چگونه برنامه‌های اندرویدی از جمله اینستاگرام را مجبور به نمایش افقی یا عمودی تصاویر کنیم؟

اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید، می‌دانید که این اپلیکیشن بدون توجه به جهت صفحه‌نمایش دستگاه شما، همیشه در حالت عمودی یا Portrait Mode قرار دارد. البته رابط کاربری اینستاگرام نیز متناسب با این وضعیت طراحی شده است. با این حال شاید در بعضی مواقع مایل باشید تصویر به صورت افقی یا Landscape Mode نشان داده شود. در این شرایط به نظرتان باید چکار کنیم؟ با ما باشید تا راز افقی کردن نحوه نمایش در یک چنین اپلیکیشن‌های اندرویدی را به شما آموزش دهیم.

برخی از برنامه‌هایی که تنها بدین منظور تولید شده‌اند کار ما را بسیار ساده‌ کرده‌اند. آنها قادرند نمایشگر را مجبور به چرخش تصویر به حالت دلخواه ما نمایند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اپلیکیشن Rotation Control اشاره نمود. استفاده از این برنامه بسیار ساده است و به صورت رایگان می‌توانید آن را از گوگل‌پلی و این لینک دانلود نمایید.

پس از دانلود و نصب برنامه آن را بر روی گوشی خود باز کنید و سپس قابلیت Start controlling rotation را نیز فعال نمایید تا در موقع لزوم بتواند فرمان چرخش نمایش تصویر را صادر نماید. موقعی که این قابلیت فعال گردد، اپلیکیشن Rotation Control نیز با دسترسی به نوار وضعیت گوشی، گزینه‌های تنظیمی را در منظر کاربر قرار داده که با کشیدن به سمت پایین، در هر زمان که نیاز دارید می‌توان آن گزینه نمایشی را اعمال کرد.

اینستاگرام

در تصویر زیر می‌توانید گزینه‌ای که دستگاه را ملزم به استفاده از حالت نمایش افقی برای نشان دادن محتوا می‌کند، مشاهده می‌کنید. اولین آیکن از سمت راست و بعد از آنکه بر روی آن ضربه زدید، هر چیزی در گوشی شما به صورت افقی نمایش داده می‌شود از صفحه هوم گرفته تا هر اپلیکیشنی که مورد استفاده قرار می‌دهید، از جمله اپلیکیشن اینستاگرام. البته اگر نیاز است که شما همیشه نمایش را به صورت عمودی داشته باشید باید بر روی چهارمین گزینه از سمت راست ضربه بزنید.

اینستاگرام

اینستاگرام

زمانی هم که دیگر نیازی به در دسترس بودن قابلیت چرخش نمایش محتوا ندارید، کافی است ویژگی Start controlling rotation را غیرفعال نمایید. با این حال اگر شما زیاد از قابلیت چرخش تصاویر با کمک این اپلیکیشن استفاده می‌کنید، پس بهتر است همیشه ویژگی Start controlling rotation و همچنین گزینه Start on boot فعال باشد تا خود برنامه Rotation Control نیز در هر بار روشن کردن گوشی در نوار وضعیت به نمایش در ‌آید.

1 در مورد “چگونه برنامه‌های اندرویدی از جمله اینستاگرام را مجبور به نمایش افقی یا عمودی تصاویر کنیم؟”

  1. واقعا خیلی خیلی بدرد من خورد چون پایین لمس گوشیم خرابه و باید هی این ور اون ورش کنی تا درس بشه خیلی ازتون ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH