پیکسل 4

جزییات بیشتری از اسمارت‌فون‌های گوگل پیکسل 4 مشخص شد

ماه قبل بود که خبرهایی راجع به Pixel Themes منتشر شد؛ اپلیکیشن جدیدی که به صورت پیش‌فرض بر روی اسمارت‌فون‌های گوگل پیکسل 4 نصب خواهد بود و به وسیله یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری بر روی مدل‌های قدیمی‌تر نیز عرضه می‌شود. شرکت گوگل در نظر دارد به وسیله این اپلیکیشن تمامی شخصی‌سازی‌های کاربران را در قالب یک نرم‌افزار انجام دهد.

پیکسل 4

بر اساس گزارش 9to5Google، پیکسل 4 چهار گزینه در خصوص تم خواهد داشت که این تعداد در برابر تنها یک تم نسل قبلی این هندست‌ها، افزایش قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود. کاربران قادر خواهند بود با انتخاب گزینه Custom تم دلخواه خود را طراحی کنند. در ابتدای کار فونتی طراحی می‌شود و سپس آیکونی برای دسترسی سریع به تنظیمات و استاتوس بار ساخته خواهد شد. از این نظر نیز پیکسل 4 با داشتن سه طرح از پیکسل 3 که تنها یک دیزاین داشت، پیش خواهد بود. در قدم بعدی هشت نوع سیستم رنگ‌بندی در مقابل کاربر برای انتخاب قرار می‌گیرد و سپس نوبت به انتخاب شکل آیکون‌ها می‌رسد. در نهایت کاربر باید نامی برای تم طراحی شده خود انتخاب کند. این اپلیکیشن امکان شخصی‌سازی ساعت لاک‌اسکرین و دیگر بخش‌های سیستم عامل اندروید 10 را نیز فراهم خواهد کرد.

پیکسل 4

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از اسمارت‌فون‌های پیکسل 4 در پانزدهم اکتبر رونمایی به عمل خواهد آمد. گوگل به صورت رسمی تعدادی از ویژگی‌های پرچم‌داران سال جاری خود، از قبیل Motion Sense را تایید کرده است. این ویژگی تحت پروژه Soli شناخته می‌شود که در آن با استفاده از فناوری به کار رفته در رادارها، حرکات دست کاربر شناسایی می‌شوند. به وسیله این قابلیت کاربر قادر خواهد بود تا موسیقی‌های پخش شده بر روی دستگاه را کنترل، تماس‌های ورودی را رد و حتی آلارم را غیر فعال کند. این قابلیت بر روی اپلیکیشن‌هایی با محتوای استریم به مانند آمازون موزیک، Deezer، گوگل پلی موزیک، اسپاتیفای و تعداد زیاد دیگری فعال خواهد بود.

به نظر می‌رسد گوگل تنها از یک ویژگی بیومتریک امنیتی در اسمارت‌فون‌های پیکسل 4 استفاده خواهد کرد. ظاهرا این ویژگی نیز نسخه‌ای پیشرفته‌تر از قابلیت فیس آنلاک خواهد بود که ضمن باز کردن گوشی، برای تایید پرداخت‌های Google Pay نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. هر دو هندست پرچم‌دار گوگل در صفحه نمایش خود از نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی بهره می‌برند که 50 درصد سریع‌تر از اسمارت‌فون‌های نسل قبل است. این قابلیت هندست‌های پیکسل 4 را به هنگام اسکرول صفحه نمایش و البته بازی کردن بسیار نرم و روان‌تر نشان خواهد داد. از دیگر ویژگی‌های جدید صفحه نمایش اسمارت‌فون‌های پیکسل 4 قابلیتی تحت عنوان Ambient EQ خواهد بود. این قابلیت چیزی شبیه به True Tone در دستگاه‌های اپل است که با توجه به موقعیت نوری، سفیدی صفحه نمایش را تنظیم می‌کند.

پیکسل 4

پیکسل 4 دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی امولد با رزولوشن 1080 در 2280 و کیفیت FHD پلاس خواهد بود. مدل XL صفحه نمایش 6.23 اینچی امولد خواهد داشت که با کیفیت QHD پلاس، رزولوشن 1440 در 3040 دارد. هر دو مدل از پردازنده اسنپدراگون 855، شش گیگابایت رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند. نسل جدید گوشی‌های پیکسل مجهز به دوربین ثانویه‌ای خواهند بود. در واقع، در کنار سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی، یک لنز تله‌فوتوی 16 مگاپیکسلی نیز تعبیه خواهد شد. دوربین جلوی این دیوایس‌ها نیز 8.1 مگاپیکسلی خواهد بود. باتری در نظر گرفته شده برای نسل چهارم پیکسل 2700 میلی‌آمپری و برای نسخه XL حدود 3700 میلی‌آمپری است. پرچم‌داران جدید گوگل در سه رنگ، مشکی، سفید و نارنجی عرضه می‌شوند. اندروید 10 به صورت پیش‌فرض بر روی این هندست‌ها موجود بوده و خیال خریداران بابت عرضه حداقل سه به‌روزرسانی بزرگ این سیستم عامل در سال‌های آتی راحت خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH