گلکسی M30s مجهز به بزرگ‌ترین باتری شرکت سامسونگ خواهد بود!

سامسونگ به‌تازه‌گی یک تصویر تبلیغاتی از گلکسی M30s منتشر کرده که نشان‌دهنده ظرفیت باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی برای آن است. اگر این موضوع صحت داشته باشد، شاهد بزرگ‌ترین باتری سامسونگ در داخل یک گوشی ساخت این شرکت خواهیم بود.

با وجود لوازمی چون پاوربانک‌ها و ویژگی‌های جدیدی مانند شارژ بی‌سیم معکوس شاید فکر کنید که کاربران گوشی‌های هوشمند دیگر درباره ظرفیت باتری هندست‌هایشان وسواس ندارند. اما با توجه به اقبال زیادی که مشتریان نسبت به اسمارتفون‌هایی مانند موتو G7 پاور (دستگاه ارزان قیمتی با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی) داشته‌اند، به نظر می‌رسد که آنها همچنان به ظرفیت بالای باتری دستگاه‌ها اهمیت می‌دهند. در سالهای اخیر، ظرفیت باتری گوشی‌های پرچمدار تقریبا سیر صعودی داشته است، بطوریکه حتی انتظار می‌رود آیفون ۱۱ پرو (مدل ۶.۵ اینچی) مجهز به یک باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی باشد. در واقع، این برای اولین بار خواهد بود که یک باتری با چنین ظرفیتی بر روی یک گوشی آیفون نصب می‌گردد. البته باتری‌هایی به بزرگی ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپرساعت هم پیش از این در داخل گوشی‌های کم‌تر شناخته شده‌ای مانند Oukitel استفاده شده‌اند، اما این بدین معنی نیست که هرچه ظرفیت باتری، بالاتر باشد مشتریان اقبال بیشتری به آن نشان می‌دهند. برای مثال، اوایل امسال هندستی از طرف شرکت Energizer معرفی شد که یک باتری ۱۸۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی داشت، اما در وب‌سایت ایندی‌گوگو با شکست بزرگی روبه‌رو شد.

اما دلیل صحبت ما درباره باتری‌ها، انتشار یک تصویر تبلیغاتی از گلکسی M30s سامسونگ است که نشان می‌دهد، ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی برای باتری این دستگاه در نظر گرفته شده است. اگر این موضوع صحت داشته باشد، شاهد بزرگ‌ترین باتری‌ خواهیم بود که تابه‌حال در داخل یک گوشی سامسونگ به‌کار گرفته شده است. سری گلکسی M، مجهز به نمایشگرهای Infinity-V خود شرکت هستند و بریدگی آن‌ها از نوع قطره‌ای است. اما آنچه که مدل‌های قبلی گلکسی M20 و M30 را از سایر محصولات سامسونگ متمایز می‌نمود، منبع تغذیه بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آنها بود؛ موضوعی که سری گلکسی M را بسیار متفاوت‌تر از بقیه می‌کرد.

گلکسی M30s

سامسونگ گلکسی M30s دارای یک شارژر سریع ۲۵ واتی خواهد بود

انتظار می‌رود که گلکسی M30s مجهز به یک صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی (به احتمال زیاد سوپر آمولد) با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰:۹ باشد. در حالیکه گوشی اصلی گلکسی M30، اوایل امسال با یک پردازنده اگزینوس ۷۹۰۴ معرفی شد، اما مدل جدید احتمالا از چیپست اگزینوس ۹۶۱۰ بهره خواهد گرفت. ضمنا دو ترکیب حافظه ۴/۶۴ و ۶/۱۲۸ گیگابایت هم برای آن در نظر گرفته شده است. گفته می‌شود M30s دارای یک ست‌آپ دوربین سه‌گانه در پشت دستگاه است که شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.0)، یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.2) و یک سنسور عمقی ۵ مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.2) خواهد بود. در جلوی گوشی هم یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2/0 وجود خواهد داشت.

گلکسی M30s

همانطور که می‌دانید یکی از مشکلات باتری‌های بزرگ، مدت زمان شارژ آنها است. M30s قرار است با یک شارژر سریع ۲۵ واتی عرضه شود تا مشکل مذکور را برطرف کند. با وجود آنکه قیمت و زمان عرضه آن هنوز مشخص نیست، اما انتشار ویدیویی درباره باتری آن نشان می‌دهد که تاریخ عرضه این دستگاه تقریبا نزدیک است. سامسونگ برای رقابت با شرکت‌هایی مانند شیائومی در بازار هند، از مدل‌های پایین‌رده و میان‌رده خود استفاده می‌کند. شیائومی با استراتژی تولید گوشی‌های ارزان قیمت توانسته است سهم بزرگی از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار بگیرد. سامسونگ نیز تلاش کرده است تا چنین رویه‌ای را با گوشی‌های میان‌رده سری A خود در پیش بگیرد. شرکت، هندست‌های سری گلکسی A را با تمرکز بر کیفیت دوربین و ظرفیت باتری آنها در ماه مارس امسال با یک طراحی جدید روانه بازار کرد و در ۷۰ روز اول بیش از ۵ میلیون دستگاه از آنها را به فروش رساند. اتفاقی که باعث سود ۱ میلیارد دلاری برای این سازنده کره‌ای گردید.

در حالیکه سامسونگ، مدل‌های گلکسی A خود را وارد بازار آمریکا کرده است (گلکسی A10e ،A20 و A50 با اپراتورهای آمریکایی ارایه شده‌اند)، اما در مورد سری M هنوز هیچ چیز مشخص نیست. اوایل امسال سامسونگ گفته بود که برنامه‌هایی برای عرضه جهانی این سری دارد.

1 در مورد “گلکسی M30s مجهز به بزرگ‌ترین باتری شرکت سامسونگ خواهد بود!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH