سامسونگ حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش برای ساعت‌های هوشمند تولید خواهد کرد

حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش یکی از آخرین نوآوری‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند است که مطمئنا در سال 2019 گسترش بیشتری خواهد یافت. استفاده گسترده از این تکنولوژی در سال میلادی جاری و با اسمارت‌فون‌هایی مانند میت 20 پرو، وان پلاس 6T و می میکس 3 آغاز شد. در این میان سامسونگ هنوز هیچ قدمی برنداشته است، اما گفته می‌شد گلکسی S10 اولین هندستی است که مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش برای این شرکت خواهد بود. حال بر اساس پتنت ثبت شده از طرف شرکت سامسونگ ظاهرا کره‌ای‌ها کاربردی جدید نیز برای این فناوری پیدا کرده‌اند.

پتنت سامسونگ شامل یک حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش می‌شود که در داخل یک ساعت هوشمند تعبیه شده است. با این فناوری باز کردن ساعت هوشمند ساده‌تر خواهد شد و اقداماتی نظیر پرداخت از طریق اسمارت‌واچ امنیت بیشتری خواهد یافت. به نظر می‌رسد علاوه بر این، پتنت یاد شده حاوی یک اسکنر عنبیه چشم و یک اسپیکر نیز می‌شود. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، محل تعبیه دقیق این حسگر در مرکز ساعت هوشمند است. لازم به ذکر است این حسگر تنها در مرکز فعال خواهد بود، نه تمام صفحه نمایش.

با این تفاسیر باید دید سامسونگ چگونه برنامه خود را عملی خواهد کرد و آیا این پتنت در حد یک پتنت خواهد ماند یا خلاقیتی نو به بازار ساعت‌های هوشمند تزریق خواهد کرد؟ از همین الان می‌توان ادعا کرد که احتمال آن وجود دارد گلکسی واچ 2 اولین میزبان این فناوری باشد. گلکسی واچ حاضر در فروشگاه‌ها به همراه گلکسی نوت 9 در اگوست سال جاری معرفی شد و یکی از کامل‌ترین محصولات در نوع خودش بود. اگر کره‌ای‌ها برنامه‌ای مشابه برای گلکسی واچ 2 داشته باشند، باید تابستان سال 2019 منتظر آن باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH