ثبت دو پتنت جذاب و هوشمندانه برای پوشاندن دوربین سلفی در گوشی‌های سوراخ‌دار اوپو!

غول کره‌ای اولین شرکتی بود که یک گوشی با سوراخی در نمایشگر به منظور قرار دادن لنز دوربین، عرضه نمود. در هندست مدل گلکسی A8s که به این ویژگی مجهز شده است با کشیدن انگشت روی سوراخ دوربین جلو به سمت پایین، دوربین سلفی فعال می‌شود و این کار با یک انیمیشن نچندان جالب که بیشتر شبیه ریختن یک مایع بر روی نمایشگر است انجام می‌گردد و انتظار می‌رود گوشی‌های پرچم‌دار جدید گلکسی S10 سامسونگ نیز از ویژگی مشابهی برخوردار باشند.

اوپو

اما خبر خوب این است که براساس یک جفت پتنت ثبت شده در سازمان حفاظت از مالکیت‌های معنوی جهان (WIPO)، طراحان شرکت اوپو، دو راهکار جالب‌تر و البته کاربردی‌تر برای استفاده، فعال کردن و پوشاندن سوراخ نمایشگر دوربین سلفی پیشنهاد کرده‌اند. پتنت‌های ثبت شده اوپو با عنوان Mobile phone with app icon interface، نشان می‌دهد که در هندست‌های سوراخ‌دار ساخت اوپو، با کشیدن انگشت روی سوراخ نمایشگر به گوشه سمت چپ در بالا دوربین جلوی گوشی فعال می‌شود. طبق ایده یکی از این پتنت‌ها، سوراخ دوربین با یک آیکن کوچک بر روی صفحه نمایشگر احاطه شده است که با ضربه زدن بر روی آن اپلیکیشن دوربین نیز باز می‌شود. سپس بار دیگر با ضربه زدن بر روی آیکن و کشیدن آن به سمت راست دوربین خاموش می‌شود (تصویر بالا).

در پتنت دیگر، شاهد پنج آیکن یک دست و منظم در بالای نمایشگر گوشی هستیم که آیکن اپلیکیشن دوربین نیز جز آنها بوده و درست بر روی سوراخ نمایشگر مربوط به دوربین جلو قرار گرفته است. با کشیدن انگشت بر روی آیکن‌ها، می‌توانیم آنها را رد کرده و سایر آیکن‌ها را نیز مشاهده کنیم و البته همیشه آیکن دوربین به طور ثابت بر سرجای خود باقی است. با کلیک بر روی آیکن مربوط به سوراخ نمایشگر، دوربین سلفی فعال می‌شود و طبیعتا با کلیک بر روی سایر آیکن‌ها نیز، اپلیکیشن‌ مربوط به هر آیکن به صورت اختصاصی در صفحه مخصوص خود باز می‌شود (تصویر زیر).

اوپو

طبق اخبار موجود انتظار می‌رود اولین گوشی شرکت اوپو مجهز به سوراخ نمایشگر دوربین سلفی، طی ماه آینده در نمایشگاه MWC 2019 رونمایی شود. اعتقاد بر این است که این هندست‌ها شامل مدل‌های اوپو F19 و اوپو F19 Pro خواهند بود. نکته جذاب در رابطه با این گوشی‌ها این است که احتمالا هر دو مدل با فناوری هوشمندانه زوم اپتیکال پریسکوپی 10X معرفی شوند. به علاوه هر دو هندست مجهز به اسکنر شناسایی اثر انگشت در زیر نمایشگر هستند که امکان استفاده از هر نقطه از نمایشگر برای انجام این کار، لذت استفاده از این قابلیت را برای کاربرانش دوچندان کرده است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH