گلکسی تب S6

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند گلکسی تب S6 پرچم‌دار بعدی تبلت‌های سامسونگ خواهد بود

چند وقتی می‌شود که تقریبا بر همه مشخص شده سامسونگ در حال کار بر روی طراحی و تولید جانشین گلکسی تب S4 است.حالا به لطف Evan Blass متوجه شده‌ایم که نام این محصول در دنباله تبلت قبلی نخواهد بود. در واقع کره‌ای‌ها یک شماره تبلت پرچم‌دار خود را پیش انداخته‌اند و آن را با نام گلکسی تب S6 عرضه خواهند کرد. اما این تنها خبر جدید مربوط به تبلت کره‌ای‌ها نیست و SamMobile به تصاویری دسترسی پیدا کرده است که شکل و شمایل کلی گلکسی تب S6 را مشخص می‌کند.

گلکسی تب S6

گفته می‌شود این تبلت به مانند گلکسی تب S4 دارای صفحه نمایش 10.5 اینچی سوپر امولد خواهد بود. این پنل دارای نسبت تصویری 16:10 و رزولوشن 2560 در 1600 بوده و 267ppi چگالی پیکسلی خواهد داشت. با این تفاسیر شاید بهتر باشد بگوییم که گلکسی تب S6 در پنل جلویی تفاوت چندانی با برادر بزرگ‌تر خود ندارد. ظاهرا سامسونگ نیز از این موضوع به خوبی خبر دارد، چرا که تغییرات فراوانی را در پنل پشتی به وجود آورده که دستگاه جدید را از نسل پیشین خود متمایز می‌کند.

به مانند گلکسی تب S5e که در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد، گلکسی تب S6 بدنه‌ای آلومینیومی خواهد داشت. در کنار آنتن‌ها که در بالا و پایین تبلت تعبیه شده‌اند، اسپیکرهای تولیدی AKG نیز حضور دارند. برعکس دیگر تبلت‌های سامسونگ، محصول جدید دوربینی دوگانه خواهد داشت. نحوه چینش این دوربین‌ها به صورت عمودی بوده و در بالا سمت چپ قرار گرفته‌اند. انتظار می‌رود یکی از لنزها به عنوان دوربین اصلی و دیگری از نوع time-of-flight باشد که با قابلیت‌های مخصوص سه‌بعدی خود می‌تواند تجربه جدیدی را برای کاربر در حوزه واقعیت افزوده به ارمغان آورد. با دقت در تصاویر پنل پشتی گلکسی تب S6 متوجه یک تورفتگی نسبتا بلند می‌شویم که هنوز مشخص نیست چه کاربردی دارد، اما برخی اظهار کرده‌اند که احتمالا روشی بی‌سیم برای شارژ قلم هوشمند دستگاه خواهد بود.

در گذشته سامسونگ برای کم کردن قیمت تبلت‌های بالارده خود از پردازنده‌های قدرتمند، اما نسبتا قدیمی استفاده می‌کرد. برای مثال گلکسی تب S4 به پردازنده اسنپدراگون 835 و گلکسی تب S3 به پردازنده اسنپدراگون 820 مجهز شده بودند. با توجه به بازار رقابتی موجود، به نظر می‌رسد شرکت کره‌ای تصمیم گرفته به جای نسل قبلی پردازنده تولیدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 845، از آخرین و قدرتمندترین محصول حال حاضر این شرکت، اسنپدراگون 855 در گلکسی تب S6 استفاده کند.

به همراه این پردازنده وجود حداقل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی الزامی می‌نماید. سامسونگ حافظه داخلی 64 گیگابایتی را تبدیل به استانداردی در تبلت‌های خود کرده بود، اما ظاهرا برای تبلت جدید خود این مورد را نیز استثنا قایل شده است. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم بر اساس شنیده‌ها، ظاهرا مدلی با قیمت بالاتر نیز وجود دارد که 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی دارد. در خصوص نرم‌افزار، وجود اندروید پای به عنوان سیستم عامل دستگاه و رابط کاربری One UI حتمی خواهد بود و مطمئنا آپدیت اندروید Q نیز هر چند با تاخیری نسبتا طولانی، اما در نهایت برای آن عرضه خواهد شد.

انتظار می‌رود گلکسی تب S6 در هفتم آگوست و همزمان با معرفی رسمی اسمارت‌فون‌های گلکسی نوت 10، رونمایی شود. در صورت وقوع این اتفاق، احتمالا مدل‌های وای‌فای و LTE تا پایان آگوست برای فروش وارد فروشگاه‌ها خواهند شد. در خصوص رنگ‌بندی محصول نیز باید گفت سامسونگ سه رنگ خاکستری، آبی و قهوه‌ای را برای پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته است. به مانند محصولات مشابه، احتمالا باید منتظر یک صفحه کلید نیز به عنوان گزینه‌ای اختیاری جهت خرید باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH