درآمد سالیانه کمپانی هواوی برای اولین بار از مرز 100 میلیارد دلار عبور کرد

هواوی به تازگی اعلام کرد که میزان درآمد این کمپانی در سال 2018 میلادی برای اولین بار در تاریخ این شرکت از مرز 100 میلیارد دلار عبور کرد. اگر خاطرتان باشد، این کمپانی پیش‌بینی کرده بود که تعداد 200 میلیون اسمارت‌فون را در این سال به فروش می‌رساند. تحقق این هدف که چند روز پیش توسط همین کمپانی اعلام شد، یکی از دلایل این میزان از درآمد چینی‌ها در سال 2018 میلادی بوده است.

ارزش این موضوع وقتی بیش‌تر می‌شود که بدانید در سال 2018، دولت‌های غربی خصوصا ایالات متحده انواع و اقسام فشارها و هجمه‌ها را با ادعایی هم‌چون جاسوسی و به خطر افتادن امنیت ملی به این شرکت وارد کردند. مطابق گزارش رویترز، آقای Guo Ping به عنوان معاونت هیئت مدیره و ریاست کنونی هواوی (به دلیل سیستم مدیریت چرخشی) اخیرا در جمع کارکنان این شرکت اعلام کرد که امسال میزان درآمد این کمپانی به رقم 109 میلیارد دلار رسیده که علاوه بر رشد 21 درصدی نسبت به سال گذشته، بیش‌ترین رشد را در دو سال گذشته نشان می‌دهد.

گوشی هواوی میت 20

همان‌گونه که اشاره شد، این اولین بار است که میزان درآمد هواوی در یک سال از رقم 100 میلیارد دلار گذر می‌کند. درست از سال 2012 بود که این غول چینی برای امنیت ملی ایالات متحده یک تهدید بزرگ محسوب شد. غربی‌ها ادعا می‌کنند اسمارت‌فون‌ها و دیگر گجت‌های هواوی اطلاعات محرمانه و حیاتی کاربران را برای دولت چین ارسال می‌کنند. در حالی که سال آینده شاهد ورود فناوری 5G به دنیای تکنولوژی خواهیم بود، هجمه‌های ایالات متحده علیه این کمپانی موجب ایجاد ترس و وحشت در بین بسیاری از کشورها شده و آن‌ها را در خصوص استفاده از زیرساخت‌های شبکه‌ای هواوی مردد کرده است. قطعا پیشرفت‌های اخیر اهالی سرزمین اژدهایان در تمام زمینه‌های تکنولوژی یکی از دلایل اصلی این کینه‌توزی غربی‌هاست.

بد نیست بدانید این شرکت بیش از 25 قرارداد تجاری شبکه 5G را برای زیرساخت‌های این فناوری در سطح بین‌المللی منعقد کرده است. هم‌چنین باید اشاره کنیم که هواوی بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات شبکه در جهان بوده و بعد از سامسونگ، دومین تولیدکننده برتر اسمارت‌فون در دنیا شناخته می‌شود. چند روز پیش در خبرها شنیدیم که پرزیدنت ترامپ قصد دارد لایحه‌ای را به تصویب برساند که به موجب آن دسترسی تمام کمپانی‌های آمریکایی به تجهیزات مخابراتی هواوی و زد‌تی‌ای محدود می‌شود. با وجود رشد بسیار سریع در سطح جهانی، این اقدامات غربی‌ها ممکن است روند رو به رشد این شرکت را مختل کند؛ پیشرفتی که عموما به سبب نوآوری‌ها حاصل می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH