اینتل از نخستین پردازنده مجهز به 8 هسته با فرکانس کاری 5 گیگاهرتز رونمایی می‌کند

رویداد کامپیوتکس 2019 طی هفته جاری برگزار می‌شود و اینتل تصاویر محصولاتی که طی این مراسم عرضه می‌شوند را منتشر نموده است. پردازنده Core i9-9900KS نمونه‌ای از این محصولات به‌شمار می‌رود. این پردازنده جدید و ویژه مخصوص گیمرها طراحی شده است. کمپانی اعلام کرده که پردازنده Core i9-9900KS نخستین نمونه 8 هسته‌ای است که کلیه هسته‌های آن با فرکانس توربو 5 گیگاهرتزی کار می‌کنند.

Core i9-9900KS یقینا پردازنده بسیار قدرتمندی است؛ اگرچه اینتل در خصوص این پردازنده به جزئیات چندان دیگری اشاره نکرده و تنها به بیان عنوان “بهترین تراشه گیمینگ قابل‌دسترس در مقطع کنونی” بسنده نموده است. بی‌تردید این پردازنده با مدل Core i9-9900K کاملا متفاوت نیست؛ بنابراین این پردازنده 14 نانومتری با استفاده از معماری Coffee Lake تولید می‌شود.

همچنین اینتل به معماری Ice Lake نیز مختصرا اشاره نموده است. پردازنده‌های نسل آینده اینتل با این اسم رمز و بر پایه فرآیند 10 نانومتری تولید می‌شوند. همان‌طور که اکنون می‌دانیم؛ این پردازنده‌ها از تراشه‌های گرافیکی نسل 11 بهره خواهند برد. بر اساس اظهارات اینتل، کارآیی این تراشه‌ها در مقایسه با نمونه‌های نسل 9 حدودا 2 برابر بیش‌تر است. همچنین اینتل اعلام کرده که این تراشه گرافیکی نخستین نمونه یکپارچه با نرخ سایه‌زنی متغیر به‌شمار می‌رود.

پیش‌تر در ماه دسامبر، اینتل از معماری هسته Sunny Cove و معماری Ice Lake همراه با تراشه‌های گرافیکی یکپارچه نسل 11 رونمایی کرد. این سری پردازنده دقیقا همانند تراشه‌های نسل هشتم مجهز به چیپ داخلی وای‌فای 6 خواهد بود؛ با این‌حال پردازنده مذکور نهایتا از درگاه داخلی تاندربولت 3 بهره خواهد برد.

یقینا اینتل در جریان برگزاری رویداد کامپیوتکس توضیحات بسیار بیش‌تری را ارائه خواهد کرد. چنان‌چه در شهر تایپه حاضر نیستید؛ در این‌صورت صبح دوشنبه به وقت اسکاتلند می‌توانید این مراسم را تماشا نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH