Bus Simulator 3D

بررسی بازی Bus Simulator 3D؛ تجربه لذت‌بخش رانندگی با اتوبوس!

بازی‌های بسیاری در حوزه رانندگی و شبیه‌سازی در مارکت‌های اندرویدی وجود دارد. اما بی‌تردید Bus Simulator 3D یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. این گیم مهیج توسط استودیو Ovidiu Pop طراحی گشته و به بازار عرضه شده. در این بازی جذاب می‌توانید با اتوبوسی در خیابان‌های شلوغ شهر رانندگی کنید و مسافران را در شهر جابه‌جا نمایید. اگر می‌خواهید با این گیم بیش‌تر آشنا شوید و نقاط قوت و ضعف آن را بشناسید، پس در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی Bus Simulator 3D بپردازیم.


Bus Simulator 3D

به‌جرات می‌توان گفت Bus Simulator 3D جزء جذاب‌ترین عناوین حوزه رانندگی با اتوبوس به‌حساب می‌آید. این گیم طرفداران بسیاری دارد و تنها از کافه‌بازار بیش‌تر از ۲۰۰ هزار بار دانلود شده و توانسته امتیاز بالایی را از کاربران کسب نماید. در این گیم شما باید هدایت یک اتوبوس را در دست بگیرید و به‌سمت ایستگاه‌ها حرکت کنید تا مردم را سوار یا پیاده نمایید. اما این‌ کار اصلا ساده نیست! رانندگی با یک ماشین دراز آن‌هم در خیابان‌های شلوغ اعصاب شما را خرد خواهد کرد و شاید در همان ابتدا اقدام به حذف گیم کنید. در حقیقت Bus Simulator 3D یکی از بازی‌های سخت دنیای اندروید به‌شمار می‌آید که گزینه‌ای عالی برای افراد صبور و قانون‌مند محسوب می‌شود. جدای از هدایت یک اتوبوس و توقف در ایستگاه‌ها، اصول دیگری نیز در گیم به‌چشم می‌خورند. مثل دنیای واقعی نباید با اتومبیل‌ها، تابلوها، خانه‌ها و درخت‌ها برخورد کنید. در این صورت مقداری از XP شما کم خواهد شد. جمع‌آوری این XPها به شما این امکان را می‌دهد تا قادر به خرید اتوبوس‌های بهتری باشید که کنترل‌ آن‌ها ساده‌تر است، ترمز قوی‌تر دارند و با کمک آن‌ها می‌توانید با سرعت بیش‌تری در جاده‌ها حرکت کنید.

Bus Simulator 3D

گذشته از این‌ها، با رعایت قوانینی همچون ایستادن هنگام قرمز بودن چراغ راهنمایی قادرید میزان XP خود را افزایش دهید و سریع‌تر اتوبوس مورد علاقه‌تان را خریداری نمایید. گفتنی‌ست هرچه مسافرهای بیش‌تری سوار کنید و همچنین اگر مسافران از رانندگی شما راضی باشند، مقدار قابل‌توجهی XP نصیب‌تان خواهد شد. به‌طور کل این قوانین Bus Simulator 3D را جذاب‌تر کرده‌اند و آن را در بخش گیم‌های چالش‌برانگیز قرار می‌دهند. طیف گسترده‌ای از کنترلرها نیز در اختیارتان قرار گرفته تا به‌سادگی اتوبوس را هدایت کنید و آن را در مواقع اضطراری کنترل نمایید. به‌عنوان مثال این اجازه به شما داده شده تا از چراغ راهنما و فلاشر بهره ببرید و دیگران را از حرکت خود به راست یا چپ مطلع سازید. در نتیجه از وقوع تصادف جلوگیری خواهید کرد و XP‌های خود را حفظ می‌کنید.

استودیو Ovidiu Pop مودهای مختلفی را برای این گیم در نظر گرفته که بازی را از حالت روزمرگی خارج می‌نماید. برای مثال هر زمان که از جابه‌جایی مسافران خسته شدید، می‌توانید به حالت Free Ride بازی بروید و شهر دل‌خواه‌تان را انتخاب نموده و سپس به رانندگی بپردازید. در این محیط نیازی نیست هیچ قانونی را رعایت کنید و با خاطری آسوده می‌توانید به درخت‌ها و ماشین‌ها برخورد کنید! امکان بازی به‌صورت مالتی‌پلیر نیز فراهم شده تا با دیگر بازیکنان به رقابت بپردازید و مهارت‌تان را محک بزنید.

Bus Simulator 3D

بی‌شک گرافیک یک مجموعه می‌تواند دلیل خوبی برای نصب آن باشد. Bus Simulator 3D نیز از این قانون پیروی می‌کند. برای همین توسعه‌دهنده گرافیکی پراز جزئیات و جذاب را برای بازی تدارک دیده که نظر هر گیمری را به‌سمت خود جلب می‌‌نماید. وجود فضاهای گوناگون و مکان‌های زیبایی مثل لس آنجلس و آلاسکا تجربه این گیم را فراموش‌ناشدنی می‌کند و از این رو آن را به تمام کاربران پیشنهاد می‌دهیم. اتوبوس‌ها با وسواس و با جزئیات فراوانی طراحی شده‌اند و این موضوع در سایر المان‌ها نیز به‌چشم می‌خورد. با این حال نباید از ضعف بازی غافل شویم. توسعه‌دهنده اجازه تغییر در ظاهر اتوبوس‌ها را به شما نمی‌دهد و مثلا نمی‌توانید با خرج XPهای‌تان رنگ ماشین‌‌ها را تغییر دهید یا طرحی روی بدنه آن‌ها حک کنید.

در کنار گرافیک، صداگذاری نیز برای گیم‌ها اهمیت زیادی دارد. از این رو استودیو Ovidiu Pop از افکت‌های صوتی بسیاری در این بازی سود جسته تا حس حضور داشتن در دنیای واقعی را داشته باشید. خوش‌بختانه این مهم عملی شده و در نتیجه حس خوبی هنگام رانندگی به کاربر منتقل می‌شود. صدای ترمز اتوبوس، بوق ماشین‌ها و… تجربه Bus Simulator 3D را هیجان‌انگیز کرده‌اند و همین موضوع هدایت این ماشین‌های غول‌پیکر را لذت‌بخش‌تر می‌نماید.

نقاط قوت

  • گرافیک خیره‌کننده
  • وجود محیط‌های متنوع و طیف وسیعی از اتوبوس‌ها
  • صداگذاری عالی
  • امکان استفاده از کنترلرهای مختلف برای هدایت بهتر اتوبوس
  • وجود مودهای مختلف در بازی
  • قابلیت مالتی‌پلیر

نقاط ضعف

  • امکان شخصی‌سازی اتوبوس‌ها وجود ندارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH