سرفیس پن

قلم سرفیس جدید مایکروسافت احتمالا به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شود

سرفیس پرو 7 مایکروسافت به‌زودی معرفی خواهد شد. همانطور که می‌دانید تبلت‌های محبوب سرفیس پرو مایکروسافت به هیچ وجه ارزان‌قیمت نیستند و اگر شما بخواهید قابلیت‌های آن را به حداکثر برسانید، حتی نیاز به هزینه بیشتری برای خرید یک کیبورد Type Cover و یک سرفیس پن خواهید داشت. سرفیس پن مایکروسافت با داشتن حساسیت بالا ۴۰۹۶ فشار سطحی، یک پاک‌کن پلاستیکی و زمان پاسخ‌دهی باورنکردنی ۲۱ میلی‌ثانیه‌ای، یک قلم ‌بسیار پیشرفته، روان و دقیق است و یکی از بهترین کارهایی است که در مورد یک دستگاه ویندوز 10 صورت گرفته است.

اما نکته اینجاست که سرفیس پن ۱۰۰ دلاری مایکروسافت قادر به شارژ بی‌سیم نیست و از یک باتری قدیمی AAAA تغذیه می‌کند. این در حالی است که هر دو قلم S Pen سامسونگ و اپل پنسل از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. البته این باتری در جعبه وجود دارد و نیازی به خرید مجدد آن نیست. با این‌حال خبرهای جدید حاکی از آن است که ردموندنشین‌ها به‌زودی باتری مذکور را با یک راهکار بهتر و مدرن‌تر جایگزین خواهند کرد.

سرفیس پرو 6
سرفیس پرو 6

در آستانه مراسم رونمایی از سرفیس پرو 7 مایکروسافت، اوایل این هفته بود که سرفیس پن جدید شرکت توانست تاییدیه FCC را دریافت کند. براساس اطلاعات این تاییدیه مشخص شده است که قلم جدید شامل یک کویل (سیم‌پیچ) شارژ است. این یعنی اینکه احتمالا به جای باتری AAAA از یک روش شارژ بی‌سیم در آن استفاده خواهد شد. البته ما در حال‌حاضر جزییات زیادی درباره مشخصات آن نمی‌دانیم و هنوز معلوم نیست که آیا استایلوس مذکور برای دارندگان سرفیس پرو 7 مناسب خواهد بود یا نه.

با این‌حال، سرفیس پن جدید احتمالا یا مثل نسل دوم اپل پنسل به‌طور مغناطیسی به دستگاه متصل خواهد شد تا از شارژ آن در حین کارهای طولانی مدت اطمینان حاصل گردد، یا اینکه مایکروسافت تصمیم خواهد گرفت نسل پنجم سرفیس پن خود را مانند سامسونگ مجهز به فناوری شارژ سریع بکند که البته این گزینه، احتمال خیلی کمتری دارد.

سرفیس پن

همچنین این سوال وجود دارد که آیا سرفیس پرو 7 شرکت از سرفیس پن قدیمی پشتیبانی خواهد کرد و آیا استایلوس جدید با تبلت‌های سرفیس قدیمی‌تر سازگار خواهد بود؟ اینها سوالاتی است که برای رسیدن به پاسخ آنها باید تا تاریخ ۲ اکتبر صبر کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH