ford-ceo-step-back-self-driving-cars

مدیرکل فورد می‌گوید که شرکتش، خودران‌ها را خیلی دست بالا گرفته است

جیم هکت (Jim Hackett) مدیرکل شرکت فورد، این هفته در رابطه با برنامه‌های شرکتش برای خودران‌ها عقب نشینی کرد و اعتراف نمود که اولین وسایل نقلیه خودران محدودیت‌های فراوانی خواهند داشت. او که زمانی هدایت بخش خودران‌های شرکت را بر عهده داشت، روز سه‌شنبه در میانه رویداد باشگاه اقتصادی دیترویت در این مورد گفت “ما در مورد پدید آمدن خودران‌ها غلو می‌کردیم.” با این‌که فورد قصد دارد در سال ۲۰۲۱ خودران‌های خود را عرضه نماید، ولی هکت می‌گوید “کاربردهای این خودران‌ها بسیار محدود خواهد بود، چیزی که ما به آن می‌گویم نرده‌های جغرافیایی، به این خاطر که این مشکل بسیار پیچیده است.”

این اظهار نظر هکت تقریبا شش ماه پس از آن منتشر می‌شود که مدیرعامل بخش خودران‌های شرکت، شریف مارکابی (Sherif Markaby) در پستی در پلتفرم وبلاگ‌نویسی اجتماعی مدیوم خبر از برنامه‌های این شرکت در زمینه خدمات خودران‌ها داد. این شرکت تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۴ میلیارد دلار در توسعه فناوری مرتبط با خودران‌ها سرمایه‌گذاری کرده، که بیش از ۱ میلیارد دلار آن صرف شرکت هوش مصنوعی آرگو (Argo AI) شده است؛ یک شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی که به طراحی یک سیستم راننده مجازی مشغول است. فورد در حال حاضر وسایل نقلیه خودران خودش را در میامی، واشنگتن و دیترویت آزمایش می‌کند.

پس از سال‌ها اشتیاق و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری، برخی دیگر از شرکت‌ها هم به این باور رسیده‌اند که انتظارات در مورد خودران‌ها کمی بیش از حد بوده است. همین چند روز پیش اوبر نیز پیش‌بینی کرد که تا زمان عرضه نهایی خودران‌هایش احتمالا هنوز زمان زیادی باقی مانده است. ویمو (Waymo)، تابعی از شرکت آلفابت، اواخر سال گذشته میلادی تاکسی‌های خودران خودش را معرفی کرد، اما هنوز این تاکسی‌ها را در اختیار عموم قرار نداده است. به قول جیم هکت، این تاکسی‌ها همچنان در پشت نرده‌های جغرافیایی محصور هستند و فعلا فقط در مناطقی از فینیکس آریزونا آزموده می‌شوند.

با این‌که هکت از امیدهای خودش برای عرضه عمومی خودران‌ها در آینده نزدیک پا پس کشید، ولی تاکید کرد که به نظرش پتانسیل این فناوری بسیار بالاست. به گفته خودش “وقتی ما این پدیده را روانه بازار کنیم، قطعا بسیار قدرتمند خواهد بود.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH