نکاتی که قبل از خرید بی ام و سری 7 باید بدانید

خرید و فروش بی ام و سری 7 در کشورمان معمولاً از رواج بسیاری برخوردار است و با وجود تمامی بند و گرفتاری‌هایی که انتقال یک خودرو به داخل کشور را در بر می‌گیرد مدل‌های بسیاری از سری 7 به داخل کشور منتقل شده‌اند و با وجود نام‌های اصلی آن‌ها ( F و G ) اکثراً آن‌ها را با نام‏هایی چون بی ام و 730 – 740 – 750 – آلپینا و البته 760 می‌شناسیم و بهتر است در خرید هم با همین نام‌ها صدایشان کنید.

بدون هر گونه شک و تردیدی، بهترین خودروهای نسل هفتم بی ام و سری X هستند که از 1 تا 7 به فروش می‌رسند و تمامی این مدل‌ها در داخل کشورمان پیدا می‌شوند. البته قیمت‌ها متفاوت بی ام و X باعث می شوند تا خریداران با احتیاط بیشتری به سراغ آن‌ها بروند اما باید به این نکته اشاره کرد که این سری فول اپشن ترین و های کلاس ترین مدل‌های این نسل هستند به طوری که از میان هر سه تیپ این خودروها یکیشان به صورت تمام سفارشی و با پکیچ های مختلف به فروش می‌رسد.

اکثر این خودروها از نسل هشتم موتورهای سری وی یا همان V8 بهره می‌برد و حجمی برابر با 2000 سی‌سی دارند. مشخصه اصلی این خودروها تعداد دور کم موتورشان و در درجه بعدی بیشینه سرعت آن‌هاست که حتی در پایین‌ترین مدل‌هایش هم از همان 170 کیلومتر بر ساعت شروع می‌شود. تا جایی که در بی ام و X6 در بدترین حالت حدوداً به 280 کیلومتر بر ساعت نگاه می‏کنید که برای یک خودرو با این میزان از تجهیزات تحسین برانگیز است. میزان نیروی پایه این سری از 189 اسب بخار آغاز می‌شود و در مورد سری آخر و قابل خرید این خودرو (X6)  به 400 اسب بخار هم می‌رسد. به اضافه تمامی این موارد باید به مصرف بسیار پایین این خودروها در نسل هفتم اشاره کرد که از عدد پایه 6 لیتر بر هر صد کیلومتر شروع شده و در نهایت به 10 لیتر ختم می‌شود. این هم در حالی است که اکثر برندها از پس بهینه سازی مصرف سوختشان برنمی‎آیند و در نتیجه با مصرف پایه 8 لیتر در تمام خودروهایشان رو به رو می‌شوند. برخی از برندها ( حتی بنز ) با بهره‎گیری از تکنولوژی موتور V8 حتی 1 لیتر هم می‌سوزانند که رقمی بسیار بالا در مصافت‌های طولانی است.

البته همیشه برای هرگونه پیشرفت و ویژگی خوبی باید جا برای یک پسرفت و مشکل بزرگ در نظر گرفت. برای مثال در خودروهای نسل هفتمی بی ام و (مخصوصاً X4 و X6 ) قیمت لوازم یدکی آن‌قدری بالاست که در صورت خراب شدن هر کدام از قطعات خودرو باید تقریبا به 4 میلیون تومان پول نقد فکر کنید. تا جایی که یکی از چراغ‌های کلاسیک بی ام و X6 چیزی حدود 11 میلیون تومان قیمت‎گذاری شده است.

البته این سری تنها مدل‌های نسل هفتم بی ام و نیستند و سدان‎هایی چون بی ام و 760 همیشه برای دوست‎داران اتومبیل‌های کلاسیک بی ام و حضور دارند. خرید بی ام و سری 7 ان هم در مدل  730 بر عکس بالاترین مدل این سری از رواج بیشتری در بازارمان برخوردار است و مشخصات ظاهری و امکانات رفاهی قابل قبولی هم دارد. برای مثال موارد زیر تنها بخشی از امکانات رفاهی این خودرو هستند که با خرید مدل 730 نصیبتان خواهند شد. این آپشن‎ها شامل: « سوئیچ دارای صفحه نمایش – سر‎دنده‌ سرامیکی – درب صندوق برقی – دوربین ۳۶۰ درجه – گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب – گرمکن کنسول – ماساژور صندلی‌های عقب و جلو – وکیوم درها – رادار جلو و عقب – رادار عابر پیاده – رادار تغییر خطوط – رادار ترافیک – کروز کنترل هوشمند – لاستیک ران فلت – پرده‌های جانبی برقی – نورپردازی داخلی در ۶ رنگ، مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی لمسی – مانیتورهای پشت صندلی – سقف پانوراما با طرح نمای آسمان – تهویه‌ خودکار چهارگانه – سیستم هوشمند چرخ‌های عقب و سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو» می‌شود.

با این وجود همیشه جا برای پیشرفت در یک نسل وجود دارد و تا به پایان آن نزدیک نشویم نمی‎توان به‏صورت قطعی برترین مدل آن را مشخص کرد. کانسپت‎های اولیه از مدل‎های بی ام وX7 گواهی بر فوق‌العاده بودن این خودروها دارند و برای اطمینان خاطر فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم بی ام و چطور از پس رنج‎رور و بنزهای جدید برمی‌آید.

 

منبع :‌ویرلن

 

1 در مورد “نکاتی که قبل از خرید بی ام و سری 7 باید بدانید”

  1. اقا درمورد نکاتی که قبل از خرید پیکان و پراید کارکرده باید بدونیم مطلب بزارین.
    Bmw میزارین؟؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH