واتس‌اپ

واتس‌اپ با ویژگی جستجوی تصاویر، به نبرد با اخبار جعلی می‌رود

واتس‌اپ این بار با تمرکز روی اطلاعات تصویری، آتش جنگ با اخبار جعلی را شعله‌ورتر می‌کند. به گزارش WABetaInfo، این اپلیکیشن پیام‌رسان که تحت مالکیت فیسبوک است، در حال تست قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد، به راحتی تصویری را که روی این پلتفرم می‌بینند، به گوگل آپلود کنند. این ابزار تصویری، روی نسخه بتای اخیر واتس‌اپ، در اندروید کشف شد.

با فشردن یک دکمه، واتس‌اپ تصویر موردنظر را از طریق اپلیکیشن خودش، به گوگل می‌فرستد. پس از آن، این پیام‌رسان، کاربران را به صفحه جستجو منتقل می‌کند تا ببینند که این عکس یا مشابه آن، در جای دیگری در اینترنت یافت می‌شود یا خیر.

این اطلاعات به کاربران کمک می‌کند که بفهمند که عکس موردنظرشان واقعی است یا ادیت شده است و یا حتی متوجه شوند که ماجرای واقعی عکسی در یک خبر جعلی استفاده شده، چه بوده است.

واتس‌اپ با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، محبوب‌ترین پلتفرم پیام‌رسان در جهان است. این ویژگی باعث می‌شود که این پیام‌رسان، به هدف اصلی اخبار جعلی بدل شود. در هند که این پیام‌رسان بسیار محبوب است، گاهی این اطلاعات اشتباه که در واتس‌اپ پخش شده، مرگبار بوده است.

واتس‌اپ در طی چند سال گذشته، قدم‌هایی برای تحت کنترل در آوردن مشکلات مرتبط به اخبار جعلی، برداشته است. این کمپانی روی تحقیقی سرما‌یه‌گذاری کرد که هدفش، سد کردن راه اطلاعات اشتباه روی این سرویس بود؛ حتی یک منصب جدید نیز در شرکت ساخته شد تا با اخبار جعلی، مخصوصا در هند، پیکار کند.

خود اپلیکیشن هم دستخوش آپدیت‌های بسیاری شده است تا به نبرد با پخش اخبار جعلی بپردازد. برای مثال، واتس‌اپ برای مدیران گروه‌ها، ابزارهای نظارتی عرضه کرد که می‌شد با آن، تعداد فروارد کردن پیام را محدود کرد. همچنین این شرکت، هر ماه، میلیون‌ها بات و اکانت‌های فرستنده اسپم را بن می‌کند.

با ویژگی جدید جستجوی تصویر که فعلا در فاز آزمایشی قرار دارد، واتس‌اپ قصد دارد که به مقابله با اخبار جعلی پخش شده با عکس بپردازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH