سرانجام نام گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ به لطف اسناد ثبت تجاری نام‌ها لو رفت!

بعید است که روزهای هفته را بدون خبر جدیدی درباره گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ سپری کنیم؛ محصولی هیجان‌انگیز که مدت‌ها انتظارش را کشیده و چند هفته دیگر با آن ملاقات خواهیم کرد. اگرچه با نمونه اولیه این محصول در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ آشنا شده و برخی از مشخصات آن را می‌دانیم، اما نام این محصول یکی از چیزهایی است که تا به امروز برای ما مبهم بوده است. همراه آی‌تی‌رسان باشید.

تا چند ماه پیش گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ را با نام گلکسی X می‌شناختیم. کمی بعد گلکسی F و اخیرا نیز نام گلکسی فلکس به آن اطلاق شد، اما ظاهرا نام نهایی این محصول چیزی غیر از موارد مورد انتظار ماست. اگرچه هفته‌ها و شاید هم ماه‌ها به عرضه رسمی این محصول شگرف باقی مانده، اما انتشار سند ثبت یک نام تجاری جدید (تصویر فوق) از سوی کره‌ای‌ها نشان می‌دهد که گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ احتمالا گلکسی فولد (Samsung Galaxy Fold) نام خواهد گرفت. این موضوع که اولین بار توسط وب‌سایت SamMobile گزارش شده، نشان می‌دهد که کمپانی سامسونگ سربرگ گلکسی فولد را به ثبت تجاری رسانده تا تمام حق و حقوق آن را برای خود محفوظ نگه دارد. گمانه‌زنی‌های جدید نیز بر این اساس است که نام گوشی هیجان‌انگیز چشم بادامی‌ها در حقیقت گلکسی فولد خواهد بود.

در جزئیات ثبت این سند اشاره شده که کمپانی سامسونگ قصد دارد این سربرگ را در دسته‌های مختلفی از محصولات خود مانند اسمارت‌فون‌ها استفاده کند. با این حال همانند دیگر پتنت‌هایی که تا به امروز به ثبت رسیده، این موضوع شاید به تنهایی تاییدکننده نام گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ نباشد. در حقیقت ممکن است گلکسی فولد نام محصول دیگری از شرقی‌ها باشد. چند روز پیش بود که گزارش شد کمپانی ال‌جی نام‌های تجاری مشابهی را (ال‌جی فولدی، دوپلکس و بِندی) برای گوشی انعطاف‌پذیر خود به ثبت رساند. اگرچه رقابت سامسونگ با رقیب هم‌وطنش تنگاتنگ نیست، اما این احتمال وجود دارد که هواوی با عرضه نخستین گوشی منعطف دنیا، گوی سبقت را از غول کره‌ای برباید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH