افزایش قیمت سانتافه کدام خودرو های شاسی بلند را پر فروش کرد؟

سانتافه یکی از شاسی بلندهای محبوب هیوندا در ایران است. این خودرو قبل از افزایش قیمت ناگهانی خودروها به دلیل نواسانات ارزی با قیمتی در حدود 200 تا 220 میلیون تومان یکی از شاسی بلندهای لوکس و پر طرفدار در ایران بود. اما قیمت مدلهای جدید این خودرو در حال حاضر در بازار تا 590 میلیون تومان رسیده است که عملاً تعداد زیادی از خریداران را نا امید کرده است. در این بین خودروهای چینی به عنوان جایگزین در رده قیمتی بین 150 تا 250 میلیون تومان وارد بازار شده‌اند. این خودروها با اینکه از لحاظ کیفیت و امکانات فاصله زیادی با سانتافه دارند، با این حال در حال حاضر برای افرادی که بودجه کافی برای خرید سانتافه را ندارند انتخاب خوبی محسوب می‌شوند.

بسیاری از افرادی که بعد از افزایش قیمت‌ها در سردرگمی به سر می‌بردند، روی به خرید این خودروها آورده‌اند. علاوه بر شاسی بلندهای چینی، خودروهای دست دوم کره‌ای و ژاپنی نیز طرفداران خاص خود را در این رده قیمتی دارند. با ما همراه باشید تا با جایگزین‌های پرفروش سانتافه بعد از افزایش قیمت‌ها آشنا شویم.

هن تنگ X7

هن تنگ x7 لوکس‌ترین خودرو برند چینی هنگ تنگ است که توسط شرکت عظیم خودرو به بازار ایران معرفی شده است. خرید هن تنگ یکی از گزینه‌های مناسب در این محدوده قیمتی محسوب می‌شود. طراحی این خودرو در قسمت جلو بر گرفته شده از طراحی خودروهای کراس اوور فولوکس واگن و در عقب بسیار نزدیک به نسب جدید لکسوس است. در زیر کاپوت این خودرو یک موتور 2 لیتری توربو تولید شده توسط شرکت میتسوبیشی که قادر به تولید 190 اسب بخار است خود نمایی می‌کند که نقطه قوت آن محسوب می‌شود. گیربکس 6 دنده اتومات، ترمز abs/ebd، سیستم حفظ خودرو در سر بالایی و تنها دو کیسه هوا برای سر نشینان جلویی از دیگر امکانات این خودرو است. در نسخه فول آپشن این خودرو علاوه بر دو کیسه هوای اضافه، امکاناتی نظیر داشبورد، فرمان و صندلی‌های چرم، ورود بدون کلید، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۹ اینچ، نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو و سانروف پانورامیک نیز اضافه شده است. با توجه به این امکانات و قیمت در حدود 270 میلیون تومان احتمالاً عظیم خودرو سرمایه گذاری خوبی بر روی فروش هن تنگ ایکس7 کرده است.

هاوال h6

هاوال h6 یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این بازه قیمتی است. بهمن خودرو با همکاری شرکت هاوال این کراس اوور میان رده را قرار است وارد بازار کشور کند. موتور 2 لیتری با تولید 195 اسب بخار قدرت در کنار گیربکس اتومات 7 سرعته سبب شده‌اند این خودرو بهترین وضعیت را از این لحاظ در بین تمام خودروهای این لیست داشته باشد. مشخصات فنی عالی، طراحی زیبا و امکانات بسیار خوب در درون کابین این خودرو را به یک گزینه مناسب برای جایگزینی سانتافه در این محدوده قیمتی تبدیل کرده است.

چری تیگو 5

چری تیگو 5 با اینکه یکی از پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران محسوب می‌شود با این حال نسبت به قیمت دارای امکانات کمتری در تقابل با رقبای خود در این محدوده قیمتی است. تیگو 5 آپشنال به عنوان نسخه فول آپشن این خودرو دارای یک موتور 2.0 لیتری با قدرت 139 اسب بخار است که به یک گیربکس cvt مجهز شده است. این موتور در مقایسه با هاوال h6 و هنگ تنگ ایکس 7 حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت. اما چری درون این خودرو با استفاده از تو دوزی چرم و نمایشگر بزرگ 10 اینچی عمودی توانسته است تا حدودی حس یک خودرو لوکس را القا کند. قیمت این خودرو در حال حاضر 260 میلیون تومان است.

جک s5 اتومات

جک s5 اتومات را می‌توان کوچکترین خودرو در این دسته نامید. این خودرو نیز توانسته است در بازار ایران محبوبیت خوبی به دست آورد. موتور 2 لیتری این خودرو 174 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که شرایط بهتری از تیگو 5 خواهد داشت. علاوه بر این، از یک جعبه دنده 6 سرعته و گیربکس اتوماتیک دو کلاچه برای این خودرو استفاده شده است. 4 عدد کیسه هوا به همراه ترمز abs/ebd و چندین سیستم کنترلی جانبی برای امنیت این خودرو در نظر گرفته شده‌اند. سانروف، آینه‌های جانبی برقی همراه با گرمکن، آینه‌های جانبی تا شونده برقی، صندلی چرمی، پوشش چرمی‌فرمان، سنسور پارک جلو عقب، تهویه اتوماتیک و … از امکانات این خودرو محسوب می‌شود. در انتها باید گفت قیمت این خودرو در بازار خرید و فروش خودرو در ایران در حدود 220 میلیون تومان است.

لازم به ذکر است که مدل‌های کارکرده سانتافه 2011 و 2008 نیز با قیمتی مابین 200 تا 300 میلیون تومان گزینه خوبی برای بررسی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH