هواوی

افت سی درصدی فروش هواوی در پی تحریم‌های آمریکا

از زمان تحریم‌های آمریکا علیه شرکت هواوی گزارش‌های متعددی از افت فروش این شرکت بر اثر همین تحریم‌ها منتشر شده است. شرکت چینی تا به حال در خصوص این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده بود. اما طی یک کنفرانس خبری در مادرید در نهایت هواوی به افت فروش خود اقرار کرد.

بر اساس گفته‌های Pablo Wang، رییس بخش مشتریان شرکت در اسپانیا، طی دوشنبه هفته گذشته و تنها یک روز پس از آن که گوگل برنامه‌های قطع ارتباط با هواوی را اعلام کرد، شرکت شاهد افت 25 تا 30 درصدی فروش بود. این افت فروش در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز ادامه داشته، تا این که پنج شنبه اندکی تغییر در این وضعیت به وجود آمده است. روی هم رفته هنوز وضعیت فروش به مانند گذشته نشده است، اما در برخی مناطق اسپانیا آمار فروش به آغازین روزهای ماه مه می‌رسد.

نکته عجیب در این میان صحبت‌های وانگ مبنی بر عدم اهمیت افت فروش برای شرکت است. وی ابراز کرده هواوی به جای آمار و ارقام، تمرکز خود را بر بهبود رضایت مشتریان و افزایش کیفیت سرویس‌های خود معطوف کرده است. در این کنفرانس در خصوص به‌روزرسانی‌های آینده اسمارت‌فون‌ها و دسترسی به سرویس‌های گوگل نیز سوال شده بود. وانگ به مانند اظهارنظرهای قبلی در این خصوص فقط بیان کرده بود که گوشی‌های حال حاضر شرکت همچنان پشتیبانی خواهند شد، اما قولی برای آپدیت هندست‌های P30 و P30 پرو به اندروید Q نمی‌دهد.

البته وی در خلال صحبت‌های خود اشاره‌ای نیز به اضمحلال اکوسیستم اندروید کرده و در همین خصوص یادآور شده بود که با توجه به این موضوع کاربران نباید نگرانی چندانی در خصوص به‌روزرسانی‌ها داشته باشند. در خصوص اسمارت‌فون‌های آنر 20 و آنر 20 پرو نیز، شرکت همچنان از ذکر تاریخ دقیق برای عرضه رسمی محصولات صرف نظر می‌کند. البته باید گفت چینی‌ها پیگیر اخذ گواهینامه‌های مختلف برای گوشی‌های مذکور هستند و به حتم می‌توان گفت که خبری از لغو عرضه این دو اسمارت‌فون نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH