iphone 11 rumors

شایعاتی از آیفون 11: دوربین‌هایی بیشتر یا چهره‌ای زشت‌تر، باتری‌هایی بزرگ‌تر یا وزنی سنگین‌تر؟

این روزها بازار شایعات و حرف و حدیث‌ها در مورد آیفون نسل بعدی شرکت اپل با نام احتمالی آیفون ۱۱ (یا XI) حسابی داغ شده است؛ شایعاتی که برای برخی‌ها خوشحال کننده به نظر می‌رسند و برای برخی دیگر موجب ناامیدی. در ادامه گذرا می‌پردازیم به برخی از این خبرهای تایید نشده با این توضیح که هنوز هیچ کدام از این ادعاها به واقعیت نپیوسته‌اند و ممکن است در آینده‌ای نزدیک این تصورات کاملا غلط از آب در بیایند.

اولین خبر این‌که اپل نسل آینده آیفون‌ها را در سه مدل ۵.۸ اینچی، ۶.۱ اینچی و ۶.۵ اینچی عرضه می‌کند که همگی آن‌ها توانایی شارژ دو طرفه را خواهند داشت، به این معنی که از پشت آیفون خود می‌توانید به عنوان یک شارژر بی‌سیم برای دیوایس‌هایی که مجهز به مدار Qi هستند، استفاده کنید (که پیش‌تر در موردش بیشتر توضیح داده‌ایم). مینگ‌چی‌کو عنوان کرده است که اپل برای دستیابی به این هدف قصد دارد باتری‌های بزرگ‌تری در آیفون‌های جدید خود به کار ببرد. گرچه این خبر شاید برای عده‌ای خوشایند به نظر برسد، اما برخی دیگر از کاربران نگران این هستند که استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر ممکن است به سنگین‌تر و قطورتر شدن دیوایس منتهی بشود.

iphone 11 rumors

از سوی دیگر، خبر رسیده است که اپل برای آیفون ۱۱ یک سیستم دوربین سه‌گانه در نظر گرفته است که لنز سوم در واقع برای زوم ۵ برابر تله‌فوتو و همچنین برای پشتیبانی از ارایه تجربه‌ای بهتر از واقعیت افزوده به کار گرفته خواهد شد. با این حال گفته می‌شود که این سیستم دوربین سه‌گانه فقط برای برترین مدل آیفون نسل جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت. قطعاتی هم از چینش فیزیکی این سیستم دوربین به بیرون درز کرده و رندرهایی هم مبتنی بر آن منتشر شده است. با این‌که بسیاری از کاربران اینترنتی از وجود یک لنز تله‌فوتو با زوم ۵ برابر استقبال کرده‌اند، اما از سوی دیگر کاربرانی هم هستند که به جلوه نه چندان زیبای چینش این سیستم دوربین در آیفون نسل جدید خورده گرفته‌اند.

iphone 11 rumors

شایعات را که کنار هم بگذاریم به این نتیجه می‌رسیم که اگر این حرف و حدیث‌ها به واقعیت بپیوندند، آیفون نسل بعدی می‌تواند یک آیفون قدرتمند با گنجایش باتری بیشتر با پشتیبانی از شارژ دو طرفه باشد که مدل بزرگتر آن نیز می‌تواند مجهز به یک سیستم دوربین سه گانه پیشرفته و توانمند باشد، اما در عین حال می‌توان به این آیفون به چشم یک اسمارت فون سنگین و قطور با چهره‌ای نه چندان زیبا نگاه کرد. این‌که کدام نگرش را انتخاب کنید بستگی به خودتان و سلیقه‌تان دارد، اما در هر کدام از این دو دسته‌بندی قرار بگیرید، نمی‌توان منکر این شد که دسته دیگر هم نگرشی واقع‌گرایانه به این محصول خواهند داشت.

به سوپر گروه گوشی‌های اپل ملحق شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH