آی‌فون‌های 2019

بحران جدید کوپرتینویی‌ها؛ اپل می‌داند آی‌فون 11 فروش بالایی نخواهد داشت!

علی‌رغم انتشار گزارش سه ماهه مالی اخیر اپل که نشان از افزایش سود شرکت داشت، بر کسی پوشیده نیست که این روزها تجارت اسمارت‌فون این شرکت حال و روز خوبی ندارد. عرضه اسمارت‌فون‌های جدید شرکت در ماه سپتامبر می‌تواند تا حدود زیادی ورق را به نفع کوپرتینویی‌ها برگرداند، اما به گزارش DigiTimes شرکت‌های فراهم‌کننده قطعات مختلف هندست‌های شرکت، خبر از آن می‌دهند که سفارش قطعات برای آی‌فون 11 بالا نیست.

در گزارش مذکور وضعیت سفارش برای تاچ پنل و دیگر قطعات مورد نیاز آی‌فون‌ها بسیار ضعیف عنوان شده است. اپل از چندی پیش تولید انبوه سری جدید گوشی‌های خود را آغاز کرده، اما این وضعیت نشان می‌دهد شرکت بر روی فروش آی‌فون 11 حساب ویژه‌ای باز نکرده است. در گزارشی که از طرف Bloomberg منتشر شده نیز وضعیت مشابهی عنوان شده است. بر اساس این گزارش، اپل روی هم رفته برای هر سه مدل از آی‌فون‌های سال جاری، حدود 75 میلیون دستگاه سفارش قطعه داده است. این تعداد در مقایسه با عملکرد شرکت در سال‌های گذشته به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و نشان از آن دارد که مسئولان شرکت، فروش سال پیش رو را چندان بالا پیش‌بینی نمی‌کنند. البته این شرایط چیزی از درآمد و سود شرکت کم نمی‌کند، چرا که عملکرد گجت‌های پوشیدنی، آی‌پد و مک فوق‌العاده است.

آی‌فون 11

سیاست همیشگی شرکت اپل بر این بوده است که تا حد ممکن زنجیره تامین‌کنندگان قطعات محصولات خود را متنوع و گوناگون سازد. با وجود جنگ تجاری بین چین و آمریکا، این مساله در سال جاری از اهمیت فراوانی برخوردار است. شاید انتشار گزارش‌هایی از برخی شرکت‌ها مبنی بر سفارش کم قطعات نیز از همین موضوع نشات می‌گیرد. از طرف دیگر باید با این حقیقت تلخ نیز روبرو شد که آی‌فون 11 در مقایسه با نسل قبلی خود تفاوت زیادی ندارد و اپل با علم بر این موضوع می‌داند که با این دستگاه‌ها موفقیت بزرگی عاید شرکت نخواهد شد.

در صورتی که تا به حال اخبار مربوط به آی‌فون‌های 2019 را دنبال نکرده باشید، باید گفت بر اساس گزارشات منتشر شده، اسمارت‌فون‌های سال جاری سیب گاز خورده در پنل جلویی کمترین تغییری با آی‌فون‌های حال حاضر در بازار نخواهند داشت. به مانند سال گذشته پنل‌های اولد 5.8 و 6.5 اینچی در مدل‌های پریمیوم و پنل 6.1 اینچی LCD در مدل ارزان قیمت به کار گرفته خواهد شد. مهمان چندسال اخیر آی‌فون‌ها، بریدگی بالای صفحه نمایش، نیز بدون هیچ تغییری کماکان در جای خود باقی خواهد بود.

آی‌فون 11

برخلاف تغییرات در طراحی، اپل تمامی سعی خود را کرده است تا در زمینه آپگرید مشخصات و ویژگی‌های آی‌فون 11 عملکرد قابل قبولی داشته باشد. به عنوان مثال دوربین سلفی از 7 به 12 مگاپیکسل افزایش خواهد یافت و فناوری Face ID دستخوش تغییراتی خواهد شد. به واسطه این تغییرات فناوری Face ID در آی‌فون‌های جدید قادر خواهد بود تا از فاصله کم و زوایای مختلف چهره کاربر را تشخیص دهد. البته هنوز مشخص نیست سیستم امنیتی اپل به مانند Face ID در اسمارت‌فون پیکسل 4 قادر به شناسایی چهره در حالت‌های افقی یا برعکس نیز باشد.

در زمینه دوربین‌های پشتی نیز تغییرات فراوان و بزرگ خواهند بود؛ برخی از اضافه شدن سنسوری دیگر به مدل‌های پریمیوم صحبت می‌کنند و تصاویر مربوط به ماژول چهارگوش این هندست‌ها نیز در تمام شبکه‌های مجازی در بین کاربران دست به دست می‌چرخد. انتظار می‌رود از آی‌فون 11 در کنار محصولاتی نظیر سری پنجم اپل واچ و همچنین آی‌پد جدید 10.2 اینچی، در اوایل سپتامبر رونمایی شود. پیش فروش و عرضه این محصولات نیز به فاصله یک یا دو هفته پس از رونمایی صورت خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH