گوشت قرمز

خوردن گوشت قرمز ضرری برای سلامتی شما ندارد

بر اساس شواهد جدید، پرهیز از گوشت قرمز هیچ گونه فایده‌ای برای بدن ندارد. این ادعا که بر خلاف اکثر رژیم‌های غذایی توصیه شده محسوب می‌شود، از طرف محققان اسپانیایی و لهستانی مطرح شده است که تحقیقی در سطح جهان ترتیب داده‌اند. بسیاری از تحقیقات انجام شده در زمینه سلامت به ما گفته‌اند که مصرف گوشت قرمز به خاطر وجود چربی اشباع شده، که موجب افزایش کلسترول خون و احتمال سکته قلبی می‌شود، برای بدن مفید نیست.

در آخرین تحقیقات از این دست، دانشمندان به این نتیجه متفاوت از طریق مطالعه دو گروه مختلف از مطالعات موجود رسیده‌اند. بهترین شواهد از طریق آزمایشات تصادفی به دست آمده است. در این آزمایش‌ها به برخی از افراد کمک شده تا رژیم غذایی خود را با کاهش مصرف گوشت قرمز تغییر دهند؛ در خصوص بقیه افراد این تغییر اعمال نشده و در نهایت در مورد سلامتی هر دو گروه مقایسه‌ای به عمل آمده است. البته باید گفت این گونه آزمایشات بسیار مشکل و هزینه‌بر است. بر اساس یک برآورد، تنها پنج درصد از مطالعات در زمینه تغذیه به اندازه کافی بزرگ هستند و از نظر تصادفی بودن کیفیت خوبی دارند.

گوشت قرمز

در این زمینه، بیشتر تحقیقات به صورت مشاهده‌ای است؛ در واقع گروهی از مردم انتخاب شده و رفتار غذایی آنها به صورت غیر مستقیم مورد مطالعه قرار می‌گیرد. این گونه مطالعات خالی از تعصب و تبعیض نبوده و می‌تواند نتایج اشتباهی به بار آورد. Bradley Johnston و همکارانش از دانشگاه دالهاوزی کانادا در ابتدای کار، تحقیقات صورت گرفته در خصوص تاثیر مصرف گوشت قرمز بر سلامت را بررسی کردند. این مطالعات نشان می‌دادند که مصرف گوشت قرمز تاثیر کمی بر بیماری‌های قلبی، سرطان و مرگ دارد.

سپس به صورت جداگانه دوازده آزمایش تصادفی صورت گرفته مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد پرهیز از گوشت قرمز تاثیر کمی بر افزایش سلامتی افراد داشته است. بر اساس این تحقیق، مشخص شد افراد باید به مصرف گوشت قرمز و فرآورده‌های تولیدی از آن ادامه بدهند، مگر این که در این خصوص احساس آسیب‌پذیری کنند. البته در این زمینه به موضوع تغییر رژیم غذایی برخی افراد به خاطر عدم کشتار حیوانات زنده نیز اشاره شده است.

با توجه به یافته‌های جدید، یکی از دانشمندان حاضر در این تحقیق بیان کرده که زمان انجام تحقیقات مشاهده‌ای در زمینه مصرف مواد غذایی به پایان رسیده است. Duane Mellor، سخنگوی جامعه رژیم غذایی بریتانیا، نیز اعلام کرده است افراد نباید نتایج این تحقیق را چراغ سبزی برای مصرف گوشت قرمز و فرآورده‌های تولیدی آن بدانند.

2 در مورد “خوردن گوشت قرمز ضرری برای سلامتی شما ندارد”

  1. بادرود مصرف گوشت درخانواده ماتقریبازیادهست باتوجه به این که خودم پرورش ماهی قزل آلاداشتم مصرف گوشت سفید نیز زیاد داریم خداروشکرهیچ مشکلی ازاین بابت نداریم ماایرانیها ها مثل غربی‌ها گوشت واستیک استفاده نمی‌کنیم که نگران آن باشیم فقط مشکل قیمت آن است که انشالله آن هم برطرف خواهدشد

    1. علیرضا سرخیل

      درود بر شما. تو طب سنتی ما هم بارها اشاره شده که مصرف هر ماده خوراکی اون هم به اندازه خودش نوعی دارو محسوب میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH