نوش دارو بعد از مرگ سهراب

نوش دارو بعد از مرگ سهراب

Turing

آلن تورینگ یکی از برجسته‌ترین افراد تاریخ کامپیوتر بود که در سال 1952 با اتهام فساد جنسی با خدشه‌دار شدن وجهه خود روبرو شد، سرانجام این موضوع حل شد و  پس از مرگ این اسطوره عذرخواهی رسمی از وی در رسانه‌های جهانی منتشر گردید.

این موضوع در  سال 1952 موجب شده بود تا تورینگ مجوز امنیتی خود را از دست بدهد و نتواند در هیچ پروژه‌ای با دولت انگلیس همکاری نماید.  ولی در سال 2009 گوردون براون نخست‌وزیر وقت انگلستان این پرونده را دوباره به جریان انداخت تا سرانجام دولت انگلیس در آخرین ما سال 2013 میلادی عذرخواهی رسمی ملکه این کشور از این اعجوبه کامپیوتر را اعلام نماید.

آلن تورینگ پس از این اتهام اخلاقی تنها دو سال زنده بود و این عذرخواهی رسماً هیچ دردی از این مرد بزرگ تاریخ رایانه دوا نخواهد نمود. تورینگ پدر هوش مصنوعی به حساب می‌اید و نخستین فردی بود که به سراغ موضوع تصمیم‌گیری خودکار ماشین‌ها به‌عنوان یک مقوله مهم رفت. همچنین بسیاری از افراد آلن تورینگ را پدر علوم محاسباتی نوین می‌خوانند.

2 در مورد “نوش دارو بعد از مرگ سهراب”

  1. فساد جنسی؟ اتهام اخلاقی؟
    این که این خبر را منتشر کردید جای تشکر دارد اما چرا غلط؟ حداقل یک جوری بنویسید که معلوم شود چیزی که آن موقع جرم بوده الان دیگر جرم نیست. می فهمم که محدودیت دارید اما این دلیل نمی شود خبر را به شکلی ارایه دهید که اگر کسی خبر اصلی را نداند یک برداشت کاملا متفاوت داشته باشد.
    این نابغه را به اتهامی مجرم شناختند که در آن زمان جرم تلقی می شد. او پس از این اتهام خودکشی کرد. علت آن هم درمان وی با داروهایی بود که برای درمان(!) به وی دادند اما نهایتا او با خوردن یک سیب آلوده به سیانور خودکشی کرد.
    اما وقتی در دهه 60 آن امر دیگر جرم نبود، بسیاری این خواسته را مطرح کردند تا این که در 2013 و به موجب قوانین جدید کشور انگلستان از او عذرخواهی کردند.

    فکر می کنم حتا اگر اسم اتهام را نمی خواهید بیاورید حداقل حق مطلب را ادا کنید.
    با تشکر

    1. احمد محمدحسینی

      دوست من
      خودتون هم اشاره کردید یک سری موارد بنا به قوانین امکان بیان مستقیمش نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH