چگونه از قابلیت Night Mode هنگام عکاسی با آیفون‌های جدید استفاده کنیم؟

یکی از ویژگی‌های جدید و چشمگیر پرچمداران جدید اپل، حالت شب (نایت مود) برای بهبود عکاسی در شرایط نوری کم است. در ادامه با نحوه استفاده از حالت شب، در آیفون 11 و آیفون 11 پرو، به صورت دستی و خودکار، آشنا می‌شویم.

حالت شب (نایت مود) روشی نیست که بتوانید به مانند حالت‌های فیلمبرداری، پرتره، پانوراما و غیره در آن جابه‌جا شوید؛ بلکه به گونه‌ای طراحی شده که به صورت خودکار عمل می‌کند. تا زمانی که آیفون، میزان متوسط یا کم بودن نور را در عکس شما، تشخیص دهد، می‌توانید از حالت دستی حالت شب، استفاده کنید.

نحوه استفاده از حالت شب (Night Mode)

  1. در برنامه دوربین، آیکون ماه را در گوشه‌ بالا و سمت چپ انتخاب کنید (بالا سمت راست در جهت افقی دستگاه)
  2. اگر رنگ آیکون ماه خاکستری باشد، امکان استفاده دارد اما خودکار نیست.
  3. اما اگر رنگ آن زرد شود، حالت شب فعال می‌شود.
  4. برای تنظیم حالت دستی برای مدتی کوتاه، آیکون ماه را انتخاب کنید.
  5. حین عکسبرداری در حالت شب، آیفون را در همان حالت نگه دارید (به آیکون ماه که دارای تایمر است، توجه کنید)

روند کلی استفاده از حالت شب:

اگر آیکون ماه را به رنگ زرد یا خاکستری ببینید، می‌توانید میزان نوردهی در عکس را به صورت دستی تنظیم کنید به‌خاطر داشته باشید که حالت شب، فقط در شرایط نوری کم یا متوسط، همراه با آیکون خاکستری یا زرد ماه فعال می‌شود. اگر نور محیط به میزان کافی باشد فقط قادر به استفاده از حالت خودکار خواهید بود.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، رنگ زرد به معنای حالت شبی است که می‌خواهید به صورت خودکار فعال کنید. رنگ خاکستری به معنی در دسترس بودن حالت تنظیم دستی بوده اما به طور خودکار روشن نیست. به تایمر شمارنده خود توجه داشته باشید و حتما آیفون خود را تا پایان زمان تایمر به صورت ثابت نگه دارید. بر اساس میزان نور محیط، حداکثر زمان نوردهی متفاوت خواهد بود.

2 در مورد “چگونه از قابلیت Night Mode هنگام عکاسی با آیفون‌های جدید استفاده کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH