رسما اعلام شد: بیش از 2.5 میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در دنیا وجود دارد!

امروزه اندروید پر کاربر‌ترین سیستم عامل در دنیا محسوب می‌شود. گسترش آن به حدی زیادی است که هر چند وقت یکبار رکورد جدیدی را از خود برجای می‌گذارد. گوگل امروز در کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2019، رسما تایید نمود در حال حاضر بیش از 2.5 میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در سراسر کره زمین وجود دارد.

دستگاه اندرویدی فعال

این رقم توسط استفانی سودبرتسون، از مدیران اندروید گوگل به نمایش درآمد. شرکت نیز اعلام نمود که این 2.5 میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در مجموع آمارگیری از 180 شرکت با سخت‌افزار‌های مختلف بدست آمده است. بدیهی است که تمام آنها گوشی هوشمند نیستند زیرا حتی نمایشگر‌های سرگرمی پشت صندلی هواپیماها نیز با اندروید کار می‌کنند!

به غیر از رونمایی از میزان گسترش اندروید در دنیا، شرکت گوگل برای نخستین بار طی شش ماه اخیر اقدام به انتشار شمار توزیع‌های اندروید نمود. آخرین مورد مربوط به این آمار به ماه اکتبر 2018 بر می‌گردد. ضمنا طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، اندروید 9 پای که آخرین نسخه رسمی سیستم عامل موبایلی گوگل محسوب می‌شود در حال حاضر تنها در 10 درصد دستگاه‌ اندرویدی فعال اجرا می‌شود. اندروید 8.1 و 8.0 به ترتیب در 15.4 و 12.9 درصد دستگاه‌ها فعال هستند. اندروید 6.0 مارشملو همچنان بزرگ‌ترین سهم از بازار اندروید دنیا را دارد و با اختصاص 16.9 درصد از این بخش رتبه اول را دارد.

در حال حاضر گوگل مشغول آماده سازی خود برای رونمایی رسمی از نسخه پایدار جدید اندروید در اواخر سال 2019 با نام اندروید Q است. به علاوه امروز تایید شد که سومین نسخه آزمایشی اندروید Q برای تقریبا دو جین از مدل‌های گوشی‌هوشمند در دسترس است که اغلب آنها مربوط به محصولات دیگر شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH