گلکسی M20 با طراحی مدرن، دوربین دوگانه و یک باتری پرظرفیت در راه است!

سال 2018 سالی تلخ و شیرین برای سامسونگ بود. علی‌رغم حفظ عنوان پرفروش‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان، میزان فروش کلی گوشی‌های این کمپانی نسبت به سال گذشته با کاهش روبرو شده است. یکی از دلایل این امر را می‌توان به موفقیت و رشد چشمگیر دو کمپانی چینی هواوی و شیائومی نسبت داد که به لطف ارایه محصولاتی با قیمت پایین و امکانات مناسب، بزرگان این عرصه را به چالش کشیده‌اند.

سامسونگ به عنوان رهبر فعلی این صنعت دست به کار شده و قصد دارد سری جدیدی را به کلکسیون محصولات خود اضافه کند. گلکسی M20 یکی از گوشی‌های آتی کره‌‌ای‌ها خواهد بود که به تازگی اطلاعات جالبی درباره آن منتشر شده است.

همان‌گونه که در گزارشات و بررسی‌های مختلف اشاره شده است، سامسونگ قافیه رقابت در بازار میان‌رده‌ها را عملا به دیگر رقبا باخته است. هضم این واقعیت برای شرقی‌ها دشوار بوده و اهالی سامسونگ به هیچ وجه دوست ندارند بازاری به این مهمی را از دست بدهند. چندی پیش در خبرها شنیدیم که مدیران این کمپانی تصمیم گرفتند توجه بیش‌تری به اسمارت‌فون‌های بخش میان‌رده خود داشته باشند. یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام شده، اورهال (بازطراحی مجدد) و نام‌گذاری مجدد گوشی‌های میان‌رده بوده که ظاهرا ظهور سری جدید گلکسی M یک از نتایج این استراتژی‌ها بوده است.

اگر اخبار این چند وقت را دنبال کرده باشید، حتما در جریان هستید که سامسونگ قصد دارد اولین عضوهای این خانواده را با نام‌های گلکسی M10 و گلکسی M20 معرفی کند. با آن‌که این روزها کمپانی‌های مختلف از جمله خود سامسونگ سعی می‌کنند که حتی گوشی‌های میان‌رده را به قابلیت‌های خاص و مدرنی هم‌چون حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر، دوربین سه و چهارگانه و یا نمایشگرهای جدید اینفینیتی O مجهز کنند، اما سری گلکسی M فاقد این خصیصه‌های جذاب بوده و با توجه به قیمت کمی که برای آن‌ها متصور شده‌اند، سامسونگ قصد دارد با امکانات نرم‌افزاری و دیگر قابلیت‌های کاربردی‌تر این سری را تقویت و برجسته سازد.

برای مثال انتظار داریم دوربین دوگانه و طراحی ناچ استایل با یک برش قطره‌مانند کوچک در بالای نمایشگر از جمله ویژگی‌های گلکسی M20 باشد. البته باید یک ویژگی هیجان‌انگیز دیگر را به این جمع اضافه کنیم. مطابق گزارش جدیدی که از سوی AllAboutSamsung منتشر شده، ظاهرا سامسونگ قصد دارد یک باتری پرحجم 5 هزار میلی‌آمپری را در این دستگاه به‌کار گیرد. حضور چنین باتری پرظرفیتی را پیش از این در گوشی‌های غیرپرچمدار کمپانی‌هایی هم‌چون ایسوس، شیائومی و موتورولا دیده بودیم اما ظاهرا گلکسی M20 اولین نماینده سامسونگ در این زمینه خواهد بود.

بد نیست بدانید گوشی گلکسی نوت 9 که از نمایشگری با رزولوشن بالا و باتری کوچک‌تر 4 هزار میلی آمپری بهره می‌برد، عمر باتری بسیار خوبی دارد. اگرچه حضور یک چیپست کم‌مصرف برای دستیابی به این هدف ضروری است، اما نباید از نقش موثر بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری غافل شد. حال اگر سامسونگ این موارد را در گوشی گلکسی M20 مورد توجه قرار دهد، بعید نیست که عمر باتری این دیوایس حتی از گلکسی نوت 9 هم بیش‌تر شود. در هر صورت خوشحالیم که می‌بینیم سامسونگ قصد دارد دستی به سر روی گوشی‌های میان‌رده خود بکشد.

انتظار داریم دوربین اصلی دوگانه گوشی گلکسی M20 سنسورهای 13 و 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن نیز رزولوشن 8 مگاپیکسلی داشته باشد. هم‌چنین گفته شده که درازای این دستگاه برابر با 156.4 میلی‌متر، عرض آن معادل 74.5 میلی‌متر و ضخامت آن نیز 8.8 میلی‌متر خواهد بود. با این حال هنوز رقم دقیق اندازه نمایشگر این گجت مشخص نشده، اما با وجود گوشی‌های میان‌رده‌ای مانند گلکسی A6s با نمایشگر 6 اینچی و گلکسی A8s با نمایشگر 6.4 اینچی، سخت نیست که حدس بزنیم اندازه آن چیزی مابین این دو خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH