استوری اینستاگرام

سایز مناسب عکس و ویدیو در استوری اینستاگرام چقدر است؟

بی‌تردید اینستاگرام یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی امروزه به‌حساب می‌آید که طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا دارد. این اپلیکیشن در سال 2012 تحت مالکیت فیس‌بوک قرار گرفت و در حال حاضر نیز جز سودآورترین اپ‌ها شمرده می‌شود. این شبکه اجتماعی به‌لطف قابلیت‌های متعددش توانسته هواداران زیادی را کسب کند و مخصوصا جوانان را به‌سمت خود جلب نماید. یکی از همین قابلیت‌ها، استوری است. با کمک این ویژگی‌ می‌توانید به‌صورت لایو از زندگی روزمره خود یا اتفاقات مختلف ویدیویی تهیه کنید یا اقدام به انتشار عکسی نمایید. اما آیا با سایز مناسب عکس و کلیپ در استوری اینستاگرام آشنایی دارید؟ در ادامه با ما همراه باشید.


استوری اینستاگرام

با توجه به افزایش محبوبیت قابلیت استوری اینستاگرام، در نتیجه ضروری‌ست که با سایزهای مناسب عکس و ویدیو در استوری آشنا باشید تا محتواهای جذاب‌تری تولید نمایید. این موضوع مهمی برای اینفلوئنسرها و کمپانی‌ها شمرده می‌شود. چراکه با کلیپ‌ها و تصاویری تمام‌صفحه و جذاب قادر به افزایش فالوئرها و لایک‌های خود خواهند بود. اندازه مطلوب تصاویر و ویدیوها 1080 در 1920 است که به‌عنوان نسبت تصویر 16 به 9 نیز شناخته می‌شود. گفتنی‌ست شاید اینستاگرام در آینده‌ای نزدیک تغییراتی در این رزولوشن اعمال نماید. چراکه در حال حاضر بیش‌تر گوشی‌ها با نسبت تصویر 18 به 9 به بازار عرضه می‌شوند و بعضی از کاربران قادر به تجربه فول‌پیج استوری اینستاگرام نیستند. با این همه، اگر نمی‌خواهید ویدیوهایی با کیفیت بالا در استوری قرار دهید، بهتر است از رزولوشن‌هایی مثل 720 در 1280 یا 900 در 1600 بهره ببرید. به این ترتیب کلیپ‌ها با سرعت زیادی آپلود می‌شوند و برای کاربران نیز به‌سرعت لود خواهند شد. در ادامه ترفندهایی را در همین زمینه لیست کرده‌ایم تا کیفیت استوری‌های خود را افزایش دهید و طرفداران بیش‌تری پیدا کنید.

استوری اینستاگرام

از عمودی بودن ویدیوها و عکس‌ها اطمینان حاصل نمایید

قبل از هر کاری باید اسمارت فون‌تان را به‌صورت عمودی در دست نگه دارید تا قادر به اشتراک‌گذاری ویدیوها و عکس‌هایی زیبا در استوری اینستاگرام باشید. در غیر این صورت، کلیپ‌ها به‌صورت افقی در موبایل یوزرها و فالوئرهای‌تان نشان داده می‌شوند و این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل کم شدن ویوهای استوری کاربران است.

فرمت همیشگی‌تان را فراموش کنید!

اگر می‌خواهد استوری‌های‌تان نظر بسیاری از کاربران را به‌سمت خود جلب نماید، پس باید فرمت پست‌های معمولی و روزمره خود را فراموش کنید و محتوایی سرگرم‌کننده و رنگارنگ طراحی نمایید.

عکس‌های خود را تست کنید!

می‌توان گفت ویژگی استوری اینستاگرام باعث افزایش لایک‌ها و طرفداران شما خواهد شد و در واقع مکانی برای دیده شدن برند یا پیج کاربران است. پس باید با دقت زیادی عکس‌های خود را انتخاب کنید و از عالی بودن آن‌ها مطمئن شوید. برای انجام این کار ابزارها و سایت‌هایی زیادی در اختیارتان قرار دارند تا قبل از ارسال تصاویر، از دیدگاه مردم در مورد آن باخبر شوید. photofeeler یکی از بهترین وب‌سایت‌ها در این زمینه شمرده می‌شود. ابتدا باید در این سایت ثبت‌نام کنید و سپس عکس مورد نظرتان را آپلود نمایید. سپس سیستم به شما اطلاع می‌دهد که این تصویر چه احساسی را به کاربران القا می‌کند. در گام‌های بعدی نیز قادرید آزمایش‌های مختلفی روی عکس انجام دهید تا به‌عنوان مثال بتوانید لایک‌ها و میزان ویو آن را تخمین بزنید.

تصاویر و ویدیوها را ویرایش کنید

همان‌طور که می‌دانید برای افزایش جذابیت تصاویر بهتر است آن‌ها را ویرایش کنید. خوش‌بختانه بخش استوری اینستاگرام فیلترها و استیکرهای گوناگونی را در اختیارتان قرار داده تا عکس‌هایی چشم‌گیرتر و خیره‌کننده‌ داشته باشید. این موضوع برای ویدیوها نیز صدق می‌کند. اگر می‌خواهید استوری‌های‌تان لایک‌های زیادی دریافت کنند، پس بهتر است از همین حالا اقدام به یادگیری یکی از نرم‌افزارهای حرفه‌ای ادوبی در این حوزه کنید. اگر هم وقت یا حوصله انجام این کار را ندارید، در نتیجه یکی از اپلیکیشن‌های اندرویدی ادیت ویدیوها را دانلود و نصب نموده تا با کمک آن کلیپ‌های زیباتری بسازید.

چگونه محتواهایی فول‌پیج در استوری اینستاگرام منتشر کنیم؟

استوری اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم، باید ویدیوها و عکس‌های خود را با سایز 1080 در 1920 در استوری اینستاگرام منتشر نمایید. گذشته از این، می‌توانید از قالب‌های استوری بهره ببرید و در زمان خود صرفه‌جویی نمایید. استفاده از این پوسته‌ها، استوری‌های تمام‌صفحه‌ای را برای شما رقم می‌زد که فالوئرهای‌تان را بیش‌تر می‌کند. اگر نمی‌خواهید از چنین قالب‌هایی استفاده کنید و در قید و بند رزولوشن عکس‌ها و ویدیوها باشید، در نتیجه تنها یک راه‌حل پیش‌روی‌تان قرار دارد. باید در همان صفحه استوری اینستاگرام متن یا نوشته‌ای را بنویسید و سپس منتشر کنید. در این صورت محتواهایی فول‌پیج خواهید داشت که تجربه لذت‌بخشی را برای کاربران رقم می‌زند.

1 در مورد “سایز مناسب عکس و ویدیو در استوری اینستاگرام چقدر است؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH