تلگرام

تلگرام آپدیت شد: برقراری ارتباط از طریق مکان و قابلیت‌های بیشتر دیگر

تلگرام یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها در سطح جهان محسوب می‌شود که با ارایه قابلیت‌های خاصی چون رمزنگاری end-to-end پیام‌ها و تشکیل گروه‌ها و کانال‌هایی با تعداد اعضای تقریبا نامحدود، به یک راهبرد در میان معترضین کشورهای مختلف و البته دشمن بسیاری از رهبران و دولت‌ها تبدیل شده است. دیروز شرکت اعلام کرد با به‌روزرسانی به نسخه 5.8 برخی ویژگی‌های جدید به این نرم‌افزار افزوده خواهد شد.

با دریافت و نصب آپدیت جدید متوجه خواهید شد که در بالای صفحه نمایش دکمه جدیدی به نام Add to Contacts اضافه شده است. کاربر به راحتی می‌تواند با لمس این گزینه فرستنده پیام را بدون آن که شماره تلفنی از وی داشته باشد، به لیست مخاطبین خود اضافه کند. گزینه دیگری نیز وجود دارد که اجازه می‌دهد در صورت تمایل فرد ارسال‌کننده پیام را بلاک کرد. حالا تصور کنید در یک مهمانی یا یک کنفرانس هستید و می‌خواهید شخصی را که به تازگی ملاقات کرده‌اید، به لیست مخاطبین خود اضافه کنید. برای این کار دو طرف می‌توانند با رفتن به آدرس Contacts > Add People Nearby و البته نزدیک هم ایستادن، به تبادل اطلاعات با یکدیگر بپردازند.

تلگرام

قسمت People Nearby به شما اجازه می‌دهد تا گروه‌ها را بر اساس مکان یافته و حتی دست به ایجاد گروه خود بزنید. تلگرام نیز در یاداشت خود در خصوص این ویژگی می‌نویسد: “حالا می‌توانید گفت‌وگوهایی بر اساس مکان مشترک داشته باشید؛ در کنفرانس، استادیوم، دانشگاه و حتی در کافه.” آخرین به‌روزرسانی تلگرام اجازه می‌دهد تا مالکیت یک کانال یا گروه را به فرد دیگری منتقل کنید.

تلگرام

کاربران تلگرام در دستگاه‌های iOS، می‌توانند با مراجعه به صفحه Appearance، قبل از اعمال تم‌های مختلف، آنها را مشاهده و امتحان کنند. این دسته از کاربران پس از نصب به‌روزرسانی گفته شده می‌توانند از بین چهار گزینه مختلف دکمه هوم پیج را انتخاب کنند. همچنین کاربران آی‌فون و آی‌پد قادر خواهند بود تا با استفاده از دستیار هوشمند دستگاه خود  یعنیسیری، نسبت به فراخوانی این اپلیکیشن اقدام کنند.

تلگرام

انتشار نسخه 5.8 از تلگرام آغاز شده و به زودی در مناطق مختلف برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS در دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH