IBM پتنت یک اسمارت‌واچ با قابلیت تبدیل به گوشی و تبلت را به ثبت رساند

در حالی‌که همگی کاربران منتظر عرضه اسمارت‌فون‌های سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت X هستند؛ پیرامون فعالیت‌های سونی برای ساخت یک گوشی مجهز به نمایشگر جمع‌شونده انعطاف‌پذیر نیز زمزمه‌هایی به گوشی می‌رسد و بر اساس گزارشات منتشر شده، اپل نیز بر روی یک آی‌پد تاشو کار می‌کند. اکنون کمپانی IBM که زمانی بزرگ‌ترین نام در دنیای فناوری به‌شمار می‌رفت نیز تائیدیه مربوط به دستگاه تاشوی خود با الگوی طراحی متفاوت را دریافت نموده است. وب‌سایت LetsGoDigital (به نقل از سایت Tom’s Guide) نیز پتنت حقیقی دریافتی از دفتر پتنت و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) را منتشر کرده است. این پتنت، “ابعاد متغیر نمایشگر برای صفحه‌نمایش یک دستگاه الکترونیکی” نام دارد و درخواست اولیه آن در سال 2016 ثبت شد و ماه گذشته شرکت IBM تائیدیه آن‌ را دریافت کرد.

پتنت مذکور یک اسمارت‌واچ مستطیلی‌شکل را نمایش می‌دهد که قاب تحتانی نمایشگر آن در مقایسه با حالت معمول ضخیم‌تر است. دلیل چنین پدیده‌ای این است که کیس دستگاه دارای محفظه‌ای برای نگهداری 7 پنل نمایشگر دیگر است. کاربران می‌توانند نمایشگر ساعت را باز کرده و آن‌ را از 1 پنل به 2، 4 یا 8 پنل تبدیل نمایند. هر پنل از ابعاد 3 اینچی در 2 اینچی برخوردار بوده و با بازگشایی کامل دستگاه، یک نمایشگری تبلتی یکپارچه با ابعاد 12 اینچ در 8 اینچ را شکل خواهند داد.

تصاویر مربوط به پتنت IBM

در صورت بازگشایی 4 پنل، دستگاه از حالت اسمارت‌واچ به وضعیت اسمارت‌فون سوئیچ نموده و آیکون‌های رابط کاربری نیز به تناسب آن تغییر کرده و بزرگ‌تر خواهند شد. بدین‌ترتیب امکان تماشای عکس‌های بزرگ‌تر نیز فراهم می‌شود. در این حالت، 4 پنل باقی‌مانده در وضعیت جمع شده و بلااستفاده باقی خواهند ماند. با بازگشایی 4 پنل آخر و استفاده از تمامی 8 پنل موجود، دستگاه به حالت تبلت تغییر وضعیت داده و کار کردن با آن نیز مستلزم استفاده از هر 2 دست خواهد بود. بر اساس اظهارات مطرح شده، شکاف‌های میان نمایشگرها از اندازه حداقلی برخوردار هستند. همچنین دستگاه مذکور مجهز به حداقل یک اسپیکر بوده و با یک ماوس و صفحه‌کلید فیزیکی (به‌صورت اختیاری) نیز کار خواهد کرد.

اکنون مدت‌هاست که IBM کسب‌وکار تجهیزات الکترونیکی مصرفی را رها نموده است؛ لذا ثبت پتنت این شرکت و به‌کارگیری فناوری آن از طریق تولید انبوه چنین محصولی به احتمال فراوان امری جالب‌توجه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH