آپدیت کروم برای اندروید

آپدیت جدید مرورگر کروم موجب صرفه‌جویی بیشتر در مصرف باتری تلفن خواهد شد

چند روز پیش، آپدیت جدیدی برای نسخه اندروید مرورگر کروم با شماره نسخه 75 (75.0.3770.67) در دسترس کاربران این سیستم‌عامل قرار گرفت. این بروزرسانی شامل بخش مدیریت رمز‌های عبور و ایجاد پسوورد‌های قوی و منحصر‌به‌فرد بوده و امکان جستجو در رمز‌های عبور ذخیره‌شده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هم‌چنین، تنظیمات حالت تاریک مرورگر با سه‌گزینه مختلف در نسخه جدید کروم تعبیه شده‌اند. مرورگر تا زمان فعال کردن قابلیت ذخیره باتری، به‌طور پیش‌فرض در حالت روشن (Light Mode) فعالیت می‌کند و زمانی که قابلیت مذکور فعال شود وضعیت آن تغییر می‌کند. صرف‌نظر از این‌که قابلیت ذخیره باتری فعال باشد، حالت روشن، متن‌های معمولی سایت‌ها با رنگ سیاه و در پس‌زمینه مشکی نمایش داده می‌شوند. حالت تاریک (Dark Mode) نیز متون سفید سایت‌ها را در پس‌زمینه مشکی نشان می‌دهد.

باتوجه به گزارش منتشر‌شده از طرف اندروید پلیس، نسخه بتای این مرورگر نیز با شماره نسخه 76 (76.0.3809.21) به دست کاربران اندرویدی رسیده است. این نسخه همراه با قابلیت “Lazy Loading” عرضه شده و باعث عدم بارگزاری تصاویر یک صفحه وب در صورت اسکرول نکردن کاربر برروی آن می‌شود. تصاویر صفحات وب، تنها در صورتی نمایش داده خواهند شد که کاربر برروی آن اسکرول (پیمایش) کند.

این قابلیت فعلا در چند وب‌سایت خاص مانند وب‌سایت نیویورک تایمز کاربرد داشته و نمی‌توان از آن در همه صفحات وب استفاده کرد. به گفته گوگل، استفاده از این ویژگی موجب صرفه‌جویی در مصرف دیتا (اینترنت)، باتری، منابع سیستم و کاهش زمان بارگزاری یک صفحه می‌شود.

قابلیت حالت تاریک نیز بخش دیگری از نسخه بتای کروم بوده و برخی از سایت‌های سازگار با این قابلیت را به صورت تیره نمایش می‌دهد. هم‌چنین در این آپدیت، تصویر پروفایل گوگل کاربران نیز در بخش تب‌های مرورگر و در یک دایره نمایش داده می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که نسخه آپدیت کروم برای اندروید نسبت به نسخه‌های پیشین خود تکامل یافته و انتظارات تمامی کاربران را برآورده خواهد ساخت.

وب‌سایت نیویورک تایمز در حالت تاریک گوگل کروم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH