فایل نصبی مرورگر جدید کرومیوم اج مایکروسافت منتشر شد

طی چند هفته گذشته، اطلاعاتی درباره مرورگر جدید مایکروسافت اج که مبتنی بر کرومیوم بود، درز پیدا کرد. ابتدا تصاویری در رابطه با این مرورگر جدید، سپس یکسری اسناد، صفحه افزونه‌ها و پس‌ از آن فایل نصبی این مرورگر انتشار پیدا کرد که البته نصب نمی‌شد. اما اکنون فایل مرورگر به‌صورت کامل منتشر شده است و کاربران به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

با توجه به صفحه Aggiornamenti Lumia در فروشگاه مایکروسافت، لینکی حاوی فایل زیپ (دارای فایل نصبی مرورگر اج)، قابل دانلود است. کاربران می‌توانند با مراجعه به این پیج، فایل زیپ را دانلود کرده و با اجرای فایل Setup.exe، مرورگر اج را نصب کنند.

فایل مرورگر توسط یکی از متخصصین، دانلود و به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی نصب شد. مرورگر اج فضایی شبیه به کروم داشته و از عملکرد و جزئیات نزدیک به کروم برخوردار است؛ تنها تفاوت بارز آن با کروم، نوار مایکروسافت در بالای مرورگر اج است. پس از وارد شدن از طریق حساب کاربری مایکروسافت خود، می‌توانید افزونه‌های دلخواه خود را هم از طریق مایکروسافت استور و هم از طریق گوگل استور، دانلود کرده و نصب کنید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که با نصب این نسخه از مرورگر اج، تمام ریسک‌های احتمالی بر عهده شما است؛ چون همان‌طور که میدانید این مرورگر، یک برنامه شخص ثالث است و لازم است که همیشه در اجرای فایل‌هایی با منبع ناشناس کمی درنگ کنید.

هنوز هم برخی قابلیت‌ها به این مرورگر افزوده نشده است که از بین آن‌ها می‌توان به قابلیت نوشتن در صفحات وب اشاره کرد. درنتیجه بسیار واضح است که مایکروسافت هنوز مسیر طولانی‌تری جهت تکمیل‌ کردن مرورگر خود دارد. درنهایت احتمالاً به‌ زودی شاهد انتشار نسخه پیش‌نمایش مرورگر مایکروسافت اج باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH