بالاخره قابلیت تشخیص آهنگ به دستیار هوشمند گوگل اضافه شد

سرانجام امکان تشخیص آهنگ‌ به گوگل اسیستنت (دستیار هوشمند گوگل) اضافه شد و ازاین‌پس می‌توانید تنها با پرسیدن یک سؤال، نام و اطلاعات آهنگ را به دست بیاورید.

شاید برای شما هم چندین بار اتفاق افتاده باشد که آهنگی در یک مرکز خرید، یک برنامه تلویزیونی و یا هنگام عبور از خیابانی، پخش شود و شما مایل به شناسایی آن باشید. متأسفانه شناسایی آهنگی که شنیده می‌شود کار سختی است؛ حتی برای کسانی که قدرت شنوایی قوی دارند.

نحوه استفاده از گوگل اسیستنت برای شناسایی آهنگ‌ها

  1.  ابتدا از دستیار صوتی گوگل بپرسید: «این چه آهنگی است» یا «هی گوگل، این چه آهنگی است؟».
  2.  فناوری تشخیص موسیقی، به هر قطعه‌ صوتی یک «اثرانگشت» منحصربه‌فرد می‌دهد که با یک پایگاه داده مقایسه می‌شود. دستیار صوتی گوگل، از طریق میکروفون گوشی به صدای شما گوش داده و پس از تطبیق آهنگ درخواستی شما با پایگاه داده‌ها، نتیجه را برای شما نمایش خواهد داد.

سعی کنید اصطلاحاتی را که در هنگام دستور دادن به گوگل اسیستنت به کار می‌برید، با دقت انتخاب کنید چون برای این نرم‌افزار، یک سری اصطلاحات خاص تعریف‌ شده‌اند؛ در نتیجه اگر شما از اصطلاحات تعریف شده یا مشابه آن‌ها استفاده نکنید، به نتیجه نخواهید رسید.

گوگل اسیستنت بر روی چه پلتفرم‌هایی قابل اجرا است؟

جستجوی صوتی در گوگل اسیستنت، بسیار پیچیده‌تر از آن است که فکرش را بکنید و حتی اگر این ویژگی مبتنی بر سرور باشد، سیستم‌عامل‌هایی که می‌توانند از آن استفاده کنند، هنوز تا حدی محدود هستند.

در حال حاضر این دستیار، در سه پلتفرم زیر قابل اجراست:

  1. گوشی‌های اندروید و تبلت‌ها
  2. آی‌فون و آی‌پد
  3. هدفون‌هایی که از گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کنند

امیدواریم که جستجوی آهنگ از طریق دستیار صوتی گوگل برای تمامی پلتفرم‌ها امکان‌پذیر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH