اینستاگرام

چگونه برای دیدن اطلاعات تمام فعالیت‌هایمان به بایگانی اسرارآمیز اینستاگرام وارد شویم؟

احتمالا همه شما با اینستاگرام آشنا هستید، یک شبکه‌اجتماعی محبوب برای اشتراک‌گذاری عکس و کلیپ‌هایتان است و مانند تمام وبسایت‌های مشابه، اینستاگرام نیز اقدام به ثبت و نگه‌داری یکسری اطلاعات و داده‌های عجیب‌ و غریب و حتی شگفت‌انگیز در مورد کاربرانش می‌نماید. آیا شما تاکنون کنجکاو شده‌اید که چه ردپاهایی از فعالیت‌هایتان در اینستاگرام برجا می‌ماند و چه داده‌هایی را از نحوه فعالیت شما نگهداری می‌کند؟ اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید تا انتها همراه ما باشید.

اینستاگرام

بیشتر شبکه‌های اجتماعی با جمع‌آوری داده‌های مربوط به کاربران، سعی در فراهم‌سازی نیاز‌های آنان دارند. برای مثال سابقه جستجو‌های ما، سایت، تصاویر یا موضوعاتی که بیشتر احتمال دارد به آنها علاقه داشته باشیم را به ما نشان ‌می‌دهد و البته تبلیغاتی که ممکن است برای ما جذاب‌تر باشند نیز در این بین برای ما نمایش داده خواهد شد!

البته لزوما این چیز بدی نیست به شرط آنکه بدانیم در پشت پرده چه می‌گذرد و آنها چه اطلاعاتی از ما دارند و با آن چه کار می‌کنند. اما متاسفانه معمولا در اغلب اوقات دسترسی به این داده‌ها بسیار سخت است ولی خوشبختانه اینستاگرام این امکان را برای کاربران فراهم آورده است تا بتوانند تمام داده‌هایی که در مورد آنها نگهداری می‌شود را تماما در یک مکان مشاهده نمایند.

اما مسئله کم اهمیت‌تر این است که شما نمی‌توانید این موارد را بر روی اپلیکیشن موبایلی اینستاگرام پیدا کنید. در اینجا لازم به ذکر است که اگر اطلاع ندارید و یا فراموش کرده‌اید، اینستاگرام دارای نسخه وب نیز می‌باشد و دقیقا این همان مکانی است که شما می‌توانید با وارد شدن به آن به تمام اطلاعات جمع‌آوری شده در مورد خودتان دسترسی پیدا کنید. پس خود را برای وارد شدن به دنیای پشت پرده اینستاگرام آماده سازید.

اینستاگرام

نحوه مشاهده اطلاعات جمع‌آوری شده توسط اینستاگرام

برای این منظور ما باید خودمان را به صفحه‌ای که ابزار دسترسی (Access Tool) نامیده می‌شود برسانیم. پس ابتدا وارد صفحه وب اینستاگرام شوید و بر روی گزینه لاگین کلیک کرده و با وارد کردن نام کاربری و پسورد خودتان وارد حساب اینستاگرام‌تان شوید. بعد از ورود به منظور دسترسی سریع شما به صفحه مورد نظر بر روی این لینک کلیک کنید تا مستقیما به بخش Access Tool بروید.

در اینجا شما می‌توانید سوابق و اطلاعات مربوط به کلیه فعالیت‌هایتان از زمان عضویت در اینستاگرام را مشاهده کنید و بر روی هر گزینه که کلیک نمایید ریز جزییات مربوطه را به نمایش می‌گذارد. اطلاعات بسیار زیادی در این قسمت به چشم می‌خورد که برخی از آنها حقیقتا تعجب‌برانگیز‌ند!

اینستاگرام

برای مثال آیا شما تاکنون به یک استوری پاسخ داده‌اید؟ در مورد ایموجی‌های کشویی چطور؟ چیزی به خاطر دارید؟ اینستاگرام هر دو مورد را به یاد دارد و هر زمان که شما این فعالیت‌ها را انجام داده‌اید در اینجا نگهداری می‌شود یا اگر به یک استوری واکنش نشان داده‌اید، همگی ضبط شده است!

اینستاگرام

از دیگر اطلاعات جالب، مربوط به نظرسنجی‌هایی است که در آن شرکت داشته‌اید و یا لیست هشتگ‌هایی که آنها را فالو نموده‌اید. حتی اگر نام کاربری و یا نام خودتان را در پروفایل تغییر داده‌اید، تاریخچه آن را در اینجا می‌توانید مشاهده نمایید. حتی سابقه تمام ورود و خروج‌هایتان به حساب کاربری‌ اینستاگرام در اینجا ثبت شده است.

ولی شاید جالب‌ترین مورد مربوط به تبلیغاتی است که براساس علایق و فعالیت‌های شما در اینستاگرام به شما نمایش داده می‌شود. آری همگی این موارد در اینجا نگهداری می‌شود. پس قطعا یک بار سر زدن به این بایگانی اسرارآمیز ارزشش را خواهد داشت. حتی اگر از دیدن این همه اطلاعات که از شما در اینجا نگهداری می‌شود شوکه شده‌اید و دوست ندارید اینچنین تحت نظر باشید، می‌توانید بلافاصله نسبت به حذف کامل اکانت‌تان اقدام نمایید!

اینستاگرام

1 در مورد “چگونه برای دیدن اطلاعات تمام فعالیت‌هایمان به بایگانی اسرارآمیز اینستاگرام وارد شویم؟”

  1. ببخشید تو این قسمت میتونم ببینم رمز قبلیم چی بوده؟
    آخه یه آیدی دیگم که رمزشو فراموش کردم با رمز قبلی اینستا فعلیم یکی بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH