لنز 108 مگاپیکسلی سامسونگ

همکاری سامسونگ و شیائومی برای ساخت لنز 108 مگاپیکسلی مخصوص تلفن‌های هوشمند!

هفته گذشته، شرکت شیائومی اعلام کرد که با سامسونگ در زمینه تولید اولین لنز 108 مگاپیکسلی همکاری می‌کند. به عبارتی دیگر، هم‌اکنون دوران جدیدی از لنز‌های تلفن و سه‌رقمی شدن کیفیت آن‌ها برحسب مگاپیکسل را شاهد هستیم. سامسونگ این خبر را بارها منتشر کرده است اما این بار از نقطه دیگری به پخش این خبر می‌پردازد. این سنسور 108 مگاپیکسلی با نام ISOCELL Bright HMX سه ماه پس از عرضه سنسور 64 مگاپیکسلی این شرکت معرفی خواهد شد.

لنز 108 مگاپیکسلی سامسونگ

سامسونگ اذعان کرد اولین شرکتی که از این لنز در اسمارتفون‌ جدید خود استفاده می‌کند، شیائومی خواهد بود و به همین منظور همکاری‌هایی را با چینی‌ها آغاز کرده است. تولید انبوه این سنسور 108 مگاپیکسلی از اواخر ماه جاری میلادی آغاز می‌شود. رزولوشن این سنسور برابر با 12032 در 9024 پیکسل خواهد بود.

از آن‌جایی که این سنسور اولین سنسور بزرگ نصب‌شده برروی اسمارتفون با اندازه 1/1.33 اینچ است، سامسونگ از این سنسور به عنوان یک محصول “استثنایی” یاد می‌کند. استثنایی بودن این لنز به دلیل ثبت تصاویر باکیفیت‌تر در محیط‌های کم‌نور است. یکی از مهم‌ترین عناصر مربوط به افزایش کیفیت تصاویر به اندازه لنز‌ها بستگی دارد. هرچقدر اندازه سنسور بزرگتر باشد، نور بیشتری از آن عبور می‌کند.

لنز 108 مگاپیکسلی سامسونگ

هم‌چنین به کمک فناوری‌های جدید در ثبت تصاویر باکیفیت می‌توان از تجربه عکاسی با لنز‌های تلفن همراه نیز لذت برد. فناوری Tetracell سامسونگ با ادغام چهارپیکسل در یک پیکسل توانایی ثبت تصاویر با کیفیت 27 مگاپیکسلی را در محیط‌های کم‌نور دارد.

سنسور سامسونگ تنظیمات ISO را براساس روشنایی محیط تنظیم می‌کند

لین بین، بنیانگذار و رییس شیائومی درباره این لنز می‌گوید: “ما و سامسونگ از همان مراحل اولیه طراحی این سنسور همکاری نزدیکی با یکدیگر داشتیم. نتیجه این همکاری منجربه ساخت اولین لنز 108 مگاپیکسلی شده است. ما بسیار خوشحال هستیم رزولوشنی که قبلا فقط برروی دوربین‌های DSLR وجود داشت را اکنون برای تلفن‌های هوشمند طراحی و ارایه دهیم. در همین حال که ما به همکاری خود با سامسونگ ادامه می‌دهیم، انتظار داریم که کاربران برروی این بستر فراهم‌شده قادر به ایجاد محتوا‌های منحصر‌به‌فردی باشند.”

لنز 108 مگاپیکسلی سامسونگ

یونگین پارک، معاون اجرایی بخش کسب‌وکار سنسور‌های سامسونگ نیز در رابطه با این موضوع می‌گوید:‌ “سامسونگ به‌طور پیوسته درحال نوآوری برای فناوری‌های مربوط به پیکسل و فناوری‌های منطقی برای مهندسی سنسورهای ISOCELL است تا دنیا بداند که چشمان ما چگونه قادر به درک تصاویر هستند. به همین منظور، همکاری نزدیک خود با شیائومی را در رابطه با تولید اولین سنسور 108 مگاپیکسلی موبایل در جهان آغاز کردیم. این سنسور دارای بیش از 100 میلیون پیکسل بوده و با استفاده از فناوری‌های Tetracell و ISOCELL Plus قادر به ثبت تصاویر بی‌نظیر همراه با جزییات خیره‌کننده است.”

سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL Bright HMX از فناوری Smart-ISO برای تنظیم ISO تصویر در محیط‌های کم‌نور استفاده می‌کند. این فناوری توسط روش بهبود اشباع پیکسل‌ها تصاویر واضح‌تری از محیط‌های دارای نور کم را ثبت می‌کند.

ISO در محیط‌های کم‌نور به منظور کاهش نویز تصویر از این فناوری بهره می‌برد. تنظیمات ISO دوربین می‌تواند حساسیت سنسور به نور را اندازه‌گیری کند. در تنظیمات دستی هرچه میزان حساسیت ISO بالا باشد، حسگر نیز به نور حساس‌تر می‌شود. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که ISO بالاتر در شرایط دارای نور کم قادر به ثبت تصاویر باکیفیت‌تری خواهد بود.

درست برخلاف میزان بالای حساسیت ISO، قیمت این لنز کمتر خواهد بود. سامسونگ با تلاش برای بهینه‌سازی نسبت سیگنال به نویز در تصاویر دارای نور کم از ایجاد هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند. این سنسور از ضبط ویدیو با رزولوشن 6016 در 3384 پیکسل یا به عبارتی 6K با سرعت 30 فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند.

اسمارتفون شیائومی ردمی نوت 7 اولین تلفنی بود که از سنسور 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کرد و انتظار می‌رود اولین هندستی که از سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ بهره ‌می‌برد، یک مدل از برند ریل‌می باشد که در اواخر ماه جاری میلادی معرفی خواهد شد. هم‌چنین، احتمال دارد که اولین اسمارتفون شیائومی مجهز به لنز 64 مگاپیکسلی سامسونگ در سه‌ماه آخر سال جاری میلادی معرفی شود. هیچکدام از این دو برند در بازار آمریکا حضور نخواهند داشت.

به نظر می‌رسد که جنگ برسر مگاپیکسل‌ها دوباره آغاز شده است. نوکیا با معرفی اسمارتفون لومیا 1020 در سال 2013 که مجهز به دوربین 41 مگاپیکسلی بود، یکی از اولین آغاز‌کنندگان این جنگ به شمار می‌رود. این برند در اوج قله قرار داشت تا این‌که سونی با معرفی سنسور 48 مگاپیکسلی خود در جولای 2018 وارد میدان نبرد شد. اکنون نیز سامسونگ وارد این قلمرو شده و قصد دارد این سنسورها را برروی میان‌رده‌های خود تعبیه کند. البته ممکن است سامسونگ همچنان از این سنسورها برروی پرچمداران خود استفاده نکند. به عنوان مثال، درحالی که اسمارتفون‌های سری نوت 10 از دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند، میان‌رده‌هایی مثل گلکسی A80 از لنز 48 مگاپیکسل بهره می‌برند.

نوکیا لومیا 1020

حتی احتمال دارد که مدل بعدی سری گلکسی A از لنز 64 مگاپیکسل سامسونگ استفاده کند. به نظر می‌رسد که سنسور 108 مگاپیکسلی در ابتدای کار فقط برروی اسمارتفون‌های شیائومی تعبیه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH