تجربه خرید از اسنپ مارکت: آنلاین خوراکی‌هایت را تحویل بگیر!

خرید آنلاین این روزها تبدیل به یک تجربه همه گیر شده و حتی گرفتن نان داغ و میوه تازه هم به‌صورت برخط چیز عجیبی به‌نظر نمی‌رسد. در روزگاری که دیگر همه چیز را می‌توان آنلاین خرید و تحویل گرفت، چرا مایحتاج روزانه را از این روش تهیه نکرد؟

چندی است که اسنپ مارکت به عنوان یک فروشگاه آنلاین خوار و بار شروع به کار کرده است، بیزینسی که با توجه به نام آن می‌توان به‌راحتی حدس زده قرابت زیادی با سیستم‌های فروش و ارایه خدمات موفقی چون اسنپ، بامیلو، اسنپ فود، اسنپ تریپ و… دارد.

البته در اسنپ مارکت تنها شما با یک سوپر مارکت طرف نیستید، بلکه میوه، وسایل آشپزخانه و حتی لوازم التحریر هم در لیست فروش و تحویل قرار دارند، در واقع با توجه به آنکه تامین کننده کالا هایپر استار است، پس تقریبا می‌توان اکثر چیزهایی که در این فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای یافت می‌شود، تهیه کرد.

پیش از این چندین سیستم فروش مشابه نیز راه اندازی شده بود که شاید معروف‌ترین آن‌ها روکولند بود که با دیجی کالا ادغام شد و به نوعی زیرمجموعه آن قرار گرفت تا جزیی از بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین کشور شود.

برای آنکه بتوانیم اسنپ مارکت و خدمات آن را از نزدیک بررسی کنیم، اقدام به خرید از آن کردم که در ادامه نتیجه اولین تجربه خرید خودم به همراه معایب و مزایای آن را بازگو می‌کنم تا با این سوپرمارکت آنلاین بیشتر آشنا شوید.

انتخاب از اسنپ مارکت به سادگی آب خوردن!

برای شروع خرید تنها کافی است که اپلیکیشن اسنپ مارکت را نصب کنید، خوشبختانه دسته بندی‌های دقیق و منظمی برای کالاها وجود دارد و موجودی هر بخش هم در سطح قابل قبولی است. 18 بخش مختلف که هر کدام بسته به محتوا، شامل زیر مجموعه‌های خودشان هستند.

شما با کلیک بر روی هر بخش، خیلی راحت می‌توانید محصول مورد نظر خودتان را با کلیک بر روی دکمه سبز رنگ به‌علاوه (+) انتخاب کرده تا به‌راحتی در سبد خریدتان قرار بگیرد. پس از آنکه خریدتان هم تکمیل شد، با وارد کردن آدرس و انتخاب زمان مد نظرتان که به‌طور معمول از یک یا نهایت دو ساعت پس از خریدتان آغاز می‌شود، می‌توانید محصول را درب منزل تحویل بگیرید (در بازه‌های 2 ساعته).

مزایای خرید از اسنپ مارکت چیست؟

پروسه خرید همان طور که در بالا اشاره شد، بسیار ساده است و نیاز به توضیح خاصی ندارد، اما چه چیزی شما را ترغیب به خرید از اسنپ مارکت می‌کند؟ چرا به جای آنکه از بقالی سر کوچه خرید کنید و یا مستقیم از فروشگاه‌های بزرگی چون شهروند و هایپر استار نیازتان را تامین کنید، به سراغ اسنپ مارکت می‌آیید؟

تخفیف: قاعدتا اگر شما بخواهید از سوپر مارکت محل خودتان خرید کنید، چیزی به نام تخفیف نخواهید دید، قیمت همان چیزی است که در پشت محصول درج شده و منطقا هم بایستی همان را بپردازید، اما خرید از اسنپ مارکت، با انواع و اقسام تخفیف‌های مختلف همراه است، چیزی که به طور معمول در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشاهده می‌کنید. این تخفیف‌ها می‌تواند حتی تا ارقام ۴۰ و ۵۰ درصد هم بالا برود که به طور قطع هزینه خرید شما را بسیار پایین خواهد آورد. با توجه به رابط کاربری مناسب و خرید آسان، این تخفیف‌ها به‌خوبی قابل مشاهده بوده و از خرید فیزیکی حتی در هایپر استار، اشراف بیشتری بر تهیه محصول خواهید داشت.

گستردگی فراوان: پیش از این چند باری خرید آنلاین برای تهیه خوار و بار داشتم، یک سایت (اپلیکیشن هم داشت) به عنوان واسطه بین خریدار و سوپر مارکت عمل می‌کرد اما پس از انتخاب من، اقلام با نزدیک‌ترین مغازه چک شده و به طور معمول ۳۰ درصد کالاهای مدنظرم وجود نداشت و ناچار به جایگزینی یا حذف آن‌ها می‌شدم. تخفیف هم تقریبا دیده نمی‌شد اما در اسنپ مارکت، هر آن چیزی که می‌بینید را می‌توانید بخرید. برای آنکه بتوانم سیستم را بهتر بررسی کنم، تنوع بسیار زیادی در خریدم در نظر گرفتم، مثلا ۵ مدل مختلف کیک، ۴ مدل بیسکوییت، شیر، ماست، آدامس، میوه و… که تقریبا بیش از ۳۰ نوع مختلف کالا را شامل می‌شد، در نظر گرفتم. خوشبختانه پس از تحویل اجناس، متوجه شدم که همگی به درستی ارسال شده و هیچ کم و کاستی حتی در اسم برند خریداری شده نیز وجود ندارد.

آسودگی در خرید: شاید اگر من می‌خواستم از سوپر مارکت محله‌مان خرید کنم، سرعت عملم از خرید با اسنپ مارکت بیشتر بود اما همین که می‌خواستم آن همه وسیله را با خودم حمل کنم، وقت زیادی را برای انتخاب کالاها اختصاص بدهم و آخر سر قیمت بیشتری را بپردازم، قاعدتا از آسودگی خریدم تا حد زیادی می‌کاست. در واقع من تنها با استفاده از یک گوشی هوشمند و اینترنت، بدون آنکه بخواهم حتی ذره‌ای جابجا بشوم (مختص آدم‌های تنبل!)، هرچیزی که می‌خواستم را درب منزل تحویل گرفتم، آیا از این آسوده‌تر هم امکان دارد؟

معایب خرید از اسنپ مارکت چیست؟

با توجه به آنکه تنها چند صباحی از آغاز به کار رسمی اسنپ مارکت می‌گذرد و البته وجود برخی از محدودیت‌ها که در خرید آنلاین نسبت به سنتی دیده می‌شود، پس نمی‌توان این سیستم را بی عیب و نقص دانست.

بسته بندی و تحویل: زمان‌بندی تحویل محصول، در شهر بزرگ و شلوغی چون تهران مناسب است اما هنگام تحویل کالا، متوجه می‌شوید که درست مانند یک خرید عادی، اجناس به‌صورت نامرتب درون کیسه پلاستیک‌های سفید هایپر استار قرار گرفته و تحویل شما می‌شود. در واقع آن نظمی که شاید از یک خرید آنلاین آن هم از یک مجوعه بزرگی چون اسنپ انتظار دارید، در بسته بندی رعایت نشده و به نوعی کالاها به‌صورت شلخته تحویل مشتری می‌شود! صرفا یک فاکتور ساده که اسم اقلام بر روی آن درج شده، توسط یک پیک که ترجیح می‌دهد شما برای تحویل کالای‌تان به درب منزل رفته و آن‌ها رابگیرید، به شما داده می‌شود. البته از آنجایی که قصد من از خرید، آزمودن این روش بود، از پیک خواستم که ۴ طبقه منزل را برای تحویل کالا بالا بیاید (آسانسور داشتیم!)؛ وی با اکراه پذیرفت! در صورتی‌که بهتر است چنین مدل از تحویلی به‌صورت پیش فرض در چارچوب کاری آن‌ها باشد زیرا بسیاری از خریداران این نوع محصولات، خانم‌های خانه‌دار و بچه‌داری می‌توانند باشند که تحویل گرفتن کالا از درب منزل برای‌شان چندان راحت نیست.

تاریخ اجناس: به‌طور معمول هنگام خریدن محصولاتی چون لبنیات و حتی کالاهایی که تاریخ انقضای دورتری هم دارند، شما به تاریخ آن توجه کرده و تلاش می‌کنید محصولی را بگیرید که بیشترین بازه مصرف را داشته باشد. خریدی که من انجام دادم، ساعت 18 غروب در 20 آذر ماه تحویلم داده شد. تاریخ تولید شیر برای 18 آذر ماه و انقضایش برای 22 آذر بود که با کمی اغماض قابل قبول است اما تاریخ مصرف محصولی چون شیر طالبی که بازه انقضای آن 4 ماهه بود، دقیقا 2 روز بعد یعنی 22 آذر ماه به پایان می‌رسید! یعنی محصولی به من داده شده بود که تولیدش برای 22 مرداد بود و تنها 2 روز تا انقضا فاصله داشت. قاعدتا اگر من قصد خرید به‌صورت حضوری داشتم، هیچ گاه چنین محصولی را انتخاب نمی‌کردم (آخر سر هم مجبور شدم به‌علت حجم زیاد کالا، بیشتر آن را دور بریزم). در واقع این امر بسیار مهم است که خریدار احساس نکند چون محصولاتش را آنلاین خریده، اجناسی به وی تحویل داده می‌شود که نزدیک‌ترین تاریخ انقضا را دارند و فروش آن‌ها به مشتری‌های حضوری ممکن نیست، پس به خریدار آنلاین داده شده است!

محدودیت ارسال: در حال حاضر اسنپ مارکت با توجه به وابستگی‌اش به هایپر استار، تنها در برخی مناطق تهران ارایه خدمات دارد و بایستی امید داشت که به‌زودی بر تعداد شهرها و مناطق خدمات دهی آن افزوده شود، امری که یکی از مزایای اصلی یک خرید آنلاین به‌حساب می‌آید. همچنین اسنپ مارکت برای خریدهای کوچک شاید خیلی هم به صرفه نباشد زیرا سیستم تحویل رایگان تنها برای کالاهای بالای 100 هزار تومان امکان پذیر بوده و اگر خریدتان کم‌تر باشد، بایستی هزینه‌ای را بپردازید، هزینه‌ای که در خرید از سوپر مارکت‌های تلفنی که در اکثر محله‌ها وجود دارند، برای شما صرفه‌جویی خواهد شد.

از اسنپ مارکت بخرم؟

اگر از من به عنوان شخصی که یک‌بار تجربه خرید را کسب کرده چنین سوالی بپرسید، به احتمال فراوان پاسخم بله خواهد بود. با آنکه ضعف‌هایی در این سیستم وجود دارد اما با توجه به تازه کار بودن و چربش مزایا بر ضعف‌هایش، من را ترغیب می‌کند که اسنپ مارکت را به عنوان یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی و مورد استفاده همچنان در گوشی خودم نگاه دارم و به امید برطرف کردن ضعف‌ها و افزایش خدمات در طول زمان، تبدیل به یکی از بازوهای کمکی در تهیه اقلام روزانه خانه‌ام شود.

30 در مورد “تجربه خرید از اسنپ مارکت: آنلاین خوراکی‌هایت را تحویل بگیر!”

  1. تجربه خرید من از اسنپ مارکت طی دو سال:
    گران بودن کالاها به خصوص میوه ها به شکل قابل توجه نسبت به میوه فروشی ها و هایپر ها
    عدم ارسال کالای تازه
    ارسال کد تخفیف در ازای ارسال کالای معیوب که به ظاهر خوب است اما کد ارسالی، تاریخ انقضای چند روزه دارد و عملا بلا استفاده است
    و در آخر: به ما وعده داده شد که در ازای خرید 300 هزار تومان، 30 هزار تومان اعتبار داده می شود. خرید انجام دادیم و 30 هزار تومان یک روز بعد به اعتبارمان آمد. اما چند روز بعد اعتبار صفر شد! تماس گرفتم و گفتند اعتبار منقضی شده!!! گفتم این رو باید در زمانی که خرید انجام میدم بفرمایید نه الان! پاسخی نداشتند و فقط معذرت خواهی تکراری!
    جالب است بدانید که زمانی که درباره این اعتبار منقضی شده در اینستاگرامشون کامنت گذاشتم کامنت من رو پاک کردن و در نهایت پر رویی می گفتن کامنت پاک نشده!! جلوتر فهمیدم که من رو restrict کردن تا کامنت های جدیدم به کسی نمایش داده نشه!!! یعنی بسیار شفاف عمل می کنن!!

  2. کد تخفیف اسنپ مارکت بدون محدودیت سفارش اول میخام اخه من خیلی خرید میکنم تخفیف هات شنیدم داره درسته؟

    1. سلام من میخوام برای اولین بار ۱میلیون و نیم خرید کنم اما پرداخت در محل ندارند و باید آنلاین پرداخت کنم آیا شما تجربه خوبی داشتید از خریدتون؟ چون من میترسم اگه نشه پولم رو بعدا پس ندن

  3. من اکثر سفارش های سوپرمارکتی رو از اسنپ مارکت تهیه می کنم
    جدیدا هم از کد تخفیف اسنپ مارکت توی تخفیف هات استفاده میکنم و خوبه

    1. سلام من میخوام برای اولین بار ۱میلیون و نیم خرید کنم اما پرداخت در محل ندارند و باید آنلاین پرداخت کنم آیا شما تجربه خوبی داشتید از خریدتون؟ چون من میترسم اگه نشه پولم رو بعدا پس ندن

  4. فاطمه چکین

    من با کد تخفیف اسنپ مارکت ای که از تخفیف هات گرفتم تونستم تو هزینه هام از خرید های سوپرمارکتیم با اسنپ مارکت صرفه جویی کنم و به شماهم پیشنهادش میکنم

  5. خرید با کد تخفیف اسنپ مارکت بدون محدودیت سفارش اول از تجربه های خوب خرید من بود که از ***********
    گرفته بودم

  6. سلام.
    برخلاف اکثر دوستان که راضی نبودند
    من خیلی از خرید هایی که از اسنپ مارکت داشتم راضی بوده ام. خیلی وقت است که اکثر خرید های خود را از طریق اسنپ مارکت انجام می دهم. همانطور در مطلب بالا گفته شد کد تخفیف اسنپ مارکت واقعا هزینه سفارش ها را کم می کند.
    من در اکثر مواقع از تخفیف هات کد تخفیف اسنپ مارکت می گیرم و واقعا از کیفیت خرید های خود راضی بوده ام. باتشکر

  7. من هر وقت سفارش دادم،به مشگل برخوردم و فکر نکنم دیگه در ایران اینترنتی چیزی بخرم
    تخم مرغ شکسته میاره،،بستنی را له شده،،نصف کالاها را چیز دیگه میفرسته،هیچ پاسخگویی نداره،،پشتیبانی به مشتری توهین میکنه ،قیمت ها بعضا تا دو برابر بیشتر بیرون هست

  8. یه کلاهبرداری سیستماتیک
    نصف کالاها بی کیفیت،،نصف سفارش ها را عوضی میفرستند،یه کالا نمایش میده،یه کالای بی کیفیت میفرسته
    بعضی قیمت ها تا دو برابر بیشتره،،تاریخ انقضا گذشته و وزنها فرق میکنه،،هر سوپری کالاهای بنجل و فروش نرفته را نمایش میده،،،سیستم توزیع افتضاح و تخم مرغ ووبستنی و ….همیشه اسیب دیدهوووو
    عجیب هست که هیچ نهاد ناظری باهاشون برخورد نمیکنه
    چهار سال دیگه میان میگن چند صد میلیارد گرانفروشی کرده،،اما الان هیچکس ناظر نیست؟

  9. من اولین خریدم رو از اسنپ مارکت انجام دادم و بجای دو بسته مرغ برای من یک بسته ارسال کردن . پشتیبانی هم پاسخگو نیست. فکر نمیکنم دیگر از این سرویس استفاده کنم

  10. کلش بساط حقه بازی و دزدیه،،،کوکتل کیلویی سی و دوهزار را بهت میده کیلیویی شصت هزار ،،بعد ده تومن تخفیف بهت میده
    اکثرا کلالاها دو تا سه برابر قیمت خورده اند،،کلاهبرداری مطلق

  11. میثم نیکار

    خرید از این فروشگاه عالیه . به همه پیشنهاد میکنم . دارای نواقص جزیی هست ولی باید در نظر داشت که فروشگاه تازه کاریه و این امر کاملا طبیعیه . مطمئن باشید در آینده نزدیک نواقصش هم رفع خواهد شد .

  12. روح الله رسولی

    با سلام خدمت دوستان بنده میخواستم تجربه ای بسیار تلخ رااز خرید از اسنپ مارکت برای شما بازگو کنم .نمی دانم آیا این کامنت من منتشر می شود یا نه !!؟امیدوارم اگر این کامنت من منتشر شد شماحداقل در دام این کلاهبردان حرفه ای نیافتید !!
    این فروشگاه اصلا به تعهدات خود پایبند نیست و متاسفانه نمیدانم که چرا و چگونه هنوز مجوز فعالیت دارد !!!!؟؟؟
    هر طور که دلشان بخواد باهات رفتار میکنند و هیچ کس هم پاسخ کو نیست !!!/
    در صورت کنسل شدن سفارش هم به هر دلیل تا مدتها باید دنبال پولت بدوی و متاسفانه هیچ گونه تعهدی به تحویل کالا به نرخ مندرج در سایت و و احیانا برگشت پولت ندارند!!!؟
    واقعا متاسفم برای این مردم که متاسفانه از روی ناآگاهی فریب و گول تبلیغات وسیع و گسترده این چنین سایت ها ی را می خورند !!؟ در خاتمه من میخوام وارد جزئیات بشم و وقت شمار هدر بدم وقت خرید از این سایت را هرگز به هیچ کسی توصیه نمی کنم چون مطمئن هستم که موجب پشیمانی خواهد بود.و مطمئن باشید که هیچ کسی بهتان بعدا پاسخ کو نخواهد بود !!!؟

    1
    5
  13. سلام.افتضاح ترین برنامه
    لطفا از اشتباهات و تجارب بقیه استفاده کنید و از اسنپ مارکت سفارش ندین.
    کد تخفیف رو زدم برای سفارشم و سفارش منو بعد دو ساعت کنسل کردن.بعد که مجدد خواستم سفارش بدم زد کد تخفیف منقضی شده.
    هیچکس هم پاسخگو نبود

    1
    7
  14. زمان ارسالشون افتضاحه تایمی که تعیین می‌کنند تا دو ساعت بعدشم نمیرسه دستتون خرید نکنید ازشون??

  15. سلام راست میگن از اسنپ مارکت خریدنکنندکالاهای کیفیت پایین بسته بندی نامنظم را به مشتری خودتحویل میده من ازفروشگاه اسنپ مارکت میخواستم خرید بالای ۴۰۰هزارتومانی بکنم بااین حال تعریفش راخیلی بعد شنیدم از خرید در فروشگاه اسنپ مارکت منصرف و پشیمون شدم

  16. از اسنپ مارکت اجیل خریدم بوی گند موندگی میداد اما گفتن دکتر هایپر استار گفته خوبه و ایراد نداره ازینجا میخوام به ایشون پیشنهاد بدم یه دکتر گوش حلق بینی برن

  17. لیلی افشار

    من پریروز سفارش دادم و قرار بوده بین ساعت خاصی خرید های من که اتفاقا برای میهمانی بوده ارسال بشه ولی فعلا ارسال نشده
    بارها و بارها با پشتیبانی تماس گرفتم و به دروغ ساعت هایی رو عنوان کردن و من از کار و زندگیم زدم و در منزل موندم تا خرید هام بدستم برسه ولی دریغ !!!؟؟؟
    ای کاش قبل از اینکه از این غلط های گنده بکنیم اول احساس مسولیتش رو یاد بگیریم و دروغ نگفتن و به مسخره نگرفتن اعتماد مشتری رو . نه تنها پیشنهاد نمیکنم از اسنپ مارکت خرید کنین بلکه پینهاد میکنم اگر برنامه هاتون براتون مهمه کلا دیلیت کنین این مارکت رو . افتضاااااح !

    1
    6
  18. من بارها خرید کردم تو این چند ماه اخیر تغییرات و تخفیف های خیلی خوبی گذاشته امیدوارم با همین روند خوبی که داره ادامه بده و از خرید حضوری خلاص شیم?

    2
    2
  19. سلام.هزینه تلفن و سوپرمارکت سرکوچه هم زیاده.با آژانس میفرستن و بیشتر از اینو مارکت میشه

    2
    4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH