هکرها اطلاعات 2.2 میلیارد کاربر اینترنتی را به فروش می‌رسانند!

هکرهایی که به سرویس‌های آنلاین رخنه می‌کنند، تمایل دارند اطلاعات دزدیده‌شده را در فضای دارک‌ وب به فروش برسانند. در سال‌های اخیر، هکرها با انجام چندین هک قابل‌توجه، متأسفانه منجر به انتشار اطلاعات ورود هزاران نفر شده‌اند.

به نظر می‌رسد که اکثر این اطلاعات در یک بسته نرم‌افزاری حاوی 2.2 میلیارد نام کاربری و کلمه عبور منحصربه‌فرد، قرار داده ‌شده است و هکرها آن را به‌صورت رایگان در فضای مجازی و اینترنت به اشتراک می‌گذارند.

بر اساس گزارش‌ها، این مجموعه 2.2 میلیاردی از نام کاربری و رمزهای عبور منحصربه‌فرد، به‌صورت رایگان در فروم (تالار گفتگو) و تورنت‌های هکرها توزیع شده است؛ این بدان معنی است که هر فردی می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد؛ حتی اگر از ماهیت اطلاعات و نحوه استفاده از آن‌ها بی‌خبر باشد.

پیش ‌از این نیز یک مجموعه بزرگ از 773 میلیون نام کاربری و رمز عبور منحصربه‌فرد به‌صورت رایگان در اینترنت منتشر شده بود و هم‌اکنون نیز یک دیتابیس از همین نوع اطلاعات با بیش از 845 گیگابایت اطلاعات ربوده‌شده، بر روی اینترنت قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد که بسیاری از این اطلاعات ربوده‌شده، مربوط به شرکت‌های یاهو، لینکدین و دراپ باکس است و این برای کسانی که تمایل به استفاده از یک نام کاربری و رمز عبور مشترک برای بسیاری از حساب‌های کاربری‌شان دارند و از نشت این اطلاعات خبر ندارند، مشکل بزرگی ایجاد خواهد کرد. هکرها اکثراً به‌صورت اتوماتیک، نام کاربری و رمزهای عبور را به امید یک نفوذ جدید ترکیب می‌کنند؛ در این صورت افرادی که از اطلاعات یکسان برای حساب‌های مختلف استفاده می‌کنند، بسیار آسیب‌پذیر خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH