فشار موسس شرکت فاکس‌کان بر اپل برای انتقال تولید از چین به تایوان

بر اساس گزارش نشریه بلومبرگ، تری گو؛ موسس کمپانی فاکسکان اعلام کرده که اپل بایستی تولید خود را به خارج از کشور چین منتقل نماید. آقای گو در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال انتقال خطوط تولید اپل به خارج از چین اعلام کرد که “من برای انتقال تولید به تایوان بر اپل فشار وارد می‌کنم. به باور من این اقدام بسیار محتمل است.” فاکسکان یکی از شرکای تولیدکننده کلیدی اپل به‌شمار می‌رود و بسیاری از گوشی‌های آی‌فون کمپانی را در شهر ژنگژو چین تولید می‌کند. بر اساس اظهارات مطرح شده طی همان روز، آقای گو تائید کرده که در روز 1 جولای از سمت خود به‌عنوان ریاست فاکسکان کناره‌گیری خواهد کرد.

گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که به‌دنبال تبعات ناشی از جنگ تجاری میان چین و آمریکا، اپل بخشی از تولید خود را به خارج از چین منتقل خواهد کرد. در پایان ماه قرار است دولت ترامپ بر گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های تولید شده در چین، تعرفه 25 درصدی را اعمال نماید. این تعرفه، بخش وسیعی از محصولات اپل را تحت پوشش قرار خواهد داد. اپل درخواست کرده تا محصولات این برند از تعرفه‌های مذکور مستثنی شوند. همچنین کمپانی مصمم است که انجام چنین اقداماتی به “کاهش سهم اپل در اقتصاد ایالات‌متحده” و “تضعیف توان رقابتی کمپانی در عرصه جهانی” منجر خواهد شد.

بر اساس گزارشات، اپل مشغول بررسی فرآیند انتقال تولید خود به خارج از چین است

بر اساس گزارشات، پیش‌تر اپل برای انتقال برخی تولیدات خود به خارج از چین و البته نه لزوما تایوان ابراز تمایل نموده است. اوایل هفته جاری برخی گزارشات اعلام کردند که اپل از تعدادی از تامین‌کنندگان خود شامل فاکسکان درخواست کرده تا امکان انتقال 15 تا 30 درصدی تولید به خارج از کشور را مورد بررسی قرار دهند. با این‌حال در آن مقطع زمانی از هند و ویتنام به‌عنوان محتمل‌ترین گزینه‌ها یاد شد و کشورهای مکزیک، اندونزی و مالزی نیز به‌عنوان سایر گزینه‌های پیشنهادی مطرح شدند.

پیش‌تر یک مدیراجرایی دیگر فاکسکان با نام یونگ لیو اعلام کرد که این کمپانی از ظرفیت لازم برای تولید کلیه آ‌ی‌فون‌های آمریکایی در خارج از چین برخوردار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH