته گذشته پیش‌بینی کرده بود که تقاضا برای آی‌فون XR نسبت به سری آی‌فون 8 سال گذشته بالاتر خواهد بود. همچنین وی پیش‌بینی خود در خصوص فروش آی‌فون XR طی 3 ماهه چهارم سال 2018 را به 36 تا 38 میلیون دستگاه افزایش داد که در مقایسه با پیش‌بینی اولیه 33 تا 35 میلیون واحدی، رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH